Hoveddørs montering cj 2331 17-03-2003 12:01 HejEr der nogen som har nogle gode tips og ideer til montering af en hoveddør, også hvordan det er nemmest af fuge rundt om døren Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
HOFFMANN 13 17-03-2003 21:13 Køb plastic kiler i dit byggemarked, fås i forskellige farver, der reflekterer til størelsen, skru en kile fast på murværket/træværket, dørrammen løftes på plads, vinkles i alle hjørner med en stor vinkel, og udvatters med vatterpas, sæt kiler indover de påskruede kiler 3 i hver side, nu sidder rammen af sig selv. Lange skruer med pluk påmonteret, slås gennem forboret hul 3 stk hver side, ved kilerne, som regel 12 mm pluk, og fastgør.Rundt fugebånd købes i forskellige bredder, skumplast, kan sammenpresses til halv tykkelse, tilbagetrækkes 2-3 mm, udenpå fuges med en udendørs eks. grå siliconefuge, dyrere, men nemmere at fuge med fremfor secomastic fuge.
PeterR 4014 4000 19-03-2003 08:30 Eller et Joran multibor og rigtige selvskærende karmskruer (hvis det er en murstensvæg), og expanderende fugebånd. Det er der blevet reklameret for nogle gange herinde.MVH Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
cj Trådstarter 2331 21-03-2003 06:02 hvad gør man i bunden, skal der opklodses og lægges evt. tagpap så det er i vattercitat:Oprindeligt indsendt af cj:HejEr der nogen som har nogle gode tips og ideer til montering af en hoveddør, også hvordan det er nemmest af fuge rundt om døren Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
PeterR 4014 4000 21-03-2003 12:02 Vatter i bunden, toppen i vinkel som beskrevet. Og murpap i bunden er også godt. Men ikke godt at fuge på.Og gaber den efter montering er der 3 muligheder.1) Du har lavet det forkert.2) Det er en dør fra JVK3) Det er en dør fra Swedoor. Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk