Billige gør det selv køkken

Er der nogle der ved hvor man kan købe billige gør det selv køkken
Jeg har været inde og kigge på HTH, Skab selv og Kvik køkken her på Internet
Der har været noget i rabatten på DR1 om hvordan man kan spare mange penge på gør det selv køkken, jeg så det ikke selv
Har kun hørt om det, :wink:
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim

Vi har selv sat køkken op, prøv at gå i Silvan, de har lige så mange muligheder som HTH mv.

Martin & Lena
Gå i IKEA. De har mange flotte løsninger og det er kvalitet så det batter.

Vi fandt vores "landkøkken" i IKEA efter forgæves besøg hos mange køkkenfirmaer. IKEA har også et program du kan downloade, hvor du kan tegne dit køkken og indsætte de elementer du ønsker. Derefter udskriver du bare en elementliste og tager den med i IKEA og inden for få uger har du dit nye køkken.

/Torben
Hvis du vil se billigt køkken, så kig ind hos Harald N.
Prøv engang at trække lidt i en skuffe! :shock:
Herefter vil alle andre køkkener virke som kvalitet!

Hos Ikeas får du som nævnt meget for pengene.
Skufferne er med fuldt udtræk. Det er de f. eks. ikke hos Kvik, hvis du vælger deres billigste serie.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg sværger også til Ikea. Jeg har et fritstående Värde-køkken, som er en kanon-kvalitet. Noget af det er købt som demo, det kostede kr. 28.000,- incl. hvidevarer. Det eneste er måske at Whirlpool, som passer ind i skabene, ikke er den bedste kvalitet. Her ville jeg en anden gang vælge f.eks. Voss. Min venindes 2 år gamle tvis-køkken bliver skrammet for et godt ord, og det var ikke en gang billigt.

Men min mening er: Hellere skære i en oksemørbrad i et Ikea-køkken end røre fars i et Invita. :wink:
Hilsen Gokke
Jeg kan understøtte IKEA ideen. Jeg var igennem denne øvelse for ca. 5 år siden. Mine erfaringer er:
1: selve skabselementerne kommer tilsyneladende fra en eneste fabrik et eller andet sted i verden. Jeg kunne IKKE se forskel på skabselementet mellem de dyre køkkener og IKEA skabene.
2: man kan sige meget om IKEAs produkter, men spånplade er de mestre i.
3: prissætningen på kompletkøkkener er fuldstændig uigennemsigtig. Man får en pris som ser fornuftig ud, men når så lister etc. skal lægges til lander man et helt andet sted. IKEA derimod er 100% reel med en fast pris per skab, låge etc.
4: IKEA døre, skuffer etc. er pænt lavet med gode beslag, hængsler, skuffeskinner, finerede døre etc.

MvH,

Bent.
Annonce
Der er da lidt forskel på hvordan de hænger fast på væggen, men ellers ligner skabselementerene meget hinanden.

I IKEA er der nogle små "særheder" i systemet, som man lige skal lære, for at få det fulde udbytte af deres flexibilitet. Nogle låger (eks. Avsikt) kommer med hængsler, men der udskrives ekstra hængsler i købslisten, da det jo normalt hører til et skab. Det samme med glashylder, så følger spånpladehylderene automatisk med.

Det er ikke noget stort problem med de ekstra ting, IKEA giver pengene tilbage uden problemer. Det giver bare en ekstra tur til Gentofte.

Hvis du vil tage noget af dybden af skabet med en rundsav er det ikke noget problem, bortset fra at glashylderene er hærdede og totalt umulige at skære i.

En af de gode ting ved IKEA er at de har et stort udvalg af de u-undværlige dimseting der hører til et køkken. Karkludeholder, gryde karuselller o.s.v. Jeg syntes dog ikke at de har samme kvalitet som andre firmaer. Køleskabsforsiden er dog ikke nogen god ide, det er noget billig plastik-skidt.

Det er også muligt at købe skabene uden låger, og så købe låger, bordplader og håndtag et andet sted. Kræver bare lidt mere planlægning, men så kommer det ikke til at se så IKEA-agtigt ud.

God fornøjelse med projektet.

Green

Hej

Jeg lavede nyt køkken for et par år siden.
Det måtte også gerne være billigt, men ikke noget skrammel. Det er Harald Nyborg efter min mening.
Efter en del søgen, der i blandt også IKEA, faldt valget på et Almuekøkken fra Bauhaus. De har også et par andre serier, men dem syntes jeg ikke så godt om.
Det eneste kritik punkt jeg havde var at de virkede lidt "tyndt" lakerede. Vi blev dog enige om at hvis det blev noget problem kunne vi bare få givet dem en gang maling mere hos en autolakerer. Med denne merudgift ville det stadigt være et billigt køkken. Det viste sig dog hurtigt at det ikke var noget problem.
Grunden til at de er så billige tror jeg er af følgende grunde:
Kabineterne samles selv. (nemt)
Der er kun en 3-4 fronttyper at vælge imellem.
Sortimentet er ikke så stort, der er hvad der skal være, men ikke en masse nye smarte ting og finesser som hos køkkenforetningerne, men med lidt kreativitet kan man selv sagtens "peppe" det noget op.
Jeg smider lige et par billeder med.
Så vidt jeg husker kostede skabe, låger, håndtag og bordplade(selv skåret til) under kr. 15000,-

Håber du kunne bruge ovenstående til noget.

mvh
Melin
Hej

Tak for de mange svar, jeg har været ude og kigge på en del køkkener
Det er måske lidt svært at overskuede den færdige pris
Jeg har også været i Bauhaus, der fandt jeg noget der hedder Yesbox
Det er måske det du tænker på

Jeg bor desværre lidt langt fra Ikea, da jeg kommer fra Esbjerg
Den nærmeste Odense
:wink:
..............har selv sat et Designa køkken op , elementerne fås som saml selv , og det er meget simpelt at samle og det passer bare ...............

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Pas på med at købe korpus i ikea, for så at købe låger andre steder. Ikea kører med 18 mm. korpus, andre med 16 mm. Men mon ikke IKEA også har en låge der passer.

Er elementerne i skufferne hos harald nyborg ikke det samme som i Skab selv fra HTH.

Det værste er lavpris delen af de stores slogans, billigt fordi du gør det selv, pladder, billigt fordi det ikke er lavet i de samme materialer.

PS. Se tidligere indlæg.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også