Negativ tråd om "Illustreret Videnskab"

Hejsa Alle brugere her!

Er det kun mig, det er galt med?

2 gange inden for den sidste uge er jeg blevet ringet op uopfordret af en fatsvag og ynkelig sælger af bladet Kl. 20.54 og Kl.20.39

Kan man gøre noget positivt ved det? Her tænker jeg ikke på afvisningerne da man kun kan sælge noget uopfordret til mig hvis det er gratis minus 20%. For det hjælper nok kun i negativ retning, hvis man klager direkte til udgiveren, da jeg ikke har et alm. efternavn. Det er kun min kone og jeg med det efternavn i hele Dk.

Så til "Illustreret Videnskab" Det er en OMMER for man ringer ikke til evt. kunder efter Kl. 20.00 med mindre der er Dansk Tipstjeneste med 1 mill.

Mvh. Birger

P.S. Om ikke andet har jeg da fået lidt luft samt givet bladet negativ omtale.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hejsa Alle brugere her! Er det kun mig, det er... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Benny Nielsen

Ja Hej efry, jeg fatter heller ikke den negative holdning som Green,Retro, Carsten; Orla, Jørgen, Olfert, Næstformanden, har over for telefonsælgere, det er vel som du skriver bare almindelige mennesker som forsøger at sælge et produkt over telefonnettet. mvh Benny.


Hej Benny.

Hold mig uden for - læs evt. mit indlæg igen.

Mvh. JørgenE
Hej igen

Jeg vil gerne sige at jeg hverken var ubehøvlet eller negativ, da jeg talte med den pågældende sælger, og jeg havde bestemt mig for at lade hende tale ud, for vitterligt at høre om hun havde et godt tilbud. Men det var ikke godt nok, desuden har den pågældende avis ringet 7-8 gange inden for det sidste halve år for at sælge et abonnement, og hver gang har vi takket nej.

Når man takker nej, så mener jeg nej, og de behøver ikke prøve at overtale mig med alt muligt snak.

Jeg kan se at jeg deler holdning med Retro.

Mvh. Carsten.
Jeg hader telefonsælgere af hele mit hjerte, og det er da synd for dem, men det skyldes udelukkende at de ikke tager et nej for et nej.
Når de høfligt spørger om de må forstyrre et øjeblik, og man siger pænt nej, fortsætter de som om man havde sagt det modsatte.
Altså er man nødt til at være uhøflig for at slippe af med dem.
Nogle af dem glemmer endda at spørge om de må forstyrre, og begynder på salgstalen uden videre, DET ER SGU DA IRRITERENDE; så lad nu være med at have alt for ondt af dem.

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Jeg synes lige man skal skelne mellem de mere eller mindre seriøse telefonsælgere. Avisabonnementer sælges nu en gang i stor stil pr telefon, og jeg synes det er et respektabelt erhverv at være telefonsælger på en avis, og det er nu en gagn deres job at være ret vedholdende. Hvis man høfligt siger "det har ingen interesse" vil de fleste svare "Jamen, så vil jeg ikke forstyrre længere". Enkelt forsøger lige med et nyt tilbud, men hvis man igen svarer "ingen interesse" så er det altså meget sjældent at sælgeren bliver ved. Sådan en samtale kan klares på under et minut og man har ført en pæn og høflig samtale.

Anderledes forholder det sig med den indiske bank-fidus-sælger. Hvis man kan tage lidt pis på ham, så er det fint med mig, for her drejer det sig om at forsøge at narre godtroende mennesker.

Ligeledes med de talrige annonce-sælgere, der ringer firmaer op for at høre om man vil "fornye" sin annonce i deres vejviser. Oftest har man aldrig annonceret i vejviseren før, og det er rent fup.


Torben
Citat fra efry

Jeg forstår ikke helt den indstilling, der gives udtryk for i denne tråd.

Er telefonsælgere ikke ganske normale mennesker?

Når en sælger i en forretning spørger om han kan hjælpe med noget, siger i så også ja og bruger sælgerens tid på at demonstrere et eller andet apparat for så til sidst blot at sige, at i ingen interesse har i produktet? Det kunne da være sjovt at spilde sælgerens tid!


Det er ikke (altid) telefonsælgeren, der er problemet! Det er det faktum, at et firma tillader sig uopfordret at trænge ind i "privatsfæren" for at prakke os deres produkter på. Ofte afspejler sælgerens aflønningsform sig så desværre oven i købet i, at de ikke tager et nej for et nej, så det er svært at afvise dem høfligt uden at spilde en masse tid på det!

Sammenligningen med sælgeren i en forretning er helt ved siden af - der har jeg jo selv opsøgt ham/hende!

Desværre er dørsalg/telefonsalg lovligt for en lang række ydelser, men det er efter min mening en fuldstændig urimelig og forældet regel i vores moderne informationssamfund, hvor ingen mod deres vilje er afskåret fra tilbud om fx avisabonnementer.
Annonce
Meld jer på Robinsonlisten hvis i vil undgå uopfordrede opkald. Det gør man på borger.dk med sit Nem-id, og sælgerne har virkelig respekt for det. Jeg får aldrig opkald efter jeg tilmeldte mig ordningen. Der går dog op til et par måneder før det er slået igennem alle steder.

 Aldrig gå ned på udstyr!


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/5700' class='af-profile-link'>Borst</a> på 06-01-2017 20:12
Meld jer på Robinsonlisten hvis i vil undgå uopfordrede opkald. Det gør man på borger.dk med sit Nem-id, og sælgerne har virkelig respekt for det. Jeg får aldrig opkald efter jeg tilmeldte mig ordningen. Der går dog op til et par måneder før det er slået igennem alle steder.


Du er kun 10 år for sent ude...
Ha-ha, ved ikke lige hvad der skete. Den lå lige pludseligt i mit feed og så svarede jeg på den uden at tjekke dato. Robinsonlisten er dog stadig et godt tip😉

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hvis jeg ikke lige gider en ihærdig (træls) telefonsælger: "Ved du hva - tidspunktet er sku lidt dårligt, jeg sidder lige på tønden og (skider) puster grise op.."
(som kvinde) ..jeg er lige igang med at skifte tampon.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis