Garage, Carport, plads søges til at bygge sejljolle (4,8mtr)

Hejsa,

Da jeg bor i lejlighed har jeg ikke selv plads til mit projekt, men jeg leder efter et sted at bygge en lille sejljolle (en mini-sandbagger) på 16fod. Det kunne være en ubrugt garage, et større skur, eller bare en plads (så kunne jeg lave et arbejdstelt til det).

Hvis du har sådan en plads til rådighed, vil jeg være meget interesseret i at få kontakt, evt. også, hvis du kender en, hvor der kunne være en mulighed.

Mvh.

Andre

2992 6792

(Valby)
Hejsa, Da jeg bor i lejlighed har jeg ikke selv... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var så lidt.

Nej, ikke medmindre du betragter min bagdel some noget der får mig til at holde balancen.

Jeg leder desværre stadig efter et sted sad

Men, men, det er jo bare at klø på. smile
Yup, så har jeg fundet et sted biggrin

Det er blandt nogle bådebyggere (og hobbyister).

Det, der er underligt, er at jeg bliver nødt til at lofte i en kælder, skære byggespanterne til osv. og så bære det hele ovenpå, hvor jeg så kan samle/bygge skroget.

Dernæst er der jo dækket, men jeg tænker, at hvis jeg skynder mig, kan jeg jo få den i vandet relativt hurtigt, og så bygge masten, bommen osv, og roret, og så er der kun småting tilbage.

Det er ikke optimalt, men det koster mig kun 500/måneden, så jeg bliver nødt til at se om det kan give sig.

Min plan er at knokle på i sommerferien, så hurtigt som mine penge strækker sig, og se om skroget ikke kan være færdigt i slutningen af ferien.

Nå, men jeg syntes lige at jeg ville give en update smile

Mvh.

Andre
hej det var da godt, så er det bare med at komme i gang, og husk, der er intet, som selvgjort, men bedst hvis det er velgjort.

måske skulle du starte en ny tråd, omhandlende bygningen.

som vi sagde førhen, der bli'r ødelagt meget godt træ, af amatørbådebyggere. det var ret almindeligt for år tilbage, at folk byggede videre på gamle fiskerbåde, og det faldt ikke altid heldigt ud.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hehe, ja, der ligger en del af de ombyggede både ude på christianshavns kanaler. Kønne er de sgu ikke.
hej jeg har fundet en jolle til selvbyg, hvorfor gøre det sværere end det er , at bygge båd.
hilsen Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Den øverste ser meget amerikansk ud - den ligner en af de mange "riverboats" der er derude. Men på den anden side, så kan den laves af halvanden plade plywood biggrin

Billedet af "din egen" båd ser ret fint ud, omend lidt småt (2.3KB ...). Den er til gengæld lækker.

Nogenlunde samme facon agterende er der også på min, eller rettere, kommer der på min.

Nå, jeg skal ud at tegne videre. Jeg tænkte at jeg lige ville holde selve dagen fri i dag.

Indtil videre har jeg jo "loftet", og det selvom de originale tegninger ikke er kommet endnu, men jeg kunne ikke vente.

Jeg mangler, tegne-mæssigt, at tegne de fire "buttocks", selve dækskurven til agterenden, og så selvfølgelig lige tjekke nogle tal, for at se, om det nu også er rigtigt det jeg har gjort de sidste dage.

Og så mangler jeg også at lave en grundlinie over båden, da jeg jo skal bygge den på hovedet, ellers vil det sgu nok blive lidt skævt.

Når det er gjort, skal jeg tage højde for planketykkelsen, hvilket ikke skulle blive det store problem, men det skal jo gøres. Dernæst kan jeg gå igang med at lave byggespanterne, og så kølen/stævnen.

Jeg regner med at skulle ud mandag og/eller tirsdag at hente træ til plankerne. Jeg skal en tur til ølstykke og brøndby, hvor de begge har khaya-mahogni.

Tirsdag eftermiddag/onsdag morgen skal jeg en tur til Århus, så der kan jeg ikke arbejde på båden, men jeg må jo tage revanche, når jeg kommer tilbage.


Jeg frygter lidt savningen og fræsningen af plankerne, da det er kæmpe maskiner de har derude. Så nu får vi at se om jeg tør bruge dem. Jeg vil nemlig gerne have savet plankerne ud, samtidig med byggespanterne, for så kan de få lov at ligge lidt.

Men, men, men, nu foregriber jeg begivenhederne en smule. Jeg er bare overrasket over at være kommet så langt allerede. Jeg havde forventet at det skulle tage mindst en uge, måske to til, førend jeg ville være nået så langt som jeg er.

Heh, jeg tænker på, tror du der er andre end os to som læser, hvad vi skriver? Det føles som om vi mailer hinanden i en hel privat samtale smile
Hvor blev din post af?

Den med dette billede:

[/img]
jeg slettede det, da det ikke rigtig kunne forstørres. jeg så den på samme side, som finérbåden, og det er cirka, som min skal se ud.
man bruger også princippet, byg i dag,sejl i morgen, men det se også ud derefter.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

jeg slettede det, da det ikke rigtig kunne forstørres. jeg så den på samme side, som finérbåden, og det er cirka, som min skal se ud.


Ja, men er det ikke en "dipping lugger"?
ind imellem spørger du sg'u om for meget

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis