Græs - hvor lang tid går der.

Jeg har plantet græs for 1 uge siden (11-9-2006). Hvornår kan man forvente at kunne se noget (bare lidt).

Jeg kunst vander lidt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter

Var igennem samme venten i foråret hvor jeg formåede at så græs lige inden den meget lange og varme sommer begyndte.. Dengang gik der det bedste af 2½ uge inden der skete noget.. Græsset nåede lige at kigge frem og blev så svedet væk af solen

Jeg har nu eftersået og der er også gået 2-3 uger inden græsset viser sig.

Mærkeligt nok går det ikke hurtigere af f.eks at kigge intenst på stykket med jord (hver morgen).... true græsset.... bede det pænt..

Mvh
Niels
Ok for spirelysten mangler jo ikke. Bønderne har lige høstet og sat nyt korn, det er da allerede højt.

Nå jeg må høre på konen og ungernes beklagelser noget endnu (ved godt at jeg ikke får en brubar golfbane lige med det samme).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Eftersåede lidt for tre uger siden - der gik 1 uge, før de første spirer kom (usædvanligt hurtigt), efter 1½ uge spirede det fint lysegrønt overalt - og efter 14 dage var det også tydeligt, at det ikke var ukrudt ;-)

Normalt tager det ca. 14 dage, før der sker noget!

Mvh.

Jan R.
På bøndernes vegne, jeg er selv en af dem, må jeg anholde jeres sprogbrug.
PeterR skriver:
Jeg har plantet græs for 1 uge siden

Med mindre det er rullegræs, som kan ses med det samme, så sår man græs. og det kan, på denne tid af året, ses en uge efter såning, hvis du da ikke har sået det for dybt, hvilket er en almindelig fejl.
Bønderne har lige høstet og sat nyt korn

Kartofler sættes, ikke korn, det sår man.

Det får mig til at mindes et gammelt ordsprog: "Kommer de, så kommer de ikke, men kommer de ikke, så kommer de" sagde bonden mens han kikkede ud over marken. Hvad mente han?

Undskyld, men jeg kunne ikke lade være, men det er da også svært med de termer. smile


Mvh.
bodker

Citat fra green

"Kommer de, så kommer de ikke, men kommer de ikke, så kommer de"

Og hvad betyder det så? rolleyes


Bonden havde sået ærter, og funderede nu over om duerne ville tage ærterne.

"Kommer de (duerne) så kommer de (ærterne) ikke, men kommer de (duerne) ikke, så kommer de (ærterne)".smile wink

Mvh.
bodker

Hej PeterR
Jeg såede græs på samme tidspunkt som du, og vores græs er nu ca. 3 cm.
og jeg tror vores klima her i Estland er lidt køligere end i Danmark.
MVH Preben41

preben

De kom de så de spiste, det af græsset der er kommet op, står også nu med 3 cm. længde, det som de sørens til fugle åd, nåede aldrig at spirre.

Bodker, du skulle jo have været lektor i dansk.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej med jer!
Ham Bodker! kan jo bare give de kære fugle lidt mad, så holder de sig nok fra hans ærter (-:
MVH Preben

preben

Hvis der går heste i haven - så har de nok spist græsset.
De elsker friskt græs
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis