Glasvæv

Hej

Vi skal til, at spartle gipsplader (skruehuller og samlinger) og derefter sætte glasvæv op. Vi er meget i tvivl om hvor og til hvilken pris vi skal købe materialerne. Er der nogen der har erfaring med f.eks. for billigt købte materialer i lignende situationer - eller skal vi bare gå efter det billigste???

P.S Vi har aldig prøvet det før og er derfor meget usikre på, hvordan vi griber det an, så hvis der er nogen der samtidig har et par gode råd er de mer' end velkomne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Vi skal til, at spartle gipsplader... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas.
Din maler har fortalt dig fremgangs måden rigtig nok, dog suger en gipsplade stadigvæk noget og derfor ville jeg give dem et tyndt lag micro dispenser.

Mht. vævfylder så er det en meget fyldig maling som fylder væven op inden du maler den - altså når væven et sat op.

Hilsen
Ida

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Har jeg forstået det rigtigt, at væven skal forbehandles med vævfylder eller 50/50 fylder og lim for, at mindske forbruget af maling eller har det også en anden funktion.

MVH
Morten
Ja det er for at minske forbrugett af den dyre maling, men samtidig også for at undgå de spændingsforskelle som der er på maling og lim.
Ja forholdet er 50/50

Hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej igen.

Og så var maleren på besøg igen...

1. Han synes jeg havde spartlet utrolig flot. Han sagde at jeg havde brugt 1½ måned for meget på det frown

2. Det der med vævlim som grunder er noget han anbefaler til Lav-Det-Selv folk, da Microdisperser (det blå vand) er tyndt som vand og derfor er svært for en nybegynder at rulle på, uden man selv bliver helt blå over det hele - især på skråvægge...

3. At jeg skal bruge en glans 10 maling, da den er væsentlig stærkere end alm. glans 5.

4. At man godt kan skære væven i hjørnerne og man også kan lade den gå 1 cm rundt.

5. Hvis man skærer hjørnerne, skal man male 1 gang før man giver det akrylfuge.

Mvh
ThomasB smile
Hej
Det er noget ævl, at man skal bruge de dyreste materialer.
jeg er farvehandler og får alle mine produkter fra Flugger, men der står ikke flugger på varerne, men jeg sælger produkterne til 40-50% under Fluggers priser.
Det foregår da i alle brancher, om det så er bil, elektronik, edb, dagligvarebranchen.
Om i vil købe højprofil produkter eller ej,
Det i betaler for, det er jo ikke produktet, men NAVNET.
Annonce
Hej
vævfylder er sådan set et forkert navn.
Vævfylder sørget for at glasvæven suger ensartet, og formindsker også forbruget af den dyre maling, 10 ltr. koster ca. kr. 200,-
Brug aldrig vævlim til at grunde væven med, da der kan opstå spændinger imellem limen og malingen.
Men du kan godt bruge limen til at grunde
væggen med, du skal da bare fortynde den med ca. 50% vand 10 ltr. ca. 100,-
Hej.

Colormann, du ved godt hvad jeg mener når jeg siger at man skal købe dyre materialer ik'?

At du kan skaffe dem billigere er jo fint fint.

Silvans 5 kr pr. kvm er vi enige om ikke duer ik'?

Køber man de billige væv, er det ikke særligt formstabilt = svært at sætte op.
Desuden kan strukturen være ujævn, og når det skal skæres, kan trådene trække sig.

En forbruger aner ikke om dine varer er på højde med Fluggers, det har de kun dit ord på, og med al respekt, så er en sælgers ord som regel ikke en pind værd. Silvan hævder vel også at deres billigvæv er på højde med Fluggers.
Derfor bør lav-det-selv folk holde sig til Flugger, Dyrup, Sadolin osv. (det er det malerne bruger)

Når jeg køber væv kommer det i papkasser, med for-/bagsidemarkering. Kassen gør at enderne ikke bliver beskadiet, samt at man kan rulle direkte på fra kassen, så rullen ikke bliver snavset af savsmuld, krummer osv. For-/bagsidemarkering gør at man ikke kommer til at vende noget væv den ene vej og andet den anden vej = uens overflade. Silvans-billig-væv kommer i en rulle uden indpakning.

Man bruger flere hundrede tusinde på at bygge om, og så er væv sgu et dårligt sted at spare, da det sammen med malingen er det sidste finish, som er det man altid ser på...

Det er de sidste par tusinde og lidt ekstra tid der sætter prikken over i'et.

Mvh
ThomasB
Hej alle.
Jeg er helt enig - kvalitet koster penge - problemet er hvornår man FÅR kvalitet og hvornår det bare KOSTER penge.

Mht. materialer bør man prøve sig frem og helst lytte til nogen der allerede har prøvet det samme.

Jeg har selv prøvet billig maling, som kostede 175 m2 lofter malet 3 gange uden tilfreds resultat, og det koster kræfter kan jeg love jer. Og så købte vi endelig en maling der var dyrere, men som dækkede ad een gang for 4. gang, og tro mig, jeg forgudede dette produkt trods prisen.

Jeg hadede mig selv for at prøve at spare spare, men det vidste jeg jo også først, da jeg havde prøvet den dyre maling, at den var præcis så meget bedre at prisen var fuldt berettiget. Tænke sig, at den kunne have sparet os for flere weekend'ers hårdt arbejde. Suk.

Omvendt har jeg altså også købt noget billigt (ikke specielt maling), som var mindst ligeså godt som det dyre.

Det er vel her LDS kommer ind - at vi kan fortælle hinanden, hvilket produkt/pris man skal holde sig fra og hvad man skal vælge.

Det må da være styrken på denne side med så mange brugere.

Så hvis nogle andre allerede har prøvet noget godt eller dårligt, så hjælp os til ikke at begå samme fejl og modsat, har i prøvet et produkt der måske er dyrt, men tilsvarende bedre så fortæl os det, så vi ikke alle skal gøre samme fejl een gang til.

Og rent faktisk synes jeg det er sket adskillige gange, og det var vel også tanken med denne side.

- Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej Colormann

Hvad er din pris for 1. sortering glasvæv (den med små firkanter). Jeg har indhentet tilbud fra et såkaldt lagersalg og her var prisen på 50 mtr. + vævlim (10 l.) omkring kr. 800,00.

Umiddelbart syntes jeg ikke det var specielt billigt, men du kan måske be- eller afkræfte dette.
Hej.

Jeg kan fortælle hvad jeg gav for
3x 10 l. Dyrup rulleklæber v.nr.: 8210
3x 50 m. Dyrup Glasvæv rund/flad v.nr.: 8857-22
Alt i alt inkl moms: 1.800,- kr.
Det er de dyreste materiale man kan købe i Dyrup.

Som sagt tidligere så er væv MANGE ting her er de vigtigste punkter når du køber væv:

1. SKAL være enormt formstabil, ellers kan man få skæve samlinger. Desuden er det langt nemmere at arbejde med. Overfladen er behandlet med harpiks.

2. Skal være 1. sortering. De penge man sparer ved 2. sortering koster det i spild, da der er mange meter i 2. sortering man ikke kan bruge.

3. Skal have en ensartet overflade, og ikke ha' ødelagt kanterne af slag osv.

Jeg har alieret mig med en maler, som køber varerne for mig. Måske kender i en maler som kan købe for jer? Evt. kan i låne hans Dyrup/Flugger-kontonr. og få hans rabat.

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også