Eraringer med låse - sikkerhed

Foranlediget af den seneste tids fokus på hvor ringe de gamle 5-stifts Ruko låse er overvejer jeg at skifte låse på vore yderdøre. (Jeg har selv overværet en låsesmed åbne sådan en lås på få sekunder, men jeg troede egentlig at det krævede noget specialværktøj, som ikke lige kunne skaffes af hvem som helst)

For at jeg kan nøjes med at skifte cylinderen er jeg nok nødt til at holde mig til Ruko, men er kommet i tvivl om om en 6-stift cylinder nu er så meget bedre. Er der ikke bare tale om at det tager lidt længere for en øvet indbudstyv at komme ind med lidt uatoriseret låsesmed-værktøj.

Ruko reklamerer også med deres Garant 10 cylindre, men de er lidt peprede i pris, synes jeg.

Er der nogen, der har erfaringer, de vil dele ud af??


Torben
Foranlediget af den seneste tids fokus på hvor... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Memphis

Få skiftet din vrider ud med en cylinder, således din lås i døren består af en cylinder/cylinder, dette gør det svært for tyven at komme ud igen.
Dernæst monter du låsenokker i dørens hængselsside, så den er sværer at brække op.
Den første del har jeg fået lavet nu - men begrebet låsenokke er jeg ikke lige stødt på før... en søgning via google hjalp heller ikke meget; har du evt. et link eller lignende til et billede / tegning ?

Eller ved en fagmand automatisk hvad der menes hvis jeg bare nævner ordet ?
Umildtbart burde en fagmand vide havd det er, men et kært barn har sikkert mange navne, jeg har ikke lige et link, men det er ialt sin simpelhed nogle rundjern man sætter i hængselsiden som både går i rammen og i karme når døren lukkes ( de er ofte på de safeboxe man ser på hoteller )
Citat fra Memphis

Umildtbart burde en fagmand vide havd det er, men et kært barn har sikkert mange navne, jeg har ikke lige et link, men det er ialt sin simpelhed nogle rundjern man sætter i hængselsiden som både går i rammen og i karme når døren lukkes ( de er ofte på de safeboxe man ser på hoteller )

Åhh, ok ... nu tror jeg at jeg har fundet ud af det smile
Det må være sådan én fyr her : http://www.stopindbrud.dk/default.asp?ID=140 ?
Hej

Jeg har talt med en låsesmed. Han siger at i stedet for at vælge Ruko Garant 10 (for at slippe for bankenøgleindbrud) kan man vælge en lås der hedder Kaba Alfa. Han siger den kun koster det halve af ruko garant, men er lige så sikker. Er der nogen der har erfaringer med Kaba Alfa ville jeg være meget taknemmelig for at høre fra Jer.

MVH Lars_aalborg

Lars, Aalborg
brandsikkerheden er kun vigtig når du er hjemme, og er du hjemme sidder der en nøgle i døren så du har en flugtvej, og når du tager hjemmefra tager du nøglen med dig - Men husk at denne løsning virker bedst hvis der ikke hænger en ekstra nøgle i nøgleskabet ved siden af døren :-)

løsningen er ganske god, for hvis nogen vil ind så kommer de ind - typisk gennem et vindue, men de få altså ikke designermøblerne og 40" fjernsynet med ud gennem vinduet igen.

Generelt gælder det altid om at gøre tingene så besværlige som muligt for en indbrudstyv, så han vælger at bryde ind ved naboen istedet for... så kan han osse lære det....

hvist man gør det mega snært for tyven.!

stil genstande der er åpninger i huset.

og "smide" møblerne rundt i huset så får tyven det svært at sætte føderne

der hvor han.hun.ville gå.!

runrfeldtmose.

godt at du siger det med nøglen .! det hade jeg ikke tænkt på.!?

Skrevet af RuneFeldtmose den 13-10-2008 21:20
 men de få altså ikke designermøblerne og 40" fjernsynet med ud gennem vinduet igen.


Der tager du fejl. 42" Kommer let gemmen et 2fags bondegårdsvindue

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis