Jeres bedste lavprisværktøj.

Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet skal da også have ros hvis det fortjæner det.

En butik uden h, som opfordrer til narkomani, sælger mig en slaghammer/boremaskine til 179 kr. Spar et eller andet med ca. 150. tror jeg nok.
Hedder noget med Power... og farven minder om at den gerne vil være en DeWalt.

Men den kører faktisk fantastisk til prisen, og med den kuffert af SDS udstyr jeg har arvet fra min far, så er det en god billig løsning. Den er lidt tung og øreværn påkrævet, men den åd 40 m2 fliser i min kælder, og den kører stadig ok. Men jeg undres altid over at man får ekstra kul med til kinaværktøj. Jeg når aldrig at sætte nye kul i noget af det.
PS. Gør det selv bladet havde vist også en kina-tools test hvor de erfarer det samme som mig mht. disse slaghammer/boremaskiner.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Papa

Jeg kunne ikke være mere enig.. Som min gode nabo sagde.. He når man gør det slev må kan man jo latid undskylde sig med at de penge man sparer kan man købe lækkert værktøj for....
Jeg har lige betalt en tømmerregning så jeg har en pæn ide om hvad jeg sparer ved selv at bygge resten af mit badeværelse...

Rasmus (med MASSSSSSER af lækkert værktøj) hihi

Hov for at følge tråden !! Jeg har købt en lille skæreskive tli sten og beton i olt. 68 kr. Med diamanter på hmm.. men den lille skive er ikke til at tage livet af! jeg har skåret beton, ramt jern, flintesten jeg har brugt den til at lægge 45kvm herregårdssten !! alle udskæringer. og indtilvidere er der slidt ca 1/10 mm af skiven!! Damm den er nice
Min nok bedste oplevelse med lavprisværktøj er en slagskruetrækker fra Skrald Nyborg. Under demonteringen af en gammel bil var der flere stjerneskruer der var lidt groet fast. Efter indkøb (50 kr.) af nævnte slagskruetrækker fik skruerne et par dask, og det hele røg fra hinanden, uden ødelagte kærve og hvad man ellers kan komme afsted med.

Den værste oplevelse er med en knibtang købt fra en ikke-navngiven købmand i et vestjysk sommerhusområde. Vi gik og hyggede os i mine forældres sommerhus med lidt "finpudsninger", og manglede nævnte knibtang til at fjerne et par søm. Der var langt hjem, og eneste mulighed var nævnte købmand. De første par stifter gik fint, men næste offer var et lidt større søm. Jeg tog et fast greb om sømmet og der lød en knasende lyd. Der var kæberne der smuldrede, så knibtagen blev herefter udnævnt til brevvægt.
jeg har købt borehammer magen til,- men slageffekten gik fløjten efter at den havde hjulpet med en kælderenovering. Bla hakke kabler ind til el, fjerne diverse beton-cement ting på vægge og gulv og en masse skruen i beton. Jeg synes det var liiidt tidligt den stod af, men var ellers god til det arbejde den skulle lave. Har nu købt en ny på bud til 150 kr. Kunne have fået den dewalt til 1000, men synes ikke mit behov var til det. Men ellers køber jeg også kvali skruemaskiner, som tidligere beskrevet. Men har også den omtalte geringssav med teleskob, og kender man fejlmargenen er den super. Har både en billig og en bosch elhøvl. Bosch KLART den bedste. Har en billig lille vinkelsliber som er super,- har dog selv måttet sætte en ny afbryder på. En billig stiksav som kan gå an, men vil gerne have en kvali. Billig bordsliber som er god. Men mht exentersliber, der har jeg ikke sparet. Der skal det være kvali for at det kan du' til noget. Jeg kan nærmest lægge mig oven på min bosch og den kører stadig videre. En billig rundsav som også er ok.
Håndværktøj som topnøglesæt, umbrako osv skal efter min mening også være af en vis kvalitet,- ellers bliver man hurtigt træt af det.

mvh jan

Citat fra PeterR

Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet skal da også have ros hvis det fortjæner det.

En butik uden h, som opfordrer til narkomani, sælger mig en slaghammer/boremaskine til 179 kr. Spar et eller andet med ca. 150. tror jeg nok.
Hedder noget med Power... og farven minder om at den gerne vil være en DeWalt.

Men den kører faktisk fantastisk til prisen, og med den kuffert af SDS udstyr jeg har arvet fra min far, så er det en god billig løsning. Den er lidt tung og øreværn påkrævet, men den åd 40 m2 fliser i min kælder, og den kører stadig ok. Men jeg undres altid over at man får ekstra kul med til kinaværktøj. Jeg når aldrig at sætte nye kul i noget af det.
PS. Gør det selv bladet havde vist også en kina-tools test hvor de erfarer det samme som mig mht. disse slaghammer/boremaskiner.

MVH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også