Redan Akva Vita VX unit 90

Hej
Jeg har ovennævnte varmeveksler.
Jeg har problemet, at nogen gange kommer der ikke noget varmt vand.
Er der en ventil, som skal åbne, når der kommer gennemstrømning i varmeveksleren, og i givet fald hvor - og kan den renses/skiftes?
Det hjælper ikke at åbne og lukke et par gange, men efter et stykke tid virker det af sig selv...
Varmeveksleren fungerer fint, når altså bare lige der kommer varmt vand
Der er ikke problemer med tilførslen af varmt vand fra fjernvarmen, da radiatorerne fungerer perfekt.

Mvh
Søren

Søren
Hej Jeg har ovennævnte varmeveksler. Jeg har... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om at differenstrykket til tider er negativt (altså at indgangstrykket er højere end udgangstrykket)...giver det nogen mening??
Manometrene står lige nu på: Indgang: 5,2 bar; Udgang: 4,5 bar.tidligere i dag var indgang 5,2 bar og udgang ca. 6,2 bar, dvs. et positivt tryk på ca. 1 bar.
Jeg kender ikke lige den enhed du nævner, vvsmanden - mVs?!
individuel

Sorry mig der har skrevet forkert. der skulle st 20mvs hvilket står for 20 m vand sjøle, omregnet til bar er det 2 bar's tryk. Det har intet med at gøre om du har en varm fremløbs temperatur hvis det samlede flow ikke er optimalt. Det kan helt sikkert kun skylds enten snavs et eller andet sted eller at pm regulatoren er defekt. prøv evt at lukke af for fjernvarmen til dine radiator, sådan at der kun er fjernvarme tryk til din redan veksler. Åben så helt op for en varmt vands hane og kige så på din fjernevarme måler. Der skal være en funktion der hedder l/h eller noget i den stil (alt afhængig af hvilken måler du har). L/h står for liter i timen. Når du er fuld tryk på din varmvands hane, tjek som on tallet ændret sig til en højre værdi. Hvis ikke, så er der snavs et eller andet sted.

<p>Bare spørg</p>
Næste gang der mangler varmt vand, vil jeg prøve ovenstående (måleren målet m3/h)....- Tak til Jer begge indtil videre.....jeg vender tilbage.... ;-)
NB: Pt. er indgangtrykket 6,0bar, og udgangstrykket 4,5bar...lyder det rimeligt?? Eller siger det ingenting?
Dette lyder helt  normalt. 1.5 bar's forskel er helt normalt på fjernvarme

<p>Bare spørg</p>
Det vigtigste er at sikre sig at difference trykket er 2,0 mVs fra fjernvarmeværket. .......
Problemet forsvandt lige så pludseligt som det kom...efter ca. 10 dage. Set i bakspejlet opstod problemet mens det var allerkoldest (lige omkring nytår). Måske det var trykket fra Københavns Energi som ikke var højt nok pga. stor belastning i hele København under kulden???
Da der igen var koldt et par dage hér i februar var der ingen problemer, så jeg krydser indtil videre fingre for at problemet har løst sig selv.
Tak for hjælp & gode råd!!

jep..eller osse var der lige en ventil der hang et sted og trængte til at blive skruet op og ned et par gange :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis