Udskiftning af el-varme

Vi står over for en udskiftning af el-varme i et hus på 120 kvm i løbet af forår/sommeren. Nogle af radiatorerne er af typen olieopvarmede andre af den ældre glødetråd (er ikke sikker på de hedder sådan i fagsprog). wink

Vi har naturgas liggende i vejen ude foran huset og det er derfor et naturligt valg, når det hele skal udskiftes. Men det koster omkring kr. 100.000 for en sådan udskiftning. Og det er jo en pæn sjat, når man er første gangs huskøber og har boet der i 3 mdr.

Jeg kender ikke selv markedet for hvilke varmetyper der findes, så jeg ville høre om der var nogen, der havde andre alternativer eller idéer? Eller erfaring med valg af varmetype?

Mvh
Kim
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kla

Vi står over for en udskiftning af el-varme i et hus på 120 kvm i løbet af forår/sommeren. Nogle af radiatorerne er af typen olieopvarmede andre af den ældre glødetråd (er ikke sikker på de hedder sådan i fagsprog). wink

Vi har naturgas liggende i vejen ude foran huset og det er derfor et naturligt valg, når det hele skal udskiftes. Men det koster omkring kr. 100.000 for en sådan udskiftning. Og det er jo en pæn sjat, når man er første gangs huskøber og har boet der i 3 mdr.

Jeg kender ikke selv markedet for hvilke varmetyper der findes, så jeg ville høre om der var nogen, der havde andre alternativer eller idéer? Eller erfaring med valg af varmetype?

Mvh
Kim

Se her: www.farvelel.dk

Det kan være dit område er dækket af støtteordningen.

Vi fik en sprit ny installation fra elvarme til fjernvarme for 40.000 kr.
prøv evt. at søge under "varmepumper" der har været en debat om emnet for en måned eller to siden.
Der er også diverse links til denne type opvarmning.

God fornøjelse med projektet og tillykke med huset.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra vatos

Se her: www.farvelel.dk

Det kan være dit område er dækket af støtteordningen.

Vi fik en sprit ny installation fra elvarme til fjernvarme for 40.000 kr.

Hej Vatos
Tilskuddet gælder desværre ikke for naturgas, kun fjernvarme. Men ellers tak for rådet.
Hvid du skal til at trække rør i hele huset, findes der et rør system der hedder Gabotherm der trækkes som et panel langs ydervæggene .. Med lidt god vilje kan man selv ordne det og få vvs manden til at kontollere og godkende.. Det er nemt at sætte op hvis man er LDSer..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Men Gabotherm er vel et problem når 2 af væggene er skydedørspartier med indvendigt gående døre, som det er hos os, eller hvad?

Mvh. JørgenE
Annonce
Ved ikke om det er et problem .. det er jo bare tykkelsen af et 22mm pex der skal være plads til ..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Citat fra kla

Jamen, prøv at se her: http://www.farvelel.dk/konsulenten/start.asp. Der står: "Først skal vi finde ud af om der er fjernvarme eller naturgas i dit lokalområde, og om du kan få tilskud (kun fjernvarme). Dernæst kan vi beregne investering..."

Eller tolker jeg det helt forkert?

Tjaaa, jeg ved det sgu ikke.

Prøv at kontakte dem.

Jeg er vildt glad for vores anlæg, som vi fik for under halv pris.

PS: Jeg tror at det er meget billigt uden tilskud. Vi fik tilskud på ca 10.000 kr så det havde kostet 50.000 kr uden, hvilket stadig er meget billigt.
har du egentlig regnet på om det overhovedet kan betale sig ???

vi bor selv i en af de der små landsbyer med et lille kraftvarmeværk , og bruger totalt ca 15000 kr i strøm ,til varme på et nyere hus på 182 kvm...

naboen har fjernvarme og bruger 22000 kun på varme (uden el) på et nyere hus på 128 kvm..

vi har begge 21,5 grader - der er gået sport i at sammenligne forbruget

elvarme er ikke så u aktrativt som det var i gamle dage længere, - ikke når man har et lille varmeværk anyway..
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis