enkelt lag gips?

grunden til at man sætter 2 lag gips er det kun for at lyd dæmpe og for at gøre væggen mere robust.?

Hvis man nu nøjes med et enkelt lag i et rum hvor der ikke skulle hænges noget op, kunne det så ikke gå?

Er der større risiko for at plade samlingerne revner/slår sig ved et lag gips?
grunden til at man sætter 2 lag gips er det kun... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der 60 cm eller mere mellem fastholdelse i 1 lag gips, ja så kan gipsen altså strækkes lidt, netop de vi bla. gør når vi montere gipsen på runde former, men dette betyder altså ikke at fjernsynet er på vej ned, umiddelbart vil jeg heller ikke mene at et fjernsynsbelag der normalt er en rimeligt stor flade, kan trykke gipsen ud af facon, men mindre der er utroligt langt mellem understøtninger, der skal utroligt meget til at brække 4 expandet rosset plugs ud af en gipsvæg, også selvom det er 1 lag gips.

Jeg kan fortælle dig at vi har hængt 2 svende i 2 overskabe montere med expandet plugs i et lag gips, for at overbevise byggeherren om at det kunne holde til det.

Vi langde en regle henover oversiden på skabene langs væggen og hang så på hver sin side af skabene, tilsammen godt 140 kg fordelt på 4 stk eksandet plugs og ja de hænger stadig dernede, selvom de er helt fyldt op med service....

Vi langde en regle henover oversiden på skabene langs væggen og hang så på hver sin side af skabene, tilsammen godt 140 kg fordelt på 4 stk eksandet plugs og ja de hænger stadig dernede, selvom de er helt fyldt op med service....

Undermålere!

Med venlig hilsen
ktm

Og det var endda Kim der trak vægtklassen op, han vejer lige 10 kg mere end undertegnet....

Måske var det i virkeligheden tættere på de 150kg, hvilket jo ikke gjorde testen ringere...

Skrevet af Koludabyg på 13 feb 2010 19:43
Så har du vel også langt mellem dine understøtninger i gipvæggen eller ?

For normalt kan beslaget ikke presse gipsen ud af facon på den måde, hvis der er understøtning pr. max 450 mm, eller selvfølgelig flere lag gips på væggen.

Jeg har ikke gips væge. det var ude hos en kunde.
Jeg bor i noget solidt hvor der var tilbud på beton elementer her da det blev bygget. og det var ikke porrebeton der var tilbud på.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også