Citat fra Pawha
Jeps - ved jeg.
ER forsikringsuddannet faktisk.
Se du laver en lovpligtig ansvarsforsikring med absolut højeste selvrisiko. ( billigst muligt jo :shock:
Så kan du jo også køre lidt på den Mspjætter :lol:
Så går årene jo.
Ja du har jo anciennitet som indehaver af en registreringsattest. Det er hvad der tæller. Bemærk som reg. EJER & BRUGER, så du ville kunne overføre ancienniteten.
Pøj pøj
Paw
Jeg har "forsket" akkurat i samme spg. som Silas har stillet, og google-t mig frem til Paws meget interessante svar/ råd.
Jeg er ikke fosikringsuddannet, så jeg har læst lidt i forskellige forsikringsselskabers betingelser, og oftest står der, at hvis forsikringen bringes til ophør/ MCen afhændes, KAN ancienniteten overføres til en anden MC indenfor et år.
Det lyder lidt mærkeligt i mine ører, fx. hvis man har kørt skadefrit i 20 år og tager til udlandet i 13 mdr., skal man så starte på nederste trin på abestigen?
Intet sted reklamerer selskaberne med at kunne overføre MC anciennitet fra til bil, omvendt ja, et par eneklte steder.
Jeg vil gerne høre om nogen har konkrete erfaringer med at få MC anciennitet overført til bil, dvs. hvilket selskab, om de er "helkunder", antal år, eller hvordan man skal "spørge"/ forhandle?
Takker på forhånd!