Førstegangskøber af MC

Jeg har overvejet at købe mig en MC for på den måde at kunne tjene lidt ancinnitet op på forsikringen uden at det skulle koste mig en formue (er nemlig førstegangskøber til både bil og MC). Er der nogen herinde der ved hvilke modeller/årgange der er billige i forsikring (behøver ikke være ny eller stor). Og hvor køber man en god brugt MC? Er der evt nogle hjemmesider der har den slags - ligesom bilbasen.dk eksempelvis.

Er der andre overvejelser man bør gør sig

Venligst, Silas
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv gjordt noget tilsvarende. Jeg havde mens jeg læste en gammel Mz stående i brandehuset hos mine forældre. Den kostede 1200 kr. om året i forsikring og på den måde tikkede min forsikringstid ned med tre år. Det er en billig måde til elite
billist.

Køb en mz en suzuki gs 500. De er begge billige i indkøb og forsikringmæssigt gode.

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

Nu skriver du ikke noget om budget. Det gør det lidt svært.
En Suzuki GS500E kan vel findes fra 20.000 og opefter. Solid motor, ingen problemer. Ellers er der et væld af billige modeller, hvis den bare skal stå i et brændeskur.... Eller der er de nye kineser modeller, 14.000 for en helt ny. Kan sikkert findes til under 10.000 for en lettere brugt...
Hej

Det er med MC, som med bil. Man skal starte et sted.

Jeg ved det pga branchekendskab, men ved også, at man kan "handle".....
Du skal dog have "noget" at handle med. Dvs. flere produkter.

Mit råd er: Køb en billig cykel og "arbejd" dig op.

For nylig var der en artikel, som een af de mange i rækken, omkring nystartere og forsikring på MC. sad

Intet nyt under solen. Det handler om, at selskaberne vil have sikre kørere.

Håber du "hurtigt" får noget erfaring.

Paw

P.S. Har selv MC :twisted:
Ok, tak for rådene :-)

Hvis det nu skal være super billigt. Hvilken type MC/scooter skal man så vælge. Havde overvejet en MZ eks. Som et par andre har skrevet, så kommer den primært til at stå i brændeskuret da jeg ikke har så langt til arbejde.

Ved nogen om man altid kan overføre ancinnitet fra MC til bil på et senere tidspunkt hvis det skulle blive aktuelt?

Silas
Jeps - ved jeg.

ER forsikringsuddannet faktisk.

Se du laver en lovpligtig ansvarsforsikring med absolut højeste selvrisiko. ( billigst muligt jo :shock:

Så kan du jo også køre lidt på den Mspjætter :lol:

Så går årene jo.

Ja du har jo anciennitet som indehaver af en registreringsattest. Det er hvad der tæller. Bemærk som reg. EJER & BRUGER, så du ville kunne overføre ancienniteten.

Pøj pøj

Paw
Annonce
Tak for de forskellige tips - jeg vil se hvad jeg kan finde af MC
Citat fra Pawha

Jeps - ved jeg.

ER forsikringsuddannet faktisk.

Se du laver en lovpligtig ansvarsforsikring med absolut højeste selvrisiko. ( billigst muligt jo :shock:

Så kan du jo også køre lidt på den Mspjætter :lol:

Så går årene jo.

Ja du har jo anciennitet som indehaver af en registreringsattest. Det er hvad der tæller. Bemærk som reg. EJER & BRUGER, så du ville kunne overføre ancienniteten.

Pøj pøj

Paw

Jeg har "forsket" akkurat i samme spg. som Silas har stillet, og google-t mig frem til Paws meget interessante svar/ råd.

Jeg er ikke fosikringsuddannet, så jeg har læst lidt i forskellige forsikringsselskabers betingelser, og oftest står der, at hvis forsikringen bringes til ophør/ MCen afhændes, KAN ancienniteten overføres til en anden MC indenfor et år.
Det lyder lidt mærkeligt i mine ører, fx. hvis man har kørt skadefrit i 20 år og tager til udlandet i 13 mdr., skal man så starte på nederste trin på abestigen?

Intet sted reklamerer selskaberne med at kunne overføre MC anciennitet fra til bil, omvendt ja, et par eneklte steder.

Jeg vil gerne høre om nogen har konkrete erfaringer med at få MC anciennitet overført til bil, dvs. hvilket selskab, om de er "helkunder", antal år, eller hvordan man skal "spørge"/ forhandle?

Takker på forhånd!
Sad lige og funderede: Er dette den nye type konfirmationsgave? Eller skal man have kørekort for at kunne eje sådan en ting?
Hmm. som sagt var bare en tanke??
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Det underlige er, køb en MC, aflever pladerne til standby, og din ancinnitet stiger. Ancinnitet har altså intet med hvor god du er til at køre dyret mht. rutine.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Citat fra Silas

Tak for de forskellige tips - jeg vil se hvad jeg kan finde af MC

Hej Silas.
Du kan blive kørende for omkring 2500,00 Kr. på en MZ TS 250.
Tjek vores hjemmeside: www.mzklub.dk hvor du går ind på handelspladsen.

V.h. Håndværkeren smile
Der nu har kørt MZ i 15 år, og har en MZ ETZ 300 cc. med sidevogn.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis