Førstegangskøber af MC

Jeg har overvejet at købe mig en MC for på den måde at kunne tjene lidt ancinnitet op på forsikringen uden at det skulle koste mig en formue (er nemlig førstegangskøber til både bil og MC). Er der nogen herinde der ved hvilke modeller/årgange der er billige i forsikring (behøver ikke være ny eller stor). Og hvor køber man en god brugt MC? Er der evt nogle hjemmesider der har den slags - ligesom bilbasen.dk eksempelvis.

Er der andre overvejelser man bør gør sig

Venligst, Silas
Jeg har overvejet at købe mig en MC for på den... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra McMoron

Jeg vil gerne høre om nogen har konkrete erfaringer med at få MC anciennitet overført til bil, dvs. hvilket selskab, om de er "helkunder", antal år, eller hvordan man skal "spørge"/ forhandle?

Takker på forhånd!

Hej McMoron

Her er et lidt sent svar da jeg har været på forårsferie.

For ca. 10 år siden overførte jeg min ancienittet (8 år) fra en mc-ansvarsforsikring (der blev bibeholdt) til en nyindkøbt bil med kasko.
Jeg spurgte i 3-4 forskellige forsikringsselskaber, men det var kun der hvor mc'en var forsikret der ville overføre ... Der var jeg helkunde.

Så det kan (kunne) lade sig gøre. Mon ikke en sælger vil oplyse det når du tegner en ny mc' forsikring hos ham, så kan du jo notere det i forsikringsvilkårene allerede ved underskrivelse af mc-forsikringen.

Mvh.
Peter

PS: Jeg har stadig mcen og den er stadig forsikret samme sted, alle andre forsikringer er flyttet...
PPS: Topdanmark, nu bg forsikring

cool Peter

"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
Citat fra McMoron

Jeg vil gerne høre om nogen har konkrete erfaringer med at få MC anciennitet overført til bil, dvs. hvilket selskab, om de er "helkunder", antal år, eller hvordan man skal "spørge"/ forhandle?

Takker på forhånd!

Jeg har haft en MZ i 2 år, som var forsikret i Top-Danmark.

Da jeg boede i Portugal, havde jeg en Yamaha TDM i 4 år, forsikret i et portugisisk selskab som jeg ikke kan huske navnet på.

Da jeg 2 år senere, tilbage i DK, skulle have bil, fik jeg alle 6 år godskrevet som ancienitet. Det var ved Top-danmark, gennem BG bank. Det eneste jeg skulle bruge var et brev fra min gamle forsikringsmand, Joao Carlos, om at jeg havde kørt skadefrit i 4 år i hans selvskab.

Men det var jo dengang (vel omkring år 2000). Det er jo ikke sikkert det kan lade sig gøre idag.

Mht. "forhandling", tror jeg det vigtigste er, at man står og skal have lavet et helt sæt forsikringer: hus, bil, familie, ulykke osv.
Tak for svarene!

Jeg har snakket med GF, og jo, konceptet fungerer! smile I hvert fald hvis man efterfølgende forsikrer bilen hos dem. Imidlertid er pointen i det hele faldet lidt til jorden. Chevrolet (udtales: Dæ-vuu wink kommet med en slags forsikringsgaranti. Dvs. de udbyder ekstremt billige kaskoforsikringer til ALLE! Hagen er at man skal køre rundt i en forårsrulle eller daloon, dævuu eller hvad det nu er tale om, men billigt er det da i hvert fald biggrin Vi taler omkring 5000 kr for 3 års kasko (godt nok på en (tisse)myrebil Matiz) men en bil er det da! I golfklassen er det stadig kun ca. 3000 per år... uanset alder, anciennitet, Nørrebro postnr. eller hvad.

Nåå, en anden lidt overraskende info jeg fik hos GF er, at hvis man har "parkeret" sin anciennietet i over 2 år, ja, så skal man starte fra bunden af
Hold lige det i mente hvis man afmelder bilen på adressen, eller ikke har bil i eget navn (eller samleverens) i en årrække.

Tak for hjælpen endnu engang
Vi har faktiskt snakket om det med konfirmations gave.. For mange forældre giver jo deres børn "forsikring" når de får bil og kørekort.. Så bilen står det første eller 2 år i deres navn og så betaler barnet forsikringen så den blir billigere for dem.. Men.. Det dumme er jo at når de ikke længere ska ha det sådan skal de ALLIGEVEL begynde forfra og så hjælper det sku ikke meget..
Men..
Det faktiskt muligt at købe en Fiat 127 til sin søn, og sætte bilen i hans navn.. Han må godt eje bilen men bare ikke køre i den.. Så således kan bilen stå derhjemme og optjene ancinitet og derved vil dette være en rigtigt fed gave til sit barn..
Og måske hvis knægten kan finde ud af lidt småting kunne han jo i tiden indtil han kan få kørekort arbejde på bilen og ordne forskellige ting ved den så den er klar til den dag han får kortet.. Så kan han komme hjem til en nyrenoveret Fiat 127 der billig i forsikring wink
Det kunne self. os være en anden bil, men pointen er du behøver ikke have kørekort for at må eje en bil og ha den forsikret med ansvar.. Så det en ganske fin mulighed.. For det vil jeg da meget hellere give min knægt (en dag om MANGE år når han kommer :p ) fremfor at lade ham få bilen over i mit navn så hans forsiking bliver billigere for får han intet ancinitet af og så hjælper det jo lige fedt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis