Identifikation af motor

Hej

Jeg villle høre om der er nogen herinde som kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken motor dette er......

På motor står der +01 LKS11 og der er et H med en cirkel om....

Har fundet ud af at gearet er Hurth HBW5, men kan ikke finde motoren nogen steder.

Evt. nogle som kan hjælpe mig...

Mvh

Jan
Hej Jeg villle høre om der er nogen herinde som... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen Jan.

Tak for billederne. Er kommet i tanke om hvorfra jeg har navnet Kuhler, det er navnet (fabrikatet) af en maskine som min fader havde, i min barndom, for omkring 35 år siden. Motoren ligner men hvad fabrikanten af motoren hed, har jeg lykkelig glemt. Den skulle i øvrigt startes med en tyk læderrem og var sjovt nok utrolig svær at starte når det var koldt.

Hvem er fabrikanten af indsprøjtningspumpen/diselpumpen ?

Jeg tænker videre!

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg kom i tanke om det med hvilken vej motoren køre, den køre venster om og ja den er svær at starte.

jeg har kun lige haft gang i den, jeg tror den får for lidt diesel da den dør lige efter den har kørt et par sekunder. jeg har prøvet at pille tilførelse fra for at se hvor meget diesel den giver men det er ikke ret meget...

Gad vide om man kan får dele til sådanne en gammel svend som denne ??

Mvh
Jan
Hej igen.

Når vi forlader marine verden vil jeg tro du skal ind på sider som fx www.dvtk.dk her er der et forum om bla motorer og der er måske en der kan hjælpe dig her. Eller hvad med www.motorsamling.dk her kan man også stille spørgsmål. Eller evt på www.jtmk.dk

Gearet er iøvrigt bygget ret pænt på. Der er en helt fin sammenbygning. Starteren er bugget noget mere "enkelt" på. Det ser ud som om der oprindeligt har været et startsving på motoren.

MVH Njord
Hej igen Jan.

Når pumpen er en Boch skulle man umiddelbart tro at den var tysk/østrisk måske schwits/italien (er ikke stavet rigtigt), har imidlertid også set en Indisk motor med en Boch pumpe, krumtaphuset og blæserskærmen ligner dog ikke den Indiske som jeg husker den. Opbygningen med stødstængerne og alu cylinder/topstykket ligner påfaldende. Hvad den hed aner jeg ikke. Der var bare popnittet en plade med påskriften "Made in India" på blæserhuset. Motoren ydede efter signende 5 Hp.

Jeg stopper nu. Kan ikke komme på mere lige nu. Sov godt når tid kommer.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Mange tak for hjælpen jeg vil se om de kan hjælpe mig lidt....

Evt hvis jeg skal have skiftet motor, hvilken kan man så få til en ordenlig pris og hvad kan betale sig at invistere i ??

Jollen er ca 18 fod og 210 cm bred, det er en træjolle som er beklædt med glasfiber..

mvh
Jan
Hej igen Jan.

Hvad fejler den du har siddende i jollen ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Med henblik på bestemmelse af motoren, så mener jeg at jeg har set logoet under motornummeret (cirklen med et H) som logo på ældre Bosch ting.
Blandt andet mener jeg at dette mærke er på mit start/lade-relæ.

>>Hilsen Lars cool
Hej

Jeg har surfet lidt på engelske motor sider og fundet denne http://www.zyworld.com/steptoes_yard/Oil_engines.htm
Og nede midt på siden kan du finden denne tekst "Below: Villiers 415 diesel engine in 3:1 reduction box and clutch. Rare engine in running order. Very original with starting handle and mounted on trolley. Slight fuel leak on base but otherwise good. Quite small and light. These early industrial diesels are now very collectable. Sounds fantastic!"
Og makinen under ligner lidt din motor, så måske kan du søge videre på nettet og se om det skulle være en maskine som denne. Men den ligner da en del.

Held med søgningen.

MVH Njord
hei
kan dette være en faryman?
se bildet
hilsen tor l rolleyes

tor l
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis