Hvilken type tagpap på fast undertag?

Jeg er ved at lave en tilbygning med fast undertag af krydsfiner på plankespær og derpå tagpap - og derefter traditionelt tag (afstandsliste, lægte, betontagsten).

Det hele er leveret, og jeg godt undervejs.

Nu opdager jeg, at tagpappen er en toppap med kraftig besanding! Med småsten, så at sige. Det er vel ikke særlig smart til det formål??

Trælasten vidste udmærket godt, hvad det var til - de har også leveret resten af sagerne og kender projektet.

Jeg har ikke lavet sådan et tag før, men jeg havde altså ikke forstillet mig, at det skulle være en "bestenet" toppap, der skulle bruges.

Bør jeg returnere det?

Tagpappen er en selvklæbende type betegnet "Mineral Adeso top".

Med venlig hilsen

Lars K

Lars K
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg tror det er det forkerte materiale du har fået leveret.

Hvis produktet var fra Icopal og etlags burde det hedde: Icopal FastSafe (Base 512 P).

Men se iøvrigt på Icopals hjemmeside
Hej Orla

Ja, jeg havde også forestillet mig noget som FastSafe, men der var noget med, at der kunne spares en hund eller sådan noget pr. rulle - men så hed det Adeso. Det skulle være lige så godt o.s.v. - og så siger man jo bare OK, når det anbefales.

Men at jeg også fik resterne af et mindre stenbrud med i købet, havde jeg dog ikke regnet med.

Tak for svaret. Nu er jeg bestyrket i min mistanke om, at det vist ikke var meningen.

Med venlig hilsen

Lars K

Lars K
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis