Amitech trådløs opkobling.

Jeg har i julegave fået to Amitech Homeplug Turbo 85 Mbps, som skulle kunne etablere trådløs opkobling via husets elnet.
Det kan de også, ---- sommetider sad

Desværre er systemet ustabilt, og det er ikke til at vide, hvornår det virker, og fra hvilke stikkontakter der kan etableres forbindelse.

Er der nogen som kender til denne form for opkobling, og evt. har nogle gode råd?

Mvh.
bodker

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke så meget om det, men kunne forestille mig at de 2 skal sidde på samme fase eller.... Det kan jo også være den sender på nul, men jeg tror ikke det bare er en "antenne" løsing.

Prøv at sætte systemet på 2 kontakter der med garanti har samme fase.

Er det helt ude i hampen med mine tanker.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej

Er der nogen særlig grund til at du ikke kan få behovet dækket med en alm. trådløs router. Jeg synes at det lyder som om det system du har er noget man kan ofte en del tid på uden at til rigtig kommer til at køre. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, men hvis du har mulighed for at aflevere produktet igen ville jeg gøre det og i stedet opsætte alm trådløst netværk. med en router fra f.eks linksys e.l.

mvh Anders
Tak for de forskellige indput.
Jeg tror jeg (min kone :oops: ) har løst problemet idet hun fik liv i en direkte forbindelse og kom ind på Amitechs hjemmeside, downloadede instrukstionsbogen, og der var løsningen på mit problem: Amitech Homeplug skal direkte i en stikkontakt og ikke i en forlængerledning :oops:
Da først den fejltagelse var rettet har det kørt upåklageligt.
Det er besværligt med, men umuligt uden.
Benny Andersens digt om kvinder. :wink:

Mvh.
bodker

Ulogisk

Se Min XSer her

Annonce
Citat fra AndersKruse

Er der nogen særlig grund til at du ikke kan få behovet dækket med en alm. trådløs router. Jeg synes at det lyder som om det system du har er noget man kan ofte en del tid på uden at til rigtig kommer til at køre. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, men hvis du har mulighed for at aflevere produktet igen ville jeg gøre det og i stedet opsætte alm trådløst netværk. med en router fra f.eks linksys e.l.

Nu er trådløst netværk jo heller ikke altid lige til at få til at spille - taler af erfaring :wink: Og Homeplug-systemet har jo den fordel, at det er et trådet netværk, der bare udnytter eksisterende kabling, så der er ikke de samme sikkerhedsmæssige problemer som ved trådløst netværk.

Jeg kan godt nok ikke lige forstå, hvorfor det ikke kan køre via en forlængerledning, men sådan er det åbenbart :roll:
Hej

Thomas, du har helt ret, jeg har også afleveret flere ting som ikke umiddelbart fungerede. Køber faktisk helt computerting så jeg kan aflevere igen, hvis det driller for meget med opsætningen. Nu var løsningen tilsyneladende nem i dette tilfælde, men ellers mener jeg at liver er for kort til at kæmpe med bruger uvenlige computerprodukter.
Gad i øvrigt vide om naboen også kan koble sig på Bødkers netværk. :?: Hans strøm kommer jo også fra det samme sted. :wink:

mvh Anders
Citat fra AndersKruse

Gad i øvrigt vide om naboen også kan koble sig på Bødkers netværk. :?: Hans strøm kommer jo også fra det samme sted. :wink:

Jeg synes egentlig, at jeg tidligere har læst, at el-tavlen på en eller anden måde stoppede signalet, men da jeg ville finde forklaringen faldt jeg i stedet over denne faq. Ifølge den kan en nær nabo faktisk godt nasse på netværket :roll: Det ødelægger jo lidt min pointe om bedre beskyttelse, selvom det kun er en direkte nabo, der har mulighed for at hacke sig ind - 56 bit kryptering er næppe effektivt, hvis man virkelig vil bryde ind, men det er jo nok til at afholde en "normal" nabo.

Men ifølge Amitech er der intet problem:
Hvad med sikkerheden?
Amitech HomePlug™ er sådan indrettet, at netværket simpelthen stopper ved din el-måler. Det betyder, at uvedkommende ikke kan få adgang til dit netværk, hverken uforsætligt eller med vilje. Du kan endda kryptere signalet, så det er ulæseligt uden kodeord.

Så må man jo selv om, hvad man vil tro på :?
Jeg har hørt at husets lys skifter over i lyserødt, hvis man ser på fattige kvinder på nettet.

Et problem amitech ikke kan løse biggrin

Se Min XSer her

Citat fra PeterR

Jeg har hørt at husets lys skifter over i lyserødt, hvis man ser på fattige kvinder på nettet.

Så må man jo håbe, Bodkers kone er et anstændigt menneske, eller at de bor langt ude på landet :lol:
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis