Hvilken grill er bedst i udestue?

Jeg vil gerne have en grill i min udestue. Jeg er klar over, at dørene ud til skal stå åbne når vi bruger den, men jeg vil nu alligevel gerne kunne sidde i udestuen og grille en god steak mens sommerregnen trommer på taget biggrin

Jeg er bare i tvivl om, om jeg skal købe en almindelig kuglegrill med kul, eller om jeg skal købe en gas grill med lavasten?

Jeg er klar over, at de begge oser lige meget når fedtet drypper (derfor åbne døre) men bortset fra det, er den ene så at foretrække frem for den anden??

Hvad mener I? Hvorfor mener I det? Hvad er jeres erfaringer?

Mvh Zara.

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en grill eller udepejs med skorsten, som føres udenfor eller gennem taget. Det ryger en del og noget af fedet fordamper og sætter sig på ruder og tøj hvid det er under tag.
En rigtig griller med trækul :!:

Mvh Thomas

Hejsa!

-Du skriver at du gerne vil grille på en regnfuld sommerdag, med åbne døre og vinduer.-
Lyder da både rart, behageligt og hyggeligt. biggrin biggrin
Kunne du så ikke bare lige svinge grillen en lille meter uden for døren, og så indtage måltidet indendørs.
Hvilken grill :?: -Mon ikke en alm. kugle med kul er optimal til formålet- :!:
-Efter måltidet sætter du grillen tilbage under tag, og nyder restvarmen.
grillen står nu tilbage, godt beskyttet mod vejr og vind.

retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg har selv tænkt en kuglegrill, mest fordi det er den type jeg kender til i forvejen.

Men hvis det regner bliver grill og kul vel også våde, og så er det begrænset hvad jeg kan grille??

En udepejs med skorsten er alt for omfattende pt. Vi har nogle indendørs projekter som kommer først, og når tiden er til det, skal udestuen isoleres og renoveres. Til den tid er det en rigtig god ide med en udepejs!!

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
Citat fra Zara

Jeg har selv tænkt en kuglegrill, mest fordi det er den type jeg kender til i forvejen.

Men hvis det regner bliver grill og kul vel også våde, og så er det begrænset hvad jeg kan grille??


-Her er jo låg på sådan en bandit-
Men ok. skal du sprødstege må du jo nok have lavet et lille halvtag. :wink:
Mener at Jan Glæsel har skrevet en bog om hvordan man griller "Året rundt" - i kuglegrill- ( Selv juleanden ryger på grillen )
Mon ikke du kan finde svar her....

retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra Zara

Jeg vil gerne have en grill i min udestue. Jeg er klar over, at dørene ud til skal stå åbne når vi bruger den, men jeg vil nu alligevel gerne kunne sidde i udestuen og grille en god steak mens sommerregnen trommer på taget biggrin

Jeg er bare i tvivl om, om jeg skal købe en almindelig kuglegrill med kul, eller om jeg skal købe en gas grill med lavasten?

Jeg er klar over, at de begge oser lige meget når fedtet drypper (derfor åbne døre) men bortset fra det, er den ene så at foretrække frem for den anden??

Hvad mener I? Hvorfor mener I det? Hvad er jeres erfaringer?

Mvh Zara.


Hej alle!

:evil: DET MÅ VIDST VÆRE EN OMMER. :evil:

Er der slet INGEN der spekulerer over at det er dødsens farligt med en indendørs grill? Her tænker jeg ikke kun på at der opstå ildebrand, for det kan jo ses. Men hvad med de livsfarlige kulilte? De kan ikke ses - smages eller lugtes, men de kan slå ihjel.
Der er desværre sket flere uheld i DK med dødelig udgang.
Så det er ud med grillen under parasollen/halvtaget og spise inde i udestuen. Evt. grill med skorsten

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Annonce
Sad da også lige og begyndte at undre mig.
Det ER LIVSFARLIGT, selv med åbne vinduer og døre.

Sniffer  
Øv øv øv!!!

Nå, så må det jo være med låg på, eller jeg må købe en festivals pavilion at sætte op...

Nu havde jeg ellers hørt om venners venner, som weber griller både i garage, drivhus og meget andet med stor succes, men jeg skal nok sætte grillen udenfor døren.

Ville det være ok at sætte den lige udenfor døren, så jeg kan stå i udestuen og vende bøfferne? eller skal den længere væk??

Men så er gasgrill altså udelukket. Jeg havde nu egentlig forestillet mig at sådan en ikke udviklede noget giftigt (i stil med en gasovn) men det lader til at jeg desværre forregnede mig.

Øv igen, men tak for advarslen. cry

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
Grimt!!

Jeg har taget det til efterretning, og nøjes som skrevet ovenfor med en kuglegrill udenfor udestuen.

Hele idéen startede sådan set med, at jeg ikke troede en gasgrill med lavasten udviklede nogen former for dampe (da både gaskomfur og gasvarmer må bruges inde)

Så fik jeg at vide af bekendte, at en kulgrill var meget bedre, og så kom jeg i tvivl. Derfor spurgte jeg herinde.

Jeg kan godt se logikken i at en kulgrill ikke er helt smart, og må jo desværre acceptere at jeg ikke kan løse problemet ved at anvende gasgrill.

Så altså, tak for advarslen, den er taget seriøst og planerne for grillaften i sommerregn er ændret.

Mvh Zara

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
Jeg ville nu ikke være så nervøs, hvis døre og vinduer er åbne! kulilte er tungere end luft, så det vil søge ned og ud gennem den åbne dør, hvis der er ventilation. I skræmmehistorien i EB er der jo netop også tale om et lukket rum (og en masse mennesker og en stor grill).

Du kan jo evt. købe en kuliltealarm og gøre forsøget - jeg vil tro, den skal placeres i "børnehovedhøjde" for at være på den helt sikre side.

Omvendt kan det også sagtens lade sig gøre at grille ude, - også i regnvejr. Vi gør det af og til med kuglegrill, og det virker fint både ved direkte og indirekte stegning, så der er ingen problemer i at få sprødt skind på kyllingen smile - eneste ulempe er, at man bliver våd, når man skal kigge til kødet 8)

M.h.t. gasgrill er det jo den samme gas som en gasovn, så kulilteproblemet må da også være det samme! - men en gasgrill er jo ikke en rigtig grill :wink:
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis