Fræsning af have

Jeg skal til at anlægge en ny græsplæne, da den eksisterende er meget ujævn og fyldt med ukrudt. Jeg har fået at vide at jeg skal sprøjte med glyphosat for at slå græsset ihjel, og derefter fræse hele plænen igennem. Hvor svært er det at fræse plænen og få et godt resultat??

Kristian
Jeg skal til at anlægge en ny græsplæne, da den... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig, sprøjtegifte er totalt fremmed for vores Moder Jord, intet retfærdiggør gifte. Jeg har selv anlagt en stor græsplæne med alt muligt ukrudt. Ukrudtet er næsten væk - klip jævnligt med plæneklipperen selvom græsset ikke har groet så meget i tørre perioder.

Ja undskyld - thye og handymand, men det var sq da en frelst holdning. Er I ligeså krakilske med kunstigt fremstillede læge-medikamenter? - og bruger I kun egeblade på toilettet - eller tyr I også til lidt klorbleget toiletpapir???

Lad os lige huske den gode tone herinde og have respekt for hinandens holdninger - ingen grund til at tromle nogen.

Jeg er heller ikke vild med gift - men omvendt er der jo mange undersøgelser der vidner om, at midler som f.x. roundup, når anvendt rigtigt, ikke er skadeligt for grundvandet/miljøet.

Mvh.

Jan R.
Jan R. tør nu øjnene og tag en kiks wink .

Undskyld jeg spørger, men hvem bliver tromlet her ? Begge indlæg er da holdt i en sober tone, bevares man er da ikke i tvivl om hvad de mener, og hvad så.

Det er da tæt på at din "holdning" er lige så frelst, at man bare skal slå sig løs og så må andre respektere det. Husk lige selv den gode tone. cool

Gift er unaturligt og i de fleste tilfælde unødvendigt. At der er nogen der maner til besindelse med brug af sprøjten gør dem ikke en eller anden "øko-hippie".
Kære Jan R.

Normalt lader jeg den slags sort/hvide indlæg passere.

Men alligevel lige to ting: For det første mener jeg ikke at have forbrudt mig imod god tone!? For det andet er det netop respekt, der er nøgleordet – blot respekt for miljøet! Respekt for alle os andre, som lever i en verden, hvor hensynsløst egoistiske mennesker chiptuner deres biler til massiv forurening eller vælter gift ud over dyr og planter, fordi de ikke gider arbejde. Jeg reagerer også, når Skadedyrslaboratoriet har et lavet en vejledning om kæmpegedehamsen, hvor de skaber unødig panik over kæmpegedehams og ubegrundet plæderer for deres udryddelse, når dyrene er nærmest umulige at provokere, slet ikke interesserer sig for os mennesker og vores mad og i øvrigt kun bygger deres bo af råddent træ. Som forventeligt har de svaret at de ikke agter at foretage sig noget, selvom de blankt erkender, at kæmpegedehamsen ikke udgør et problem. Samme holdning repræsenterer du nu, hvor du siger, at du ikke er glad for gift…men vi må endelig ikke træde dem, der hælder gift ud, over tæerne og sige rent ud, at gift skal vi undgå. Og Lav-Det-Selv betyder da "at lave det selv"!? Det gør man ikke med gift, men med arbejde. Heller ikke selvom det ligefrem synes at være kommet dertil, at det er ”naturligt” at bruge gift. Sidstnævnte er da skræmmende!

Prøv at læse i Danmarks Statistik og fortæl mig, at du tager det helt, helt roligt!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Hej og undskyld jeg bryder ind,
men hvor sent, kan man så græs..! er det bare så længe det frost frit....??

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Ja du kan med de varme vintre så græs hele året, den bedste så-tid er forår, resten af året er det lidt længere om at gro.

Hej Lopus+alle andre LDS'er.

Er godt nok ikke gartner men vil dog mene at august normalt er den mest idielle måned pg. vi normalt får vand senere så græsset når at få et godt rodnet inden vinter. Hvis det sås om foråret kan man ressikerer at rodnettet ikke er ordenteligt udviklet når sommerens tørke normalt indfinder sig. Ok, dyr postevand kan selvf. redde plænen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nå for pokker, der fik vi sgu nok rystet fundamentalisterne ud af hullerne.

I øvrigt Thye hvordan var det nu du mekanisk fik renset en grund for kvikgræs?
Der er et gammelt gartnerråd der siger:
Det man sår og planter om foråret KAN komme, men det man sår og planter om efteråret, det SKAL komme.

mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Jamen Olfert Olfert.

Dit ordsprog passer på de fleste frø, dog lige undtagen græs og diverse kornsorter. Prøv lige at kigge lidt på siden "www.havenyt.dk"

Øh, det er helt rigtigt at øl er sundt, i beskedne mængder altså.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis