Græs - hvor lang tid går der.

Jeg har plantet græs for 1 uge siden (11-9-2006). Hvornår kan man forvente at kunne se noget (bare lidt).

Jeg kunst vander lidt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har plantet græs for 1 uge siden (11-9-2006).... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bodker: Ja når man har spredt frøene på jorden, får de vel bare en let omgang med riven og så lidt vand.

En gylden regel er vel at frøet, kernen eller knoldene, skal lægges ca så langt ned i jorden, som størrelsen på det man lægger, sår rolleyes rolleyes

Ja jeg var i Tunis for rigtig mange år siden, der lå der 50 mand og PLANTEDE græsplæne. Mvh.

Benny N.
En gylden regel er vel at frøet, kernen eller knoldene, skal lægges ca så langt ned i jorden, som størrelsen på det man lægger, sår rolleyes rolleyes

Benny Nielsen har fuldstændig ret, bare ikke med knoldene; bare tænk på kartofler og geoginer.smile

Med PeterR's indlæg i mente, og med risiko for at få en hævet finger for forkert brug af tråden, kommer jeg til at tænke på følgende lille episode, som fandt sted i en lille stråtækt skole i Vendsyssel, hvor den lokale præst skulle overvåge at de lokale piger og drenge fik den helt rigtige indgang til det danske sprog:
Præsten: "Peter. Hedder det: -at lægge eller ligge kartofler?"
Peter: "Det hedder å sæt katøfler!"
Irriteret spørger præsten igen: "Hedder det hønen lægger eller ligger æg?"
Peter: "Det hedder å gjør æg"
For sidste gang prøver præsten: Hedder det: Hønen ligger på æg - eller lægger på æg?"
Kort tavshed fra Peter indtil han svarer:
"Hjemm hos wos sajer wi: Hon er skruk å hon ruger"

Mvh.
bodker

MHT det at putte noget i jorden.

For mange år siden var jeg til fødselsdag hos min farmor og farfar. De to gamle nisser var bønder.

Deres bedste venner havde skrevet et sødt lille kort til dem, hvorpå der stod "Ja I går vel også snart og venter på at komme i jorden", min farmor døde kort efter.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej bodkerbiggrinet var jo netop de forspirede kartofler og geoginer jeg tænkte på.
Hvor langt skal de ned ?

Er du bange for at få en hævet finger fra symanden eller Jørgenrolleyes rolleyes

Hej Peter: Det gør mig ondt med din farmor,min svigerfar og svigermor sidder på et plejehjem, det er ikke et liv jeg ville byde min labrador Mvh.

Ja hyggeligt emne.

Benny N.
Kartofler og geoginer..

Hvor dybt og hvor tæt?

Læggedybde ca. 5-6 cm. jord over knoldene og ca. 25-30 cm. afstand.

Geoginer samme dybde som kartofler, men uden kam, som for kartoflernes vedkommende gerne må være 30 35 cm.

Ja, jeg er hundeangst for at blive mobbet, særligt af "Håndværkeren", men jeg tror jeg er på hans hadeliste wink

Mvh.
bodker

Hej Bodker!
Jeg tror ikke du er på håndværkerens hadeliste, hvis sådanne en findes, han er jo bare en mand der siger hvad han tænker, og det er da meget godt, nå men nu til græsset, det var jo der det hele begyndte, da vi såede græs, kom vi meget vand på grunden, derefter udstråede vi bare græsfrø uden at efter rive, men bare lade det ligge på overfladen, og det er da meget godt, nu kan vi da efter ca. 17-18 dage se græs over alt, kun ca. 3-4 cm men det er da dejligt at se på, vi er ude hver morgen og se på det.
Ha´det rigtigt godt.
MVH Preben41

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis