Amitech trådløs opkobling.

Jeg har i julegave fået to Amitech Homeplug Turbo 85 Mbps, som skulle kunne etablere trådløs opkobling via husets elnet.
Det kan de også, ---- sommetider sad

Desværre er systemet ustabilt, og det er ikke til at vide, hvornår det virker, og fra hvilke stikkontakter der kan etableres forbindelse.

Er der nogen som kender til denne form for opkobling, og evt. har nogle gode råd?

Mvh.
bodker

Jeg har i julegave fået to Amitech Homeplug Turbo... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Gad vide hvad præcist der skulle kunne stoppe signalet i eltavlen, der er jo kobber hele vejen. Måske er det bare et spørgsmål om udstyr og så vil et evt svagt signal kunne misbruges? Jeg har selv et alm. trådløst netværk selvfølgelig med kryptering. Der er signalet så svagt at en evt hacker næsten skal sigge ude i sneen på min græsplæne for at opnå kontakt til netværket.

mvh Anders
Måske de 3 fasers snoninger om jernkerner på måleren kan ødelægge det hele.

Ideen er iøvrigt gammel, for mange år siden så jeg samtaleanlæg på denne måde.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Jeg er bestemt ikke el-ekspert, men man kan vel godt forestille sig, at signalet drukner i støj i måleren?

Anyway - den røde tone i lyset er nok til, at jeg aldrig skal have det :wink:
Hej bodker og jer andre.

kan det være at problemet med forlængerledninger har været at det er en forlængerledning uden jord ( 2 stikben ) der så vender rundt på fase og nul når den er blevet sat i stikkontakten ?
I praksis har det ikke nogen betydnig, udover at der ikke er jord i, men når du skal tilslutte et apparat der skal have fat i den rigtige "ende" så har du et problem med en forlænger uden jord der jo kan vende begge veje.

Min pointe er at apparatet jo kører på enten fasen eller nullen og hvis man vender

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Homeplug kan vel også vendes begge veje, så hvis det er et retningsproblem skulle det jo i hvert fald kunne løses ved at vende dimsen i forlængerledningen! - Og hvis det er tilfældet, at Homeplug ikke selv kan finde "for og bag" på installationen synes jeg, det er en alvorlig fejl ved produktet!

Der kan jo også være forskel på, hvilket ben der får fase og nul i de faste kontakter - vi har en række dobbelte stik, hvor stikkene sidder lodret. Der vil man typisk adaptere og den slags dimser mod venstre i det venstre stik og mod højre i det højre stik, hvilket må give omvendt fasevending!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis