Montering af vinduer - trækontruktion

Jeg har nu ledt mange steder (også her) men har ikke fundet svaret på hvordan man monterer vinduer i en trækonstruktion. Der er heller ikke rigtig noget på producenternes hjemmesider.

Jeg skal skifte vinduer i hele huset og i stueplan har jeg styr på det (murværk hvor der skal fuges rundt om vinduet). Første salen er imidlertid trækonstruktion og hvordan er det lige her? Skal vinduerne monteres tæt på de eksisterende lægder (og skal der evt. noget imellem) eller skal der laves plads til en fuge? Hvilke skruer skal jeg bruge?

Jeg kan jo formentlig komme til at se hvordan de gamle vinduer er monteret når disse pilles ud, men jeg vil helst være ordentligt forberedt så jeg ikke skal starte projektet med 2 timer i det lokale byggemarked efter at jeg har pillet vinduerne ud.

Med venlig hilsen

Hans Hansen
Jeg har nu ledt mange steder (også her) men har... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg været alle katalogerne igennem, men kan ikke rigtig finde puderne. Er der nogen der ved hvor de ellers kan købes, og hvad de evt. ca. koster???
Jeg synes, de lige har været i en eller anden tilbudsavis, men jeg kan ikke huske hvilken. Det var vist et par hundrede pr. stk. på tilbud.

De professionelle kan udnytte sådan en ”specialting”, men jeg ville nu prøve uden. Dog ikke uden Knudsen-kiler. Bruges parvis fra begge sider.

Du behøver i øvrigt ikke lade kilerne blive siddende, hvis du anvender karmskruer med gevind hele vejen ud. Gevindet fikserer karmen i forhold til underlaget.

Der skal to mand på opgaven, et par vatterpas og godt med kiler i forskellige størrelser.

Puderne er sikkert hurtige og effektive, men som glad amatør er det tilladt at bruge den tid, der skal til. Selve opgaven er dog ret ligetil, medmindre vinduerne er meget store. Så vejer de jo som bare…

Mvh
Lars

Lars K
-og én enkelt pude løfter nemt et vindue på 100 kilo!!!

(Bare et argument mere )

Og som nævnt: Du kan købe dem i din Würth butik.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis