Ejendomsmægler - Frederiksberg

Vi går så småt og kigger efter et hus, da der om ca. fire uger kommer en lille ny (nej, jeg snakker ikke om en ny bil :lolsmile. Derfor skal lejligheden skiftes ud med et hus og en have. I den forbindelse skal vi finde en mægler, der kan stå for salget af vores lejlighed på Frederiksberg.

Er der nogen der har erfaringer med ejendomsmæglere på Frederiksberg (både gode og dårlige)? Nogen der kan anbefales?

Mvh. AllanE
Vi går så småt og kigger efter et hus, da der om... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen
Sikke en masse tastefejl,i mit sidste indlæg.

EDC-mæglerne har endnu ikke lært af at deres ejer Poul Erik Bech blev dømt for at representere begge parter for et år tilbage.
Har været ude for at en EDC butiksejer har villet representere min overbo samtidig med at han solgte lejligheden.
Han insisterede kraftigt men desværre valgte de en anden advokat, siger desværre fordi at hvis han havde fået lov til det ville sælger være berettiget til at få sit salær tilbage, man kan jo ikke representere begge parter i en salgsituation.

Det irreterer mig grænseløst at det kun er Nybolig der bliver ,godt nok berettiget , hængt ud i medierne.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
hej igen.

Mit sidste indlæg gik hen og blev lidt off topic, men jeg synes at Nybolig har fået så megen dårlig presse at det ser ud som om at Nybolig er meget værre end de andre kæder.
Jeg tror ikke at der er nogen ejendomsmægler der oprigtigt kan påståat det jeg siger er løgn eller usandt.
Når man skal købe lejligehed eller villa kan man se diverse ting på nettet f.eks på OIS.dk kan man se grundskyld og offentlige oplysninger såsom areal.
Hvis man har digital signatur eller den fælles pinkode kan man logge på og se sine egne tilstandsrapporter, dette kan være meget nyttigt hvis man skal til at sælge og en tilstandsrapport fra 4 år tilbage peger på en småfejl og et par andre lidt større en ny tilstandsrapport siger at der ikke er nogen af disse fejl fordi at de er blevet lavet.
Man kan også se energimærket på nettet men det er kun "bogstavet" altså energiforbruget, man kan ikke se forslag til forbedringer eller om der f. eks er hulmursisoleret.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Hej Allan

Den med en kort kontrakt er bestemt en god ide.
Jeg har selv sølgt et hus på et tidspunkt og her lavede jeg en kontrakt der løb i 3 månder. Mægler har så huset i kommision i de tre måneder, mod normalt 6. Altså skal han arbejde mere seriøst på at sælge min ejendom. Mægleren er jo lige glad med hvilken ejendom han sælger, om det er per eller pouls er lige gyldigt... han får jo salæret hjem.
Men som sælger har du ikke meget nytte af at naboen sælger ;-)
En anden motiverende faktor er at de får et relativt højt salær i den første måned og et minde i den næste og igen faldende den sidste måned... Altså får mægleren mere i kassen ved et hurtigt salt. Motivations aflønning!!

Om du orker Robinhus eller andre selvsalg er op til dig.

Men på Frederiksberg burde det være muligt at finde lejlighder der er sammenlignelige og dermed finde en realisttisk pris. Mæglerne er sultne..
Få dem til at give en realistisk salgspris, en realistisk salgsperiode, og et bud på honoraret. Du kan forhandle honoraret ret meget ned... Og måske få en aftale om at hvis ejendommen ikke sælges til en aftalt pris så redueret honoraret med fx 5.000-10.000 for hver 50.000 prisen ryger ned på lejligheden... Mægler er altså med til at "betale" for hans egen forkerte prisfastsættelse....

Held med salget.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis