Redskabsskur...

Hej, er der en eller flere der kan hjælpe mig ? Jeg skal til at bygge et redskabsskur på lige under 10 kvadratmeter .1. Hvordan skal jeg starte ? , 2. en materialeliste , 3. er der nogle ting jeg skal tage højde for ? Jeg har lyst til at gøre det billigt men GODT og har ikke lyst til at gå ud og købe et skur til 6-9000kr . Er der en der vil/kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemlig.
mvh kvalter.smile
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Hvad skal det bruges til? (er isolering nødvendigt)
2. lav en skitse (skråtag, høj foran/lavere bagtil?)
3. vælg materiale (ydervægge, tag, bund)

Jeg ville gøre flg. :
1. punktfundament
2. ramme i trykimpr. stolper (75x75 eller 100x100)
3. Bygge skelet op i lægter + "spær"
4. tag (tagpap på osbplader)
5. dør
6. beklædning på vægge (klink eller brædde på brædde)
7. bund (sand + fliser)
8. evt. invendig beklædning
Først vil jeg lige være sikker på hvad du skal bruge skuret til?
Er det ren opbevaring af diverse, altså et koldt skur, eller er det et skur der skal varmes op og fx bruges til værksted?

Altså hvilken type gulv, og hvorvidt skuret skal isoleres?

Hvor skal skuret bygges på grunden, med str på knap 10 kvm sigter du på at undgå en egentlig bygge tilladelse. Men der er trods dette en del regler der skal overholdes. Det er regler du vil kunne finde i lokalplanen for dit område. Check på nettet.

Her efter vil jeg tegne nogle skitser der viser noget udseende incl vindues placering og sidebilleder med samme.

Søg gerne her på siden da diverse skure osv har været beskrevet en del gange.

Personligt vil jeg opbygge skuret i nogle reglar på 45x145 og isolere det med 150 mm isolering i glasuld. Indvendig beklædning i OSB plader og en klinkebeklædning udenpå. Husk vindpap og afstandslister.
Og jeg ville nok også støbe et fundament med isolering osv... Men det er jo dit valg rolleyes

Taget kan være af forskellig type afhængig af hvad du har på huset.

For mig handler det nok mest om arkitektur og helheds indtryk.

Skuret kommer til at koste noget mere end de billigste samlesæt.. men de er også bygget i 16-19mm billigbrædt Til gengæld holder dit skur i mange mange år. Og det fortsætte med at se godt ud.

På med vanten....

MVH Njord
Hej... Tak for respons. Det jeg i første omgang skal bruge skuret til er opbevaring ( plæneklipper, havemøbler osv.) så jeg tror at der vil blive lagt fliser, jeg må ikke støbe for boligforeningen , som de siger så skal det være til at pille ned den dag jeg flytter, men det gør jeg ikke før jeg bliver "gammel" :o)
Når jeg så får råd, måske næste år, så kan det være at jeg isolerer det.
Øhh hvad er vindpap ? måske et dumt spørgsmål men jeg ved det ikke.
Huset som jeg bor i, har rødt tegltag.
Ja, jeg vil jo gerne at det også ser pænt ud. Jeg vil godt gøre det ordenligt første gang ( selv gjort er vel gjort).
Jeg tror det vil se bedst ud at det bliver klink-bygger, det matsher nogenlunde det hegn jeg har bygget på min terrasse og ved indkørslen ( jeg ofrede ca. 50.000 på det sidste og forrige år, måske dumt i et lejet hus, men jeg flytter jo ikke igen, ha ha.)
Der skal være to døre i skuret, en udgang til græsplænen evt. en dobbelt dør eller en bred dør(på den korte led) og en ud til urtehaven(til venstre og på den lange led) ca. 2,5x3,9m.
Det jeg mangler er en skitse (tegning) og en materiale-liste, så er jeg kommet langt igang.
Jeg håber at i kan få noget ud af denne lange smørre, og på forhånd tusinde tak for hjælpen, til dem der vil. MVH. kvalter.
Nu er det ikke for at lyde hånlig eller nedladende, men er du ikke villig til at betale 6000,- Kr for 10 kvm skur, må du vist hellere se dig om efter en sponsor. Ellers får du ikke realiseret dit projekt

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg må nok give CRU ret.
Jeg har lige bygget 7 kvm isoleret skur med ensidig taghældning, det står mig i ca. 10000.- på trods af at jeg var igennem samtlige tilbudsaviser for byggematerialer.
Annonce
Hej CRU & Zakken

Ikke for at jeg ved alt ;-( Men måske læser vi oplæget/sprøgsmålet forskelligt:-)

Til syneladende læser i det som om spørgeren IKKE vil ofte 6-7000,- på et skur.

Jeg læser det på den måde at spørgeren IKKE vil nøjes med den kvalitet man få i at byggemarkedsbyggesæt til 6-7000,-

Det vil givet vis koste mere at lave et selv, men tilgengæld vil det blive ordentligt i kvalitet og holde rigtig længe samt kunne indpasses i materiale valg og udseende og udformning så det passer ordentligt ind hvor det skal stå.

MVH Njord
Hej NJORD.

Sådan kan man egentligt også læse detsmile

Jeg kiggede selv på de færdige skure, og blev overrasket over hvor lidt man får for pengene.
Jeg blev alligevel overrasket over, hvor hurtigt pengene bliver "slidt op" når man går igang med at bygge skur selv.

KVALTER: Jeg håber du får bygget dig det skur du ønsker dig.
Hej... Ja, det er rigtigt at jeg ikke er tilfreds med kvaliteten på de færdig-købte skure, jeg er klar over at det skur som jeg gerne vil have koster... men hvorfor ikke prøve at gøre det så billigt som muligt, men holde kvaliteten.
Cru hvor kan man finde sådan en sponsor ? Ha-ha. wink Mange tak for respons endnu engang. Jeg håber at der er en der ligger inde med en tegning og evt. materiale-liste ?
MVH. kvalter.
kvalter det er kun en spøg.!

for at holde prisen nede.?

kan vi bare bruge byggematrialer fra byggelegeplads
som børnene bygger bræddeskure af og en håndful værktøj.rolleyes

det er fra barndoms minde.!
mon ikke kvalter har fundet en løsning på sit problem nu? Det er trods alt næsten 2 år siden tråden er startet wink

 

Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis