Hvilken nogle gode råd er der til at forberede skader på sin bil her til vinter

Hej alle sammen er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man kan forberede divs. former for skader p.g.a vejert her til vinter.?

Andet end at lakforsegle og vokse bilen...confused

Forsat god søndag til Jer alle sammen wink
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forberede skader på sin bil her til vinter ?


Tja, du kan jo starte med at tappe kølervæsken af, og erstatte den med rent postevand. Dernæst vil jeg undlade at undervognsbehandle bilen, undlade silicone på gummilister, undlade vinterdæk, undlade at holde batteriet i tip-top stand, undgå at se vejrudsigten på TV, undlade slæbetov og foldeskov i bagerummet osv, ....... men jeg tror du mener, hvordan du forbereder din bil til vinteren, og dermed undgår skader?rolleyes
Hvis jeg har ret i mine antagelser, skal du såmænd blot gøre det modsatte af, hvad mine "råd" går ud på.smile smile

Mvh.
bodker

Citat fra bodker


, undlade slæbetov og foldeskov i bagerummet osv, .......


Så er der sgu da ikke noget at sige til at vores bil er hærget efter 21 vintre, jeg har aldrig kørt med hverken Bøge eller foldeskov....:p

Du startede selv Bodkerbiggrin biggrin

Med venlig hilsen

Fladder
Fladder.
Der fik du mig. "Man skal ikke smide med sten... osv"
Regel nr. 1: Læs altid hvad du har skrevet inden du trykker på Send.

Mvh.
bodker

Jaa det var nu ikke særligt seriøst hverken det føreste svar og slet IKKE det sidste.
Er det en børnehave det her forum der er seriøse bruger registret (jeg går ikke ud fra man gider, at spilde sin tid på pjat) eller er det et sted hvor man jocker.??´´ Tjaa jeg spørger bare!

Jeg kan sagtens tage jockes og i massevis endda, men indtil vidre har jeg ikke set andet end mækværdige svar der ikke rigtigt har noget særligt, at gøre med mit spørgesmål. Desuden hvad skal jeg med et slæbetov når det er for, at forbygge skader på en bil..rolleyes

Og det er faktisk ikke så svært at forså hvis man lige læser det der står inden man poster et indlæg.
Og svaret på selve spørgsmålet, da hvis du/man læser inden der skrives tilbage broker. smile

Så står der til "bilen" (og ikke en båd el. cykel) rolleyes forskrevet i "titelen". Men jeg forstod godt dit sarkatiske svar og det var jo faktisk det jeg på en måde selv skrev og viste, da man jo ved det med man skal pase på sine lister,kofanger ect. når man lakforsegler og pollere en/sin bil op..!

Nejj det kunne jo være der var et par ekstra tips man ikke lige havde tænkt på.

Ang. silikone hvor vil du så bruge det henne på din bil for at forebygge div. skader/fejl´´broker.?? Det kunne jeg godt tænke mig, at vide
Hej shriffen.
Hvis du mener Bodker, og ikke broker, så er det altså mig, som svarer. rolleyes

Folks bevæggrunde for at få et svar kan være mange forskellige. Én af mine elever fortalte forleden hvordan man totalskader sin bil ved at køre frontalt ind i et træ med kun 20 km/timen. Men jeg har forstået, du ønsker gode råd til hvordan du undgår vinter skader på din bil. smile

Ang. silikone: Jeg bruger det på gummilisterne ved dørene, og undgår fastfrysning og afrivning af listerne, når dørene åbnes, selv om de "binder en smule" pga. frost.
Endvidere er det også en god idé at smøre låsene med silikone olie. Hvis din lås alligevel er frossen, kan du varme nøglen op med en lighter, og på den måde tø låsen op. Jeg har aldrig haft en bil med centrallås, og ved derfor ikke hvordan man klarer dette system.

Det en god idé at skifte motorolie inden vinteren sætter ind. Evt. brug en speciel vinterolie, men det står i din instruktionsbog.

Har du en dieselbil, skal du også sikre dig, at du får skiftet brændstof filtre, evt. spæde diselolien op med petroleum, hvis temperaturen falder til under -15/18 grader C.

Installation af en motorvarmer er nok den bedste investering i forebyggelse af skader på din bil/motor. Én koldstart slider mere end 100 km kørsel har en klog mand engang fortalt mig.

Ang. slæbetov: Jeg har altid et slæbetov og graveskovl med i bilen, og har hjulpet mange bilister igennem årene. Det er altid sjovere at blive trukket fri af en snedrive og køre videre, end at efterlade bilen, for blot at hente den senere med evt. påkørselsskader til følge.confused


Jeg håber disse svar, sammen med de "omvendte" råd i det første svar, er mere fyldestgørende, og jeg beklager mit lidt sarkastiske/flabede svar til dig i starten af tråden. wink

Mvh.
bodker

[Indlæg slettet]

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Ja - plus det simple faktum der hedder VINTERDÆK !

Gør en utrolig forskel.

Kører selv 35-40.000 km om året

Mvh
Niels

Vangsoe
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis