emhætte uden motor

Er der nogen der har emhætte med motor på loftet..?

hvordan virker det.. skal man købe en speciel emhætte, eller tilslutter man bare en motor mere, på den eksisterende..! ej vel..

Jeg kan bare ikke finde nogle emhætter uden motor i !!!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Er der nogen der har emhætte med motor på... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra bumble

Hej..
Med hensyn til alm. emhætter på loftet er det min opfattelse at det ikke virker, da de er beregnet til montering 60 til 70 cm over kogepladen..
håber jeg kunne hjælpe...


Emhætten ville jeg ikke flytte nogen steder, ville bare hive motoren ud og sætte på loftet - men tænkte så på om der er nok sugestyrke i sådan en.

Kanalventilator - det er også dem man bruger til de varmefordelingssystemer man laver med spiorør, ikke?

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Citat fra zz24hours

Citat fra bumble

Hej..
Med hensyn til alm. emhætter på loftet er det min opfattelse at det ikke virker, da de er beregnet til montering 60 til 70 cm over kogepladen..
håber jeg kunne hjælpe...


Emhætten ville jeg ikke flytte nogen steder, ville bare hive motoren ud og sætte på loftet - men tænkte så på om der er nok sugestyrke i sådan en.

Kanalventilator - det er også dem man bruger til de varmefordelingssystemer man laver med spiorør, ikke?


Jeps, det er korrekt!
hva' vatos....hvor bor du?

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Citat fra henrik b

hva' vatos....hvor bor du?


Det står da i min profil!

:lol: (har lige skrevet det ind)
godt så :lol:

ku' være, man ku' få lov til at kigge forbi, rose arbejdet og aflure et par idéer jo?

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Annonce
Citat fra henrik b

godt så :lol:

ku' være, man ku' få lov til at kigge forbi, rose arbejdet og aflure et par idéer jo?


Er det ok hvis "bare" sender en billedserie?

Der er ikke så meget se nu hvor arbejder er færdigt. Det hele er jo pakket ind og rørene er isolerede.


Ellers kan du bare spørge løs. Det meste af ekspertisen har jeg fra min ventilationsmand.
Det er fint nok

I første omgang - hvordan er ventilatoren integreret med emhætten. Altså mht. betjening?

Ved du hvilken type motor det er? Jeg kan ikke lige finde din ventilator på Systemairs website. Jeg krydser fingre for, at det er en aynkron motor, da jeg selv påtænker at lave en udgave med frekvensomformer, så hastigheden kan reguleres helt trådløst.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Citat fra henrik b

Det er fint nok

I første omgang - hvordan er ventilatoren integreret med emhætten. Altså mht. betjening?

Ved du hvilken type motor det er? Jeg kan ikke lige finde din ventilator på Systemairs website. Jeg krydser fingre for, at det er en aynkron motor, da jeg selv påtænker at lave en udgave med frekvensomformer, så hastigheden kan reguleres helt trådløst.


Min emhætte (gorenje kd811g insel) er lavet til at have motor på loftet. Derfor skal man blot trækket et kabel fra en boks i emhætten til motoren.
Jeg har trukket en 3 leder.

Derefter kan man styre hastigheden på emhættens trykknap panel - meget enkelt!

Her er datasheet på ventilatoren (K160XL):
http://www.systemair.com/ny/download/doc/catalogue_2005/K_KV.pdf
Hvor er din lyddæmper egentligt monteret?

Jeg sidder og kigger på en artikel på www.goerdetselv.dk, hvor den er placeret mellem motoren/ventilatoren og aftrækket på taget. Det giver ikke meget mening for mig? Jeg ville da tro, at den skulle monteres på stykket, der sidder i køkkenet. Nogen, der har noget at biddrage med?

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Jeg må indrømme at jeg er kold over for støj fra emhætten. Har en udtræks med hul lige ud i det fri. Selvfølgelig støjer den noget, men det er måske en time om dagen. Der er alligevel anden baggrundsstøj (unger, tv, radio mm) så det er til at overleve.[/img]
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis