Negativ tråd om "Illustreret Videnskab"

Hejsa Alle brugere her!

Er det kun mig, det er galt med?

2 gange inden for den sidste uge er jeg blevet ringet op uopfordret af en fatsvag og ynkelig sælger af bladet Kl. 20.54 og Kl.20.39

Kan man gøre noget positivt ved det? Her tænker jeg ikke på afvisningerne da man kun kan sælge noget uopfordret til mig hvis det er gratis minus 20%. For det hjælper nok kun i negativ retning, hvis man klager direkte til udgiveren, da jeg ikke har et alm. efternavn. Det er kun min kone og jeg med det efternavn i hele Dk.

Så til "Illustreret Videnskab" Det er en OMMER for man ringer ikke til evt. kunder efter Kl. 20.00 med mindre der er Dansk Tipstjeneste med 1 mill.

Mvh. Birger

P.S. Om ikke andet har jeg da fået lidt luft samt givet bladet negativ omtale.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey du!!

Kender godt problemet med telefonsælgere. Men jeg plejer at tage tykt pis på dem ved evt. at at sige "lige et øjeblik..." og så lade telefonen ligge på bordet mens jeg laver noget andet. Ellers lader jeg som om jeg er helt vild med deres tilbud og siger at jeg ikke kan fatte man kan leve uden...!!

Men her den anden dag fandt jeg så en side der var dedikeret til folk der ikke bruger telefonsælgere.. Den heder Vi Bruger Ikke og giver nogle fede eksempler på hvordan man i løbet af 30 sek. kommer af med en sælger... http://www.vibrugerikke.dk/

Fortsat god weekend fra Poul

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra Næstformanden

Hey du!!

Kender godt problemet med telefonsælgere. Men jeg plejer at tage tykt pis på Men her den anden dag fandt jeg så en side der var dedikeret til folk der ikke bruger telefonsælgere.. Den heder Vi Bruger Ikke og giver nogle fede eksempler på hvordan man i løbet af 30 sek. kommer af med en sælger... http://www.vibrugerikke.dk/

Fortsat god weekend fra Poul


Som jeg skrev, har jeg ingen problemer med at slippe af med en båtnakke sælger, men jeg har et job hvor jeg risikerer at blive kaldt ud på alle tider i døgnet, ud over normaltimerne fra 07.00-15.30 og begge gange var jeg lige kommet hjem efter udkald, og var/er ikke i humør til reklameævl. Desværre ved jeg ikke hvordan fjolset har det nu, men formoder at han går omkring med psykiske traumer, fordi han har talt med den idiot jeg nu er/kan være.
Men, så kan de lære det.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Ak ja, det må være sjovere at være jordmoder en telefonsælger, men begge prøver jo bare at gøre sit job så godt som muligt.

Vi tager ikke telefonen mellem 17 og 20 hvis det er hemmeligt nummer, og derved er vi fri for de fleste uden at være ubehagelige eller andet.

Folk med hemmelige nummer kan jo bare taste et par tal inden, når de ringer til venner og familie, så kan man se nummeret.

Mvh. JørgenE
Hej

Jeg bliver som håndværker ofte ringet op af telefonsælgere der typisk vil sælge mig reklameplads i et eller andet, og jeg har en lynhurtig og forholdsvis høflig måde at slippe af med dem i en fart:

Når der bliver spurgt om de må forstyrre mig lidt, svarer jeg venligt men bestemt: nej ikke hvis det kommer til at koste mig noget og så fatter de fleste det ret hurtigt.
Her forleden var der en sælger fra Jyllands Posten, som ringede til mig for at sælge et abonnement. Jeg tog mig god tid til at høre om tilbuddet, det tog nok alt i alt 5 minutter, hvorefter jeg høfligt takkede nej. Jeg har aldrig før oplevet en sælger få ringet så hurtigt af biggrin Der røg fem minutter, som hun kunne ha' brugt på en anden kunde biggrin De får vel en eller anden bonus for hvert abonnement de sælger.
Hi hi, jeg kan grine af det endnu.

Carsten.
Annonce
Hej,

-Vi plejer gerne at sige, at vi i øjeblikket ikke har tid-
Men hvis de evt. har et privat eller mobilnummer, ringer vi tilbage når vi har tid.
-Ingen, skriver ingen har lyst til at videregive disse numre- Når man så går dem nærmere på klingen om hvorfor.
-De er jo på arbejde, og bryder sig ikke om at bliver ringet op privat- rolleyes
-Det må da give dem lidt at tænke over.-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

"Vi bruger ikke" er faktisk en meget sjov måde at svare telefonsælgere. Hjernen skal lige op i omdrejninger og finde på en god forklaring på hvorfor vi ikke bruger deres produkt.
En anden metode er "Jeg forstår ikke.." Min amerikanske mand tog telefonen en morgen og svarede "yes" og "don't know" og skiftede så til dansk og meget langsomt forklarede at han ikke forstod engelsk. Jeg sad noget forbløffet ved siden af, til han forklarede at det var en indisk sælger der prøvede at sælge "International banking et-eller-andet"

Da han ringede igen to dage efter, igen om morgenen, var det mig der tog telefonen. Jeg misforstod alt hvad han sagde; "banking" blev til spanking, og "monney-trasfer" blev til noget med transvestittet, og jeg lod som om at jeg blev meget forarget over hans opringning.

Vi blev enige om at hvis han ringede igen ville vi lade som om vi var politiets afdeling for telefonkiminalitet, og fortælle ham at vi havde sporet hans opkald, og at han straks skulle melde sig selv hos det lokale politi i Indien, hvis han ville undgå at blive retsforfulgt. Desværre ringede han ikke igen...

Green

Jeg forstår ikke helt den indstilling, der gives udtryk for i denne tråd.

Er telefonsælgere ikke ganske normale mennesker?

Når en sælger i en forretning spørger om han kan hjælpe med noget, siger i så også ja og bruger sælgerens tid på at demonstrere et eller andet apparat for så til sidst blot at sige, at i ingen interesse har i produktet? Det kunne da være sjovt at spilde sælgerens tid!

Går i ind i det lokale supermarked og fylder en vogn med varer, hvorefter i blot lader den stå et eller andet sted? I kan da fryde jer over, hvor megen tid personalet skal bruge på at tømme vognen efter lukketid.

I kan da også ringe til den lokale håndværker og bede ham komme ud til en ikke eksisterende adresse.

Som sagt: Jeg forstår ikke at det kan være sjovt!
Ja Hej efry, jeg fatter heller ikke den negative holdning som Green,Retro, Carsten; Orla, Jørgen, Olfert, Næstformanden, har over for telefonsælgere, det er vel som du skriver bare almindelige mennesker som forsøger at sælge et produkt over telefonnettet. mvh Benny. Ps vi har altid købt vores avis over telefonen 2.300 kr om året ( Politikken og Frederiksborgen ) vi skiftes med vores gamle genboer at holde avisen et år af gangen ( 1.150 ) pr husstand, vi har sparet rigtigt mange penge på aviserne, ved at købe dem af telefonsælgere.

Benny N.
Hej,

-Jeg taler kun for mig selv- Har ikke noget ønske om at spilde andres tid.
Men jeg vil samtidig også gerne selv bestemme, om andre skal spilde min. wink

-Telefonsælgere er naturligvis alm. mennesker som bare passer deres arbejde-
Set herfra er det salgsteknikken som er irriterende.

Hvis jeg har brug for et eller andet, skal jeg nok selv henvende mig.
-Dette var holdningen herfra- biggrin

Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis