Er skjulte rør lovligt?

Da vi skal have udskiftet et par el-radiatorer og koblet et par nye radiatorer på varmesystemet (centralvarme), ville jeg høre om der er nogen der ved, om det er lovligt at trække rørene langs en væg og derefter isolere med rockwool og sætte gipsplader op for at skjule rørene?

Jeg er i tvivl om rør-samlingerne må være skjulte?
Da vi skal have udskiftet et par el-radiatorer og... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra tagdækkerclaus

En ting er sikkert ved denne tråd. Det er man skal ikke have aut. vvsèr på til at udføre install der vedrører varme install. Det er kun brugsvand der skal Aut. vvsèr på til.


Der skal bruges aut.vvsér til
fjernvarme
Gas
vand og afløb

man må godt selv lave
vand (VIS det er fra ejen brønd) (hjemmevandværk)
fjernvarme efter væksler vis man har det ALDRIG før vekslerne
rep af wc, haner osv. VIS DER ER BALLOFIX FØR

der er ikke nogle krav til hvilken matrialer man bruger på et lukket varmeanlæg vis man selv laver det.

mvh
vvsmartin Aut.vvs

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Hej Jan R.
Vedr. pex-dåser, så bruger man vel dem for at kunne udskifte røret bagefter hvis dette bliver nødvendig og så vidt jeg ved kan man trække selve samlingen ud af dåsen forfra??.
Hvad hvis man istedet for pex-dåsen bruge en alm.vinkel/overgang fra pex til 1/2 gevind. Når radiatoren er sat op vil det give den samme pæne løsning, og man vil også kunne komme til samlingen bagefter og evt. udskifte røret. De pex-dåser er sku' halv dyre....! Men må man lave denne løsning?
Mvh
Kasper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis