Eraringer med låse - sikkerhed

Foranlediget af den seneste tids fokus på hvor ringe de gamle 5-stifts Ruko låse er overvejer jeg at skifte låse på vore yderdøre. (Jeg har selv overværet en låsesmed åbne sådan en lås på få sekunder, men jeg troede egentlig at det krævede noget specialværktøj, som ikke lige kunne skaffes af hvem som helst)

For at jeg kan nøjes med at skifte cylinderen er jeg nok nødt til at holde mig til Ruko, men er kommet i tvivl om om en 6-stift cylinder nu er så meget bedre. Er der ikke bare tale om at det tager lidt længere for en øvet indbudstyv at komme ind med lidt uatoriseret låsesmed-værktøj.

Ruko reklamerer også med deres Garant 10 cylindre, men de er lidt peprede i pris, synes jeg.

Er der nogen, der har erfaringer, de vil dele ud af??


Torben
Foranlediget af den seneste tids fokus på hvor... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for hjælpen,

Det bliver vist enten Ruko Garant eller Medeco.

Ruko Garant ken tilsyneladende med fordel købes her: http://www.billigsikring.dk/shop/

Hvis nogen kender et sted Medeco kan købes til fornuftige priser hører jeg meget gerne om det

Mvh
Torben
En bankrnøgle er en K10 nøgle, det vil sige en nøgle lavet til 5 og 6 stiftet låse hvor man blot sætter nøglen i og banker let, hvorefter man låser døren op, helt uden at beskadige låsen.
Citat fra kla

Jeg har selv lige sat en skinne ("anti-brudskinne") på havedøren (og karm) så man ikke kan bryde den op.

Lyder interessant ... har du evt. et link til sådan en skinne ?
Hej Lopus

ja der er 2 typer en til indafgående døre og en til udafgående døre, fælles for begge typer er at de monteres på udvendig side med sikringeskruger eller envejsskruger.
Har selv monteret KABA i mit nye hus. 3x6 stifter og så kan nøglen vendes 180 grader. Ifølge min låsesmed er der til dato ingen der har dirket/banket disse cylindre endnu.

//CRU

Kun perfekt er "godt nok"

Citat fra låseguden

du kan prøve www.copiax.dk varen du skal søge på er c-profilen
Tak ... et lille tillægsspørgsmål : hvad med den modsatte side, altså hængslerne - kan / skal de ikke også sikres ?
Jeg er i dør og vindues branchen, og mine to råd er:

Få skiftet din vrider ud med en cylinder, således din lås i døren består af en cylinder/cylinder, dette gør det svært for tyven at komme ud igen.
Dernæst monter du låsenokker i dørens hængselsside, så den er sværer at brække op.

Glem alt om sikkerhedspaskviler og alt det fine, det er kun for at nare penge fra dig
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis