Olietryk på Golf 3 CL fra 92

Hej alle

Jeg har fået et problem med olietryks lampen, ja det er ikke lampen den er gal med, fordi den kan godt blinke!!!

Forleden weekend var jeg en smut i Frankfurt, på ved der ned blinkede olietryks lampen et par gange...

Hvis jeg køre i "høj" fart på motorvejen og slipper gassen, når den så når ned på 2300 omdrejninger, så begynder lampen og blinke og en alarm går i gang. Så kobler jeg ud og giver den gas, så forsvinder problemet igen.

Jeg har kørt ca 14 dage efter uden der har været et eneste problem, men så igen i dag hvor min kone skulle hentede mig fra arbejde, så var den der igen.

For lidt over en måned siden på fyldte jeg olie, købte noget på den lokale tank. Den var meget lav, så ville have noget på med det samme. Efter jeg har fyldt olie på, er olien blevet meget mørk. Måske de ikke kan arbejde sammen.

Jeg har snakket med en mekaniker, han siger jeg skal skifte olie og tryksensoren.

Jeg tror det er olien den er gal med, tror der sker et eller andet når den bliver godt varm.

Hvad siger I ??

Tror I at jeg er heldig at der er olien eller tryksensoren, eller er jeg uheldig og skal have skiftet pumpen.
Hej alle Jeg har fået et problem med olietryks... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er værst når den er kold, og det er altid ved lave omdr. men den laver også samme nummer selvom den er varm, der er det bare ikke så ofte som når den er kold. Men den stopper som regel når den kommer over de 4000 omdr, og det kommer igen lige så snart den kører med lave omdr... Håber virkelig i kan hjælpe.

Mvh Johnny Bruhn
½ stoppet oliefilter gør jo så den ikke laver tryk nok når omd. er meget lave, står den for lavt i tomgang?
ved meget lave omd. vil den heller ikke lave tryk nok selv om der er nyt filter og olie på.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er lige blvet skiftet toppakning og i den forbindelse nyt filter og olie, der er ikke noget galt når den bare står i tomgang. den står på ca 900 til 950 omdr i tomgang
du siger den lyser ved lave omdr. men ikke i tomgang.. ?? ved hvilke omdr. er det den lyser???

Svendborg

Det er ca mellem 1500 og 4000
Annonce
jeg ville kører forbi et værksted og få målt om den har det tryk den skal have og så evt. skifte tryksensoren hvis trykket er ok. Du smadre jo motoren hvis den ikke smører som den skal.

Svendborg

Jeg har snakket med min mekaniker. jeg har skiftet oliepumpe og tryksensor. men jeg skal op og have målt olietryk på fredag. men det skal jo måles når fejlen er der, ergo skal man ud og køre så kan man jo ikke se trykket på måleren når den ligger ude i motorrummet.
har et prøvet at tjekke ledninger og stelforbindelser.. måske kan det være de vibrationer der er ved de omdr.

Svendborg

Jeg har været ved at tjekke dem. der er ikke sådan lige noget at se.
Hej.
Er det diodelamper du har i i.brædtet, og blinker den, kan jeg oplyse, at nogle af de "gamle" golf'er har en elektronísk styring af olielampen, samt 2 trykkontakter. Denne styreenhed sidder indvendig i speedometret. Jeg laver ikke grin med dette, det er virkelig sandt.
Denne enhed kan skabe lidt forvirring i lampen.
Jeg siger ikke at det er den, men kunne være.
Mvh autoole
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis