Snefejer - der har motor problemer

Hej, ja det er jo ikke en bil, men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skal skrive...

Jeg har en Agria 1700 eller sådan noget - den er fra omkring 1950 - en gammel svend, der larmer. Der er træk start på den...

Jeg har haft nogle start problemer med den, men har nu fået benzinfilter på, udskiftet benzinhanen med en studs og renset kaburatoren. Kaburatoren har faktisk været skil ad i alle delene og blæst igennem.

Der er et sprøgsmål og et problem:

Spørgsmål:
Under luft filterert sidder der en beholder, der kan tages af, denne er fyld med noget ole/vand agtigt noget i en grå farve - skal der være noget i denne beholder eller skal den tømmes jævnligt?

Problem:
Når maskinene har kørt til den bliver varm stopper den, og jeg kan ikke få gang i den igen. Jeg tømte den ovennævnte beholder, og nu kører maskinen til den bliver varnm, stopper MEN kan startes igen uden problemer - MEN...

Når den har kørt ca 10 min. stopper den, og det virker som om der er noget der "sidder fast" og skal trækkes i gang igen, og sø kører den 1-5 min alt efter hvor meget gas jeg giver den..

Der er olie kar i bunden, og der er olie på (Men den er nok gammel) - kan det være der ikke er olie nok på, eller den forkerte?

Jeg vil jo nødig kører motoren i smadder

Er der nogen der har nogle input - jeg har nogle billeder af den - hvis det hjælper?

fejemaskine%202.jpg
Hej, ja det er jo ikke en bil, men jeg ved ikke... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra baune88

hej jeg vil spørge om der er nogle der ligger inde med nogle gode hjemmesider eller nogle ide,er og om at det kan lade sig gøre og hvor hurtigt kan en feje maskine køre hvis man sætter en form for hjul på kosten


Der findes 2 gear på maskinen, og selv i andet gear med fuld gas kan man gå bagved den.

Der findes faktisk et Agria hænger du kan sætte bag ved den (Fundet i en af de tidligere nævnte PDF dokumenter). - Men der kan sikkert også monteres hjul foran.

Jeg har selv tænkt på at montere en hænger bag ved (med et speicielt ophæng af en art, der kan give sig i side retningen og "rulle" men ikke bukke) og en stol - således jeg kan køre rundt og feje sne, uden at gå for meget :p

P.S. Har ikke fået set på svømmeren endnu...
Efter at have afmonteret karburatoren endnu en gang, og givet mig i kast med at skille svømmeren ad, og også rense den virke i skønneste orden. Skulle bare turde trykke den lille pind i svømmeren ud af hakket og så slibe lidt på den. Der er for en god ordens skyld monteret en benzinhane på slangen, så nu er der både filter og slange.

Nu drukner den ikke mere, den kan tåle fuld gas selv i længere perioder, den larmer lige så meget som den plejer, men det skal maskiner jo... Jeg har endnu ikke fået prøvet at køre en tur med den.
Hej

Ja - de kører stadig de gamle Agria maskiner. Jeg har ikke tal på hvor mange haver jeg har fræset med hhv. Agria 2400 og Agria 2600. Jeg kan se at du i din tråd skriver Agria 1700. Er du sikker på at det er korrekt ? Det ligner en 2400. Meget vigtig detalje den med frisk olie på oliefilteret. Filteret er særdeles udsat for støv og møj der bliver fanget i olien, så tjek det regelmæssigt. Det er så minimalt hvad det koster at skifte olier i fræserdrev og motor, så gør det mindst en gang årligt, og check oliestand før hver fræseopgave.
Min gamle onkel havde i sin tid importen af disse Agria maskiner. Firmaet eksisterer stadig under samme navn - H.G. Enemark A/S. De bør være istand til at supportere dig hvis du mangler dele eller brugsanvisninger.

mvh Per Schultz
Citat fra baune88

hej jeg vil spørge om der er nogle der ligger inde med nogle gode hjemmesider eller nogle ide,er og om at det kan lade sig gøre og hvor hurtigt kan en feje maskine køre hvis man sætter en form for hjul på kosten


Har aldrig selv betjent sådan en, men fra hukommelsen vil jeg gætte på, at dyret vil køre baglæns, hvis du monterer hjul på kosten - Kosten kaster så vidt jeg husker sneen frem og op, så den snurrer vel modsat køreretningen...

Du er da vist bidt af en gal go-cart
Jeg ville feje mit fortorv, en god lejlighed for at teste maskinen.

Men jeg kører omkring 100 meter og så stopper den - jeg tænkte om det kunne være kostens leje kørte varme eller sådan noget?

Motoren sætter sig ikke fast, eller sådan noget, den vil bare ikke starte efterfølgende??

Hvad skal jeg putte i olie filterert hvis jeg vil skifte det? pt er der noget platictråd agtigt noget med ret store huller i - det ligner tynde pasta tråde viklet sammen...
Annonce
Hej Fym.

Hmm, du er da lidt/meget uheldig. Et par spørgsmål, tager de lette først.

Forstår ikke helt måden den standsede på. Lød det som om motoren arbejde hårdt/knoklede ?

Tvivler temmelig meget på at det er kosten overhovedet.

Øh burde være unødvendigt men er der benzin på ?

Er der gnist på tændrøret, et nyt først og derefter det gamle ?
Hvordan ser tændrøret ud, herunder kulør ?

Når du trykker på tipperen svømmer karburatoren så over ?
Prøv at skrue bunden af karburatoren (svømmerhuset).
Er der vand i bunden ?

Held og lykke. Mvh Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat fra Nitter

Forstår ikke helt måden den standsede på. Lød det som om motoren arbejde hårdt/knoklede ?
Tvivler temmelig meget på at det er kosten overhovedet.
Øh burde være unødvendigt men er der benzin på ?
Er der gnist på tændrøret, et nyt først og derefter det gamle ?
Hvordan ser tændrøret ud, herunder kulør ?
Når du trykker på tipperen svømmer karburatoren så over ?
Er der vand i bunden ?


Hej Leif

Der er benzin på wink - 98 oktan, den røde.
Der kommer benzin når jeg trykker på tippen på kauratoren.
Der budre ikke være vand i kaburatoren, da jeg har haft det hele skilt til atomer og renset, og selvfølgelig samlet det igen.
Tændrøret er gammel, og lidt sort - den starter uden problemer (2-3 træk i snoren)
Når jeg har kørt de 100 meter, falder omdregningerne inden for 10 sek. til 0, og så kan jeg ikke få gang i moteren igen - men står den en 30-60 minutter starter den igen. Jeg kører med ca 1/5 gas - så den er ikke på orverarbejde.
Hej igen Fym.

Ok, så er et par fejl elemineret:

Det er ikke pg. af belastning fra kosten.
Det er ikke vand fra tanken da du kan starte den senere.

Prøv at tage en køretur med maskinen for at fremprovokere fejlen. Du medbringer en tændrørsnøgle.

I det øjeblik den dør prøver du følgende:

1. Tryk på tipperen, kan karburatoren løbe over ?

2. Af med tændrørshætten og tændrøret. Sæt tændrøret i hætten og læg det på motorblokken et sted hvor der er blank metal. Træk i snoren. Er der gnist ?

Mvh. Leif.

Ps. 92 oktan er alt rigeligt til motoren. Øh alt over er overkill.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej fym

Nu ved jeg godt at vi er midt i maj, og at det burde være unødvendigt, men kunne det måske hjælpe med lidt kaburatorsprit i benzinen.

Jeg lod være med at hælde det på min gamle bil sidst jeg tankede, og den teede sig ligesom din fejemaskine, så hældte jeg alligevel sprit på selvom jeg mente at det ikke skulle være nødvendigt om sommeren, men det hjalp.

Mvh. Carsten.
Er der et ventilationshul i tankdækslet?
Jeg tænker på, om der kommer undertryk i tanken, det er før set.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis