Snefejer - der har motor problemer

Hej, ja det er jo ikke en bil, men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skal skrive...

Jeg har en Agria 1700 eller sådan noget - den er fra omkring 1950 - en gammel svend, der larmer. Der er træk start på den...

Jeg har haft nogle start problemer med den, men har nu fået benzinfilter på, udskiftet benzinhanen med en studs og renset kaburatoren. Kaburatoren har faktisk været skil ad i alle delene og blæst igennem.

Der er et sprøgsmål og et problem:

Spørgsmål:
Under luft filterert sidder der en beholder, der kan tages af, denne er fyld med noget ole/vand agtigt noget i en grå farve - skal der være noget i denne beholder eller skal den tømmes jævnligt?

Problem:
Når maskinene har kørt til den bliver varm stopper den, og jeg kan ikke få gang i den igen. Jeg tømte den ovennævnte beholder, og nu kører maskinen til den bliver varnm, stopper MEN kan startes igen uden problemer - MEN...

Når den har kørt ca 10 min. stopper den, og det virker som om der er noget der "sidder fast" og skal trækkes i gang igen, og sø kører den 1-5 min alt efter hvor meget gas jeg giver den..

Der er olie kar i bunden, og der er olie på (Men den er nok gammel) - kan det være der ikke er olie nok på, eller den forkerte?

Jeg vil jo nødig kører motoren i smadder

Er der nogen der har nogle input - jeg har nogle billeder af den - hvis det hjælper?

fejemaskine%202.jpg
Hej, ja det er jo ikke en bil, men jeg ved ikke... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej opdatering (Efter en lang pause) og en del manuel skovling af sne:

Jeg har fudnet kilden til alle mine problemer..

Jeg er lidt flov over at sige det, men 2-takter og 4-takter har en forskel (Olie) - og den glemte jeg - så tjaaa stemplet satte sig sad

Jeg har her i påsken arbejdet på maskinen og fået stemplet løst igen, uden mærker nogen steder og intakte stempleringe osv. osv.

MEN (der er jo altid et men) min karburator vil ikke rigtig give benzin til motoren, så den blev skilt af igen med en katasrofe til følge, benzin beholderen med flyder osv. knækkede/fælkkede - så nu er min kaburator halv.

Er der nogen gode råd her?

Luftspjæld osv er ok, men benzin tilførelsen er røget....
Hej Fym.

Nåååååå, turde ikke spørge dig sidst, om du havde glemt olien i benzinen.

Din karburator: Ved ikke hvor svømmerhuset er flækket. Kan et spændebånd ikke lave mirakler ?

Måske du kan tage et billede af de 'sørgelige' rester og sætte det på her ?

Hvad med din kontakt i Tyskland, kan de ikke levere et nyt, måske et 'nyt' brugt ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Huleboer.

Tror ikke Fym har skiftet motorolie. Han glemte vist bare at blande totaktsolie i benzinen.

Jeg ved ikke hvad der er blevet af Fym. Jeg har et sæt af pdf filerne hvis......

I øvrigt har jeg en gammel Agria magen til din, en 2400, minus kost. Til gengæld har jeg fræser og fingerklipper til maskinen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg er gået igang med at få liv i en Agria 2400 fræser så jeg kunne godt tænke mig om der er nogen der ved om der kan købes reservedele til sådan en maskine , jeg kunne også godt tænke mig hvis der er nogen der har brugsvedledninger eller noget andet information jeg kunne et kopi af er det noget du noget om
Annonce
Hej
Jeg mener at H.G. Enemark stadig ligger i 2635 Ishøj (industrikvarteret ved motorvejen) De har sikkert stadig dele til maskinen
Hej

Jeg har renoveret en sådan for ca 15 år siden og den kører godt.
Der er dog næsten altid startproblemer når motoren er varm, problemet er klasisk for ældre totaks motorer.
Det kan som oftest løses ved at demontere tændrøret og trække 'en gang i startsnoren inden tændrør monteres igen.
Så kører den ved næste træk i startsnoren.
Agria 1700 - 7 HK

Motor 7 HK 2 takt 250 c. c. luftkølet, 66 mm. Slag, 69 mm. Boring. Fabrikat Hirth.
Kraftudtag: 2 med omdrejningstal: 180, 195, 340, 365, 725, 800, 3000.
Kørselshastighed: Fra 600 meter til 18 km. Timen.
Vægt: 115 kg.
Benzinforbrug: Ca. 1 ½ liter pr. Time. (2-takt benzin/olieblanding 25 : 1.)
Benzintank: 4 ½ liter.

Kontaktafstand: 0,4 mm.
Tændingstidspunkt: 2,5 mm før top.
Platiner: Bosch 1 237 013 004
Tændrør: Bosch M10A M95T1, eller NGK A6 Elektrodeafstand 0,7 mm.



http://cgi.ebay.ch/Hirth-Motor-Agria-1700_W0QQitemZ320215059076QQihZ011QQcategoryZ127846QQcmdZViewItem
Opdatering (Om end meget SENT)

Det var luftfilteret der ikke var træk nok i. Så nu er noget filteret pillet af - og den kører som den skal hver gang.

Start procedure: 1/4 gas, tip til der kommer benzin ud af toppen, et/to træk så starter den - og kører!

Seneste problem var at der sprang gnist fra tændrørshætten til stel, det dræber motoren, men den er nu flyttet 45grader og det virker.

P.S. Stumpemarkeder er godt at finde reservedele på, fandt en ny kaburator, den gamle knækkede. Der kom en ny kaburator på og så kørte den.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis