Så svar dog tilbage

Hej Medbrugere.
Jeg har lagt mærke til at det tit sker at folk der har startet en tråd
aldrig svarer tilbage, og det selv om der er flere der har prøvet at
hjælpe spørgeren.

Der burde være en regel om at man blir slettet som bruger hvis man ikke
svarer tilbage

ok jeg ved godt at der sku er mange indlæg at holde øje med

Derfor det mindste man kan gøre når man beder andre om hjælp må vel være
at svare de folk der har brugt deres sparsomme fritid på at hjælpe.
ellers tror jeg at dette forum på sigt kommer til at mangle kvalificererede
brugere.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hitman.
Jeg kan godt følge dig lidt hen ad vejen, det kan godt være fustrerende at gå og vente på en reaktion fra spørgeren.
Der findes desværre enkelte som ikke har ordet TAK i deres ordforråd, så er der dem der simpelthen glemmer hvad de har sat igang og endelig er der nok nogle der bliver lidt skræmte af alle de besvarelse og nogen gange den hyggelig diskution vi andre får af deres spørgsmål.
Dog ville det være rart med et enkelt TAK FOR HJÆLPEN.
Du kunne dog også gøre som jeg har gjort i et enkelt tilfælde, rykke for et svar fra spørgeren.

V.h. Håndværkeren
Der er noget om, at mange ikke er så gode til at takke. Hvorfor kan jeg ikke rigtig forstå. Det burde ikke være så besværligt at melde tilbage.

Jeg har deltaget i debatter flere steder på nettet i omkring 8 år. I de fleste tilfælde melder folk tilbage. Men der er nogen, der ikke gør, og det kan skyldes, at en debat udvikler sig med mange svar. Måske trækker nogle af svarene væk fra det oprindelige emne, bliver for tekniske i det eller direkte ubehøvlede? Og folk bliver hermed skræmte. Men en tak for hjælp skulle man nok, kunne give.

Der, hvor det kan gå rigtigt hedt for sig, er på Usenet - også kaldt nyhedsgrupperne. Der kan læses lidt om det her:
http://usenet.dk/

Svend Erik

Bygningssnedker

Citat fra Håndværkeren

Dog ville det være rart med et enkelt TAK FOR HJÆLPEN.


Ja det manglede da bare.

biggrin

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

hej igen
Tja nu må jeg vil hellere huske selv at svare.

Min pointe var ikke så meget at få tak fra modtageren.
Men mere et spørgsmål om almindelig høflighed
altså hvis man stiller et spørgsmål og får et ærligt og reelt svar
så svar dog tilbage

og det kan så være positivt eller negativt at man svarer
men svar eller lad være med at spørgesad

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hej Hitman og andre

Jeg deler helt opfattelsen, at et tak er det mindste for at nogen bruger sin tid på at hjælpe.

Men i dagligdagen oplever man også manglen på almindelig høflighed. Men jeg synes det bliver bedre og bedre. Jeg oplever i hvertfald at man er sødere ved hinanden end for 20 år siden.

Så lad os alle vise et godt eksempel her på siden, og takke hvis der er noget at takke for.

Mvh. JørgenE
Annonce
Det er både og !..., jeg er altid meget obs på at besvare mine mails hurtigt. Men det kan give musearm med alle de mails jeg får hvor der bare står "tak for hjælpen" (ikke for at blære mig, men jeg får mange), og det giver en afbrydelse i mine tanker og i det jeg sidder og laver.

Mit job er at løse IT problemer for folk, og det er det jeg bliver betalt for, så jeg ser det ikke nødvendigt at takke for venligheden, bliver nærmest lidt irriteret over når der kommer mails med unødig information i.

Dette måske fordi jeg læser en 100 mails om dagen. Der genereres også mange her inde fra, dem kan jeg nu godt lide. Men jeg melder tit fra abbonent tråden, når svarene bliver uden relevans for emnet. Den type svar er der mange af, jeg laver da også et enkelt eller to en gang imellem (mest for at drille åndværkeren).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du er velkommen PeterR dit drilleri er heldigvis altid holdt i den muntre tone.

H-åndværkeren
Hej Peter.
Jeg syntes det er synd for dig at du har så travlt.
at du ikke har tid til at gøre det færdig du selv har påbegyndt.

Med hensyn til H-Åndværkeren
så er det helt i orden at drille ham lidt:p

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hvis et svar blot lyder noget i retning af 'tak for dit indlæg' så synes jeg det burde udelades for det betyder blot, at man ser på forsiden, at der er kommet nye indlæg under emnet. Det betyder, at man klikker på emnet og derefter skal scrolle sig ned til det nyeste indlæg, som altså i virkeligheden intet relevant indeholder. Nu har jeg en hurtig forbindelse, så det betyder blot nogle sekunders spildt tid, men tænk på alle dem, der bruger en modemforbindelse. De vil nemt føle sig snydt.

Det, der mest irriterer mig er dem, der stiller et spørgsmål og derefter helt åbenbart aldrig læser svarene. Det ses tydeligt, hvor der i et svar spørges om yderligere oplysninger, og spørgeren aldrig giver disse.

Til gengæld kunne det ofte være rart at få et svar, der fortalte, at spørgeren havde anvendt et eller flere af svarene og hvad resultatet var.
Hej efry.

Der er lige en ting du trænger til at lære, der er ikke noget der hedder spildt tid. Du er fuldstændig selv herre over hvad du foretager dig, tiden går ikke den kommer. medens du har læst disse linier er tiden bare kommet til dig uden du har tænkt over det, hvad du foretager dig de næste 5 minutter kan du helt og holdent selv bestemme.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis