Virus i hotmail

Jeg har opdaget at følgende er sendt videre til alle i min adressebog i hotmail:

>Hi! How are you?
>You know I've created my own website!
>Can you check how it works?
>It's http://republika.pl/ferasdi/video
>Can you see video?
>Bye!
>

Jeg bruger kun hotmail via min browser, så jeg troede ikke en virus kunne gå ind i min adressebog på hotmail.
Er der virus i min computer eller er det hotmail som er inficeret? Er der nogen som kan hjælpe??
Jeg har opdaget at følgende er sendt videre til... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som sagt, formater dine maskiner, det der stopper ikke bare lige af sig selv, og de fleste vira er i dag så kloge at de går "udenom" div anti virus programmer..

Vil du ha det stoppet så gør flg

Skift ALLE dine passwords, og så geninstaller du windows på dine maskiner


Det var netop alt det der pjat jeg blev træt af og købte en mac, har ikke haft virus siden


Det er dvs det eneste der fjerner de virus helt
og lad være med at tage backup medmindre den fil du vil backup er MEGET MEGET vigtig

Der kan nemt ligge vira i et billede fx,


windows er og bliver noget lort
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er een der har hacket din hotmail-konto (gættet dit password) - ellers var der ikke adgang til din adressebog.
Skift password..
Det har ikke noget med din PC at gøre, når du kun bruger hotmail via browser.
Lol, self har det noget med hans computer at gøre ??

Men ja skift password (hvis muligt) en cracker ville skifte det selv og dermed have endnu en spamkilde

der er vira på den maskine, format og reinstall.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af m&& på 30 maj 2010 13:04
Der er een der har hacket din hotmail-konto (gættet dit password) - ellers var der ikke adgang til din adressebog.
Skift password..
Det har ikke noget med din PC at gøre, når du kun bruger hotmail via browser.


1. Det hedder at cracke og ikke hacke, det er vores latterlige medier der ødelægger det danske sprog, evt slå det op 2. Self kan der komme virus igennem en browser, og især IE 3. Der ligger 99% sikkert en bot på den maskine der kigger i hans addressebog og derfor sender videre 4. Havde andre haft hans password så var det allerede skiftet og blevet en del af et botnet... 5. Drop spywarefri og alt det arbejde du skal igennem.. format din maskine og opsæt den korrekt, benyt en anden browser end IE og sørg for ALTID at have et opdateret anti virus program, lad være med at sige ja til ting du ikke selv har bedt om, lad være med at åbne mail du ikke kender afsender fra... kort sagt Tænk dig om så længe du sidder med en windows maskine, kigger du på det forkerte gif billede på nettet med en Uopdateret maskine og ingen anti virus, ja så er du buttfucked /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg kan kuin tilføje mig til hvad mkh siger: køb en mac, det løser mange problemer.

Hilsen Alex
Man har en PC til X tusinde kroner.. så får man virus og så skal man købe en mac ?? det er da det mest ubrugelige råd man man give..

Jamen så kan man da også bare hælde cola i tastaturet mens den er tændt.. så er det virusproblem løst..

Enten går man på spywarefri.dk og får hjælp og tager kampen op.. det kan være ganske sjovt og lærerigt. og de er meget hjælpsomme derinde.. Og man er faktisk noget stolt når det er lykkedes at fjerne sådan en sej satan..

Eller også er der "jeg kan ikke finde ud af andet" løsningen... format c://

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Problemet med Windows er at selvom ens computer er fuldt opdateret, man har seneste antivitus program på, kan der stadigt komme noget snask. Også hvis man ikke trykker på noget.
Det kan være svært og til tider umuligt at finde frem til det snask og fjerne det og hvis man endeligt har, ja, så kan man jo ikke være sikker 100%. Derfor er der i langt de fleste tilfælde er nemmere at installere Windows forfra. Det lyder meget bøvlet.
MEN! Hvis man har bare en smule styr på computeren, kan mna med en fordel bruge programmet "nLite" (det er ikke antivirus program). Der kan man selv lave sin egen windows cd, men alle sine programmet installeret og dokumenter på plads. Forstået på den måde, at når man så installerer Windows fra den cd man har lige lavet, bliver alle ens programmer installeret med (Firefox, Antivirus, Office, osv). Så slipper man for alt det bøvl.

Jeg startede med at købe en PC for 3XXX antal kroner, dengang jeg var helt lille. Dem har jeg selv sparet op ved at gå med aviser. Så bagefter kom der en lorte bærbar fra IPC til 5XXX kroner. Næste var IBM ThinkPad til 6XXX. På alle de computere har jeg altid geninstalleret Windows, pillede ved regedit for at få det til at køre bedre, osv... Så købte jeg en MacBook (den allerførste med Intel, hvide) til 8XXX. Efter et års brug, tænkt jeg "Hold da op, jeg har  slet ikke haft brug for at geninstallere noget som helst". Nu har jeg en MacBook Pro til 14XXX og jeg er bare så glad for den. Man betaler ikke kun for designet.

Det er ligesom at købe en bil. Man kan købe en Peugeot og undre sig at plastiken i kabinen ser billigt ud og at bilen larmer på motorvejen. Eller man kan købe en tilsvarende model, lads bare sige ved VW for lidt mere penge og glade sig over kvalitets materieller i kabinen og bedre lydisolering, så det larmer mindre på motorvej.
Jep det lyder fint.. men jeg har haft pc'er og bærbare i over 20 år.. og det er nok 15 år siden jeg har måtte geninstallerer windows og mine maskiner bliver aldrig langsommere end da de var nogle måneder gamle..
Hvis du køber en "ikke mac" til 14.000 kr vil du da også få kvalitet.. Min bærbar er en asus til knap 9.000 der arbejder over 3 timer på en opladning og over 2 timer med grafiktungt spil.
Den er aldrig gået ned og aldrig haft "blå skærm"
En gang på over et år har jeg måtte benytte genoprettelsepunkt.. Men det var min egen fejl.. fjernede regfiler mens jeg afinstallerede et program.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 31 maj 2010 10:18
Jep det lyder fint.. men jeg har haft pc'er og bærbare i over 20 år.. og det er nok 15 år siden jeg har måtte geninstallerer windows og mine maskiner bliver aldrig langsommere end da de var nogle måneder gamle..
Hvis du køber en "ikke mac" til 14.000 kr vil du da også få kvalitet.. Min bærbar er en asus til knap 9.000 der arbejder over 3 timer på en opladning og over 2 timer med grafiktungt spil.
Den er aldrig gået ned og aldrig haft "blå skærm"
En gang på over et år har jeg måtte benytte genoprettelsepunkt.. Men det var min egen fejl.. fjernede regfiler mens jeg afinstallerede et program.


Du er vidst ikke helt med på hvad der bliver sagt.. Om du så køber en maskine til 1 million er komplet ligemeget hvis du stadig er "novice" med en computer, og det er næsten alle de folk der render ned i aldi fx og henter en lortemaskine til ca 5000.- DEN HAR STADIG WINDOWS..... Og med de preinstallertet skod programmer de maskiner har og folk så bare går i gang.. De bliver hurtigt skuffet Vores genbo her i sommerhuset hentede for 14 dage siden en maskine hos TDC de har jo SUUUUPER gode tilbud (ironi kan forkomme) 3 dage senere var den wasted pga af vira.. han vidste ikke man ikke skulle sige ja til et eller andet på en hjemmeside Nu har han lånt mine ene mac mini, og han smiler dagen lang... Windows er og bliver noget lort, folk der siger andet er ikke klogere, ligemeget hvor mange år de så end har siddet med lorten Min kære gamle mor har siddet som chef hos odense kommune i over 40år, hun glæder sig hver dag til hun skal hjem til sin iMac så hun kan komme væk fra det windows lort.... Men sådan er der jo så møj.. og næsten hver gang jeg har talt med folk der har "fjernet" deres vira og hvad de ellers har på deres maskiner, de har alligevel siddet og tænkt " gad vide om det er helt væk nu " En mac er virus fri, og dem der siger andet burde stoppe med at tale før end de rent faktisk aner hvad de taler om... der findes INGEN virus til OSX...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis