Sparker som en hest.

Nu er jeg ikke expert i MC'er endnu. Jeg har karburatorproblemer og har haft tændingsprobemer. Jeg har derfor eftermonteret en elektronisk Boyer tænding, den er grovjusteret efter foreskrivelserne og finjusteret med en tændingspistol. Nu er der sket det når jeg skal sparke den igang har den nærmest sparket foden af mig, det må jo et eller andet sted betyde at den tænder for tidligt eller hvad siger experterne ?.

Har alt mit roderi med karburatoren mon noget at sige ?.

Jeg vil så gerne rulle igen, men lortet driller.

Det er stadigvæk den her Yamaha XS 650

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PeterR.
Det lyder som du køre på en to takter hvor tændningen står en anelse for højt, på min MZ ETZ 251 skal den stå på 0,7 mm. men kan da godt give mig en over labben en gang imellem, dette skyldes udelukkende at jeg ikke får trådt ordentligt igennem, kick stateren skal have et gennem ført ordentligt spark ellers får du smæk af samme !

V.h Håndværkenren smile
Ok, indforstået model, nej det er en 650 Twin 4 takt, for højt, du mener den tænder for tidligt, ellers ville den vel ikke nå at presse stemplerne tilbage før de når toppen, og er på vej ned igen.... Er det ikke sådan det kunne være ?. Jeg har spurgt experterne på yamahaxs650.dk de ved måske mere.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Ok, indforstået model, nej det er en 650 Twin 4 takt, for højt, du mener den tænder for tidligt, ellers ville den vel ikke nå at presse stemplerne tilbage før de når toppen, og er på vej ned igen.... Er det ikke sådan det kunne være ?. Jeg har spurgt experterne på yamahaxs650.dk de ved måske mere.

MVH


Så vidt jeg er orienteret, så er høj tændning når den er "langt" fra toppen og lav er når den er helt i top. Der var en del af de gamle motorcykler der kunne stilles i tændningen når de skulle startes, netop fordi de sparkede baglæns ved høj tændning !

V.h Håndværkeren smile
Ok der, man kan jo lære noget hver dag.

Nå men min toeri holder jo så.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nå men jeg lader som regel aldrig tråden ende uden svar, og jeg har fået svar fra en XS guru på andet forum.

Boyer tændinger har tendens til at tænde for tidligt (høj tænding), hvis batteriet ikke er 100 %. Så jeg skal vist lige prøve at lade det helt op.

Tak for indlæggene.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Peter.
Det er godt nok over 30 år siden jeg kørte xs 650.
Men så vit jeg husker, skal du tage dækslet af til tæningen.
Så tager du et stykke af den yderste beskydelse af en cigaretpakke af.
Du sætter et stykke af det i mellem platinerne. (når du har den rette afstand på dem: 0,4mm) Du har 3 tennings mærker. et til tomgang og et til advange. og et til top af stemplerne.
Du sætter nu tomgangs mærket ud for den faste streg. Drejer din platin ankerplade til du kan lige pille celofanen af. (der sidder mellem platinerne)Så står den som den skal. Det er ikke svært. Så det lærer du hurtigt.
MVH
POW
www.MC-auktioner.dk
Hej der, tak for hjælpen.

Hvis det er 30 år siden så var Boyer tændingen ikke opfundet. Den har ikke platiner mere.....

Men en XS guru fra Fyn har fortalt at, hvis batteriet ikke er 100 % opladet så sparker motoren, dette fordi Boyer tændingen tænder for tidligt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det har du ret i.
men at en elektronisk tænning skulle tænde på et andet tidspunkt, det tror jeg ikke på.
Nu kender jeg ikke den tænning.
Men nårmalt sidder er en diode pærer i eller en magnet i sådan en.
Den kan ikke flytte sig hvis der er anden spæning på strømen..
jeg tror at du har sat den til at tænde på advange mærket. i stedet.
Så tænder den alt for tidligt. Prøv at stille ved den streg der er tættest ved top mærket. Som vist nok er en prik.
Jeg bliver sku helt nostaltisk. jeg havde mange fede timer på 650eren.
POW
Tændingen har jo indbygget computer der flytter tændingstidspunktet afhængig af omdrejningerne. Det er den der ikke rigtig kan finde ud af det ved for lave spændinger. Det er checket med pistol at den stod ok.

Ja jeg har også haft mange gode timer på min, med dårlig fod.

Skal du have en igen så kik på

www.yamahaxs650.dk en familien Kulas har en rigtig flot en til salg for 28.000.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis