Afbryder til batteri i kabinen?

Hej ærede medlemmer

Jeg har lige erhvervet mig en lækker Volvo 240 b230F, der stort set er fejlfri. Bevares dyret går ikke langt på literen, men en forsigtig fod og min overlegne cruiserstil giver da 11-12 km/l. Ren machofornøjelse.

Problemet er at den taber strøm bare den står stiller 2 dages tid, og jeg har derfor været nødsaget til at afbryde strømmen i motorrummet hver gang jeg har kørt i den, hvilket er lidt træls.

Kan man montere en afbryderkontakt i kabinen, og i givetfald kan nogen hjælpe mig med hvordan?

Desuden vil jeg spørge om noget, der sikkert afslører hvor lidt jeg ved om det mekaniske. De fire bøjede rør der går fra motoren (manifold?), og ned til udstødningen er slemt rustne. Er det nødvendigt at gøre noget ved det, eller betyder det ikke det store bortset fra at det er grimt?

På forhånd tak for hjælpen.

wink Ved lidt om alt, og alt om lidtwink
Hej ærede medlemmer Jeg har lige erhvervet mig... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren

hehehe, det vil jeg lige prøve. Ene og alene pga. "mafiametoden".cool

Melder tilbage, hvis jeg kommer ud.

Og så kom der ikke flere indlæg fra ham... confused

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Nej, jeg håber han tog en madpakke og en kasse øl med i bagagerummet, for han er tilsyneladen ikke kommet ud.......??????????

Med venlig hilsen

Søren
Til Anjins-Honey
Tænk sig at nu står der så en helt nyindkøbt lækker volvo, med et råddent lig i bagagerummet.
Man skulle tro at naboerne reagerede.

Eller konen (hvis det er en mand og han ellers er gift).
Men det var måske hende der skulle lukke ham ud. wink

Men måske er 240-cruiser en kvinde, hvis mand i virkeligheden er lettet over at der endelig blev fred !!!

Ja, ...... det får vi nok aldrig at vide.

Det kan selvfølgelig også være at du får en retsag på halsen, fordi du mere eller mindre opfordrede til selvmord. Jeg syntes man kan se antydningen af at 240-cruiser ville prøve at gøre det alene, i hans/hendes sidste ord til os.

Hm.. det kan blive en frygtelig histore.

Citat fra Aasted

Til Anjins-Honey
Tænk sig at nu står der så en helt nyindkøbt lækker volvo, med et råddent lig i bagagerummet.

Men måske er 240-cruiser en kvinde, hvis mand i virkeligheden er lettet over at der endelig blev fred !!!

Det kan selvfølgelig også være at du får en retsag på halsen, fordi du mere eller mindre opfordrede til selvmord. Jeg syntes man kan se antydningen af at 240-cruiser ville prøve at gøre det alene, i hans/hendes sidste ord til os.

Tak, for bekymringerne. Jeg har haft en del at tumle med. Har løst problemet, brugte en lysleder med kamera for at tjekke belysning i bagagerum. Synderen var der.

tak for hjælpen.

Annonce
Citat fra Aasted

Til Anjins-Honey

Tak, for bekymringerne. Jeg har haft en del at tumle med. Har løst problemet, brugte en lysleder med kamera for at tjekke belysning i bagagerum. Synderen var der.

tak for hjælpen.

Så endte det alligevel godt.

Kom lige på en god idé, nu hvor du sagde kamera.

Man stiller sit kamera på forsinket optagelse, ned i bagerummet med det, og skynder sig at lukke.

Blitz funktionen skal selvfølgelig være afbrudt.

Hvis der kommer noget på billedet var der lys derned.

Det er da også smart, ikke ?

Med et videokamera bliver det endnu nemmere.

Citat fra Aasted

Så endte det alligevel godt.

Kom lige på en god idé, nu hvor du sagde kamera.

Man stiller sit kamera på forsinket optagelse, ned i bagerummet med det, og skynder sig at lukke.

Blitz funktionen skal selvfølgelig være afbrudt.

Hvis der kommer noget på billedet var der lys derned.

Det er da også smart, ikke ?

Med et videokamera bliver det endnu nemmere.

Lidt fis i en hornlygte.. pil pæren ud og se om problemet er væk..
Jan
Citat fra helja

Lidt fis i en hornlygte.. pil pæren ud og se om problemet er væk..
Jan

Det er ogsaa lettere at se om den er taendt hvis man holder den i haandenwink

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis