Olietryk på Golf 3 CL fra 92

Hej alle

Jeg har fået et problem med olietryks lampen, ja det er ikke lampen den er gal med, fordi den kan godt blinke!!!

Forleden weekend var jeg en smut i Frankfurt, på ved der ned blinkede olietryks lampen et par gange...

Hvis jeg køre i "høj" fart på motorvejen og slipper gassen, når den så når ned på 2300 omdrejninger, så begynder lampen og blinke og en alarm går i gang. Så kobler jeg ud og giver den gas, så forsvinder problemet igen.

Jeg har kørt ca 14 dage efter uden der har været et eneste problem, men så igen i dag hvor min kone skulle hentede mig fra arbejde, så var den der igen.

For lidt over en måned siden på fyldte jeg olie, købte noget på den lokale tank. Den var meget lav, så ville have noget på med det samme. Efter jeg har fyldt olie på, er olien blevet meget mørk. Måske de ikke kan arbejde sammen.

Jeg har snakket med en mekaniker, han siger jeg skal skifte olie og tryksensoren.

Jeg tror det er olien den er gal med, tror der sker et eller andet når den bliver godt varm.

Hvad siger I ??

Tror I at jeg er heldig at der er olien eller tryksensoren, eller er jeg uheldig og skal have skiftet pumpen.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Brian.

Tja, ville prøve at skifte sensoren først (billigst).

Den med olien tror jeg ikke rigtigt på men hvad var det for en olie?

Det er sjældent at en oliepumpe bliver dårlig men det er set.

Ikke for at gøre dig ked af det men det lugter slemt af slidte lejer.

Har jeg ret i at det altid sker i varmt vejr med rigtig varm motor ?
Hvad sker der hvis alarmen går og du lader motoren gå tomgang, bliver alarmen ved med at hyle/lyse?

Du kan også få målt olietrykket på motoren. Har du mekanikkerskræk kan du købe en billig olietryksmåler ved et tilbehørsfirma og monter den midlertidig ude i maskinrummet.

Kender ikke data på olietrykket i din motor.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat fra Nitter

Hej Brian.

Tja, ville prøve at skifte sensoren først (billigst).

Den med olien tror jeg ikke rigtigt på men hvad var det for en olie?

Det er sjældent at en oliepumpe bliver dårlig men det er set.

Ikke for at gøre dig ked af det men det lugter slemt af slidte lejer.

Har jeg ret i at det altid sker i varmt vejr med rigtig varm motor ?
Hvad sker der hvis alarmen går og du lader motoren gå tomgang, bliver alarmen ved med at hyle/lyse?

Du kan også få målt olietrykket på motoren. Har du mekanikkerskræk kan du købe en billig olietryksmåler ved et tilbehørsfirma og monter den midlertidig ude i maskinrummet.

Kender ikke data på olietrykket i din motor.

Mvh. Leif.

Jeg har hældt 10-40 på. Ved ikke hvad der var på fra starten.

Den er ikke så varm at bælseren starter!

Hvorfor skulle det være lejerne?

Jeg har ikke lade den gå i tomgang, hvad skule der så ske ikke ske? Er sku bange for at der sker noget.
Hej igen Brian.

10-40 kan den køre på uden problemer.

Blæseren starter ikke når bilen er i stærk fart, kun ved langsom kørsel og tomgang. Der "blæser" fartvinden jo ikke gennem køleren.

I varmt vejr og længere tids/hård kørsel bliver olien varmest og dermed tyndest. Er lejerne slidte løber olien lettere igennem lejerne og dermed falder olietrykket.

Hvis du lader den gå tomgang og alarmen stadig lyder skal du self. stoppe motoren. Især hvis den begynder at lyde underligt.

Få olietrykket målt hurtigst muligt er nok det bedste råd der kan gives.

Vil ikke håbe for dig at det er lejerne.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det skulle være lejerne, bruger motoren så ikke olie?

De sidste 2000km har den ikke brugt noget.
Hej igen igen Brian.

Nej, motoren bruger ikke olie på grund af skidte lejer.

Bruger motoren olie er det cylinderne og stempel/olieringene der er slidte/defekte. Det forudsat at den ikke taber motorolien (drypper).

Har den kørt 2000 uden oliestanden er faldet er det IKKE ovenstående der er problemet.

Få nu chekket olietrykket.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
Annonce
Hej
Du skriver at olie standen har været meget lav. Det kan jo måske gøre at den har taget mere eller mindre skade af det.

Iøvrigt bruger jeg kun en og samme mærke og type olie i den tid jeg har den bil jeg kører i, da jeg mener at det ikke er godt at skifte mellem de forskellige oliemærker.

Med venlig hilsen

Søren
Hejsa

Jeg har også et problem med mit olietryk på min golf 3, Nu har jeg skiftet olietrykmåler og oliepumpe, men det er stadig galt. hjælp hvis der er nogen der ved hvad der kan være galt?
Nu hvor der er kommet liv i den gamle tråd igen, kan jeg lige sige at problemet er væk.... smile

Jeg har intet lavet, hvad det var ved jeg ikke...

Ellers har jeg ikke noget indput....
Okay det var ikke så godt, jeg er ved at blive sindsyg at det gamle lort.
hvornår lyser den.. høje, lave omdrejninger?? kold eller varm eller ?? du må lige forklarer hvad den gør, hvornår - vi kan jo ikke have at du bliver sindsyg.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis