Hoveddørs montering

Hej
Er der nogen som har nogle gode tips og ideer til montering af en hoveddør, også hvordan det er nemmest af fuge rundt om døren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb plastic kiler i dit byggemarked, fås i forskellige farver, der reflekterer til størelsen, skru en kile fast på murværket/træværket, dørrammen løftes på plads, vinkles i alle hjørner med en stor vinkel, og udvatters med vatterpas, sæt kiler indover de påskruede kiler 3 i hver side, nu sidder rammen af sig selv. Lange skruer med pluk påmonteret, slås gennem forboret hul 3 stk hver side, ved kilerne, som regel 12 mm pluk, og fastgør.
Rundt fugebånd købes i forskellige bredder, skumplast, kan sammenpresses til halv tykkelse, tilbagetrækkes 2-3 mm, udenpå fuges med en udendørs eks. grå siliconefuge, dyrere, men nemmere at fuge med fremfor secomastic fuge.
Eller et Joran multibor og rigtige selvskærende karmskruer (hvis det er en murstensvæg), og expanderende fugebånd. Det er der blevet reklameret for nogle gange herinde.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

hvad gør man i bunden, skal der opklodses og lægges evt. tagpap så det er i vatter

citat:
Oprindeligt indsendt af cj:
Hej
Er der nogen som har nogle gode tips og ideer til montering af en hoveddør, også hvordan det er nemmest af fuge rundt om døren

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vatter i bunden, toppen i vinkel som beskrevet. Og murpap i bunden er også godt. Men ikke godt at fuge på.

Og gaber den efter montering er der 3 muligheder.

1) Du har lavet det forkert.
2) Det er en dør fra JVK
3) Det er en dør fra Swedoor.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis