Benzinforbrug på 4 takts EU knallert.

Hejsa LDS'er.

Har for nyligt investeret i en Yiying YY50QT som tredie køretøj. Maskinen kører godt men jeg syntes det kniber lidt med benzinøkonomien. Blev lovet helt op til 50 km på literen ved salgstalen men kan ikke liste den over 30 efter købet. Det skal siges at jeg mener, min næse altså, at blandingen er vel fed hvilket forhandleren benægter.

Hvad kan jeg forvente som et realistisk benzinforbrug ved landevejskørsel ???????

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa LDS'er. Har for nyligt investeret i en... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej gutter,
Jeg får sådan en automatisk mail, hvergang der bliver svaret på en tråd jeg har deltaget i - det gør i andre sikkert også.

Det ærgrer mig meget at Gearløs melder sig ud af dette forum pga en menings udveksling.

Til Håndværkeren: du er uden tvivl den mest aktive person i dette forum og kan garanteret også nogle ting og sager. Men jeg synes nu alligvel du skulle tænke dig blot en smule om - inden du moraliserer overfor alt og alle. Dette er så vidt jeg ved - et frit forum med hovedvægten på Lav Det Selv. Lad os nyde alle dine praktiske erfaringer, og hold dine politiske og moraliserende holdninger for dig selv eller i et andet forum. Tak for det - og lad os så se at komme videre.

Bedste hilserner
Niels ( årg. 1957 ).

+

Vangsoe
Hej igen.

Har lige været fraværende, nøjagtigt 1 døgn.

Gearløs: Håber ikke Symanden har skræmt dig helt væk! Ok med den maskine du har. Den er formodentelig med normal gearkasse mens scooteren jeg har er med "automatgear". Vil skyde på at "automatgearet" stjæler mindst 1 hp. Den burde kunne komme op på de 45-50 km literen. Tak for oplysningerne, det er rart at have noget at sammenligne med.

Vangsoe: Ved udemærket godt hvordan jeg skal få den til at gå længere på literen men indtil videre er det forhandlerens plikt at justere motoren. Hvis jeg gør det er garantien på motoren pist væk.

Håndværkeren: Øh, formoder en skrædder af hankøn at være en symand. Kan da næppe være en sypige.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif.
Næh det har du da helt ret i, jeg havde bare ikke stødt på udtrykket før.
I daglig tale i de kredse er jeg bare Skræern, og her hvor jeg bor er jeg bare ham den gamle med hunden på Motorcyklen, har jeg tilfældigt hørt !!

V.h. Håndværkeren
Hej alle.

Har i dag lavet en ny måling på "maskinen". Hele 26,8 på literen over en strækning på nøjagtig 58,4 km. For det meste i halv sidevind og udelukkende landevejskørsel. Før jeg kørte hjemmefra stak jeg en klud i afgangshullet for at rense soden ud. Ligeledes tog jeg tændrøret af og rensede det så det så ud som nyt. Efter turen var afgangshullet igen sodet og tændrøret lignede det jeg udtog før turen. Tændrøret er mørkebrunt på elektroderne og har sort sod der hvor gevindet slutter. Det er ikke mit indtryk motoren bruger olie overhovedet, det er ikke sunket på målepinden og den lugter overhovedet af totakter. Har fundet et forum, billig-scooter.dk. Vil prøve at pumpe folkene lidt der.

Gearløs: Fandt lidt data over den EU maskine du har. Der læste jeg at den er lovet til 60 km på en liter benzin.

Håndværkeren: Er der ikke et ordsprog der siger at "kjært" barn har mange navne.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Nitter.
Du skal have et varmere tændrør !
Hej Håndværkeren og andre.

Nej, mener ikke at tændrøret skal være varmere. Jo, hvis det er en totaktsmotor. Soden stammer formodentelig fra uforbrændt benzin da motoren ligefrem pladre i benzin når den går tomgang efter sidste justering. Har i dag fået forhandlerens tilladelse til at justere på tomgangsblandingsskruen. Har nu her i aften stillet på den, som jeg plejer når jeg skruer i gamle motore. Det har dælme hjulpet på motorgangen i tomgang + at motoren ikke står og "pludre" i et sekundt før den begynder at trække når håndtaget vrides. Nu trækker den øjeblikkelig. Den justeringsfejl beror, som jeg ser det, på at mekkeren ikke sørger for at motoren er helt driftsvarm når han justerer. Nu skal jeg bare have overtalt ham til at sætte en mindre dysse i karburatoren så benzinforbruget også kan falde.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Gearløs.

Kan se at Svendskerne lover at maskinen kan køre 100 km på 1.4 liter "petrolium". Det er 71.4 km/L. Læste på en dansk side at man lovede modellen til 60 km/L. Modellen er da noget af et udstyrs-stykke. Godt jeg ikke skal vaske og pudse den. Øh, kan du holde cromen fri for rust ???????

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hej nitter det lyder som om i er på rette vej.
motoren skal være kvik til at gå op i omdrejninger hvis
den er justeret rigtigt, så der er håb forude.
jeg vil tro din yiying kan komme op på 50 km/l men det
kræver lidt justering som åbenbart er et tabu på denne side
dog et brugbart luft###ter kan anbefales.
du skal være opmærksom på at ventiljusteringen ofte skrider på en ny kina
motor,
hvis det sker er den ikke nem at starte og den vil gå meget
ujævnt. det er meget nemt at konstatere den vil da mangle
kompression og kickstarteren føles blød.
en standart kina fejl.

min kineser er opgivet til ca 72 km/l fra fabrikken og i instruktionsbogen
samt hos udenlandske forhandlere, kun den danske imoprtør har
nedjusteret forventningerne hvilket er yderst fornuftigt, ikke alle
kan opnå den økonomi.

ja der er meget at pudse men ungerne er nu flinke til at give en hånd,
og så holder den i en opvarmet garage sammen med mim mc,
så den har lidt selskab, den skulle jo nødigt være ensom.
desvære går storebror kun ca 8 km/l

hilsen gearløs
jeg venter spændt
om de 50 km/l opnåes
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis