Jeres bedste lavprisværktøj.

Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet skal da også have ros hvis det fortjæner det.

En butik uden h, som opfordrer til narkomani, sælger mig en slaghammer/boremaskine til 179 kr. Spar et eller andet med ca. 150. tror jeg nok.
Hedder noget med Power... og farven minder om at den gerne vil være en DeWalt.

Men den kører faktisk fantastisk til prisen, og med den kuffert af SDS udstyr jeg har arvet fra min far, så er det en god billig løsning. Den er lidt tung og øreværn påkrævet, men den åd 40 m2 fliser i min kælder, og den kører stadig ok. Men jeg undres altid over at man får ekstra kul med til kinaværktøj. Jeg når aldrig at sætte nye kul i noget af det.
PS. Gør det selv bladet havde vist også en kina-tools test hvor de erfarer det samme som mig mht. disse slaghammer/boremaskiner.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ok, tråden blev så fint modtaget, så kinaværktøjet... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik en makita langsomgående (lavgearet) maskine som er specielt egnet til at blande mørtel og andet af min far da han afhændede sit lille firma. Den var defekt i tænd slukknappen/elektronikken. Ca. 800 kr for ny elektronik.

En dag i fakta så jeg denne her 1200 W. maskine med 2 gear, trinløs. Den kostede 199 kr. Sådan en måtte jeg eje til min skrammelbunke af kinaudstyr, og der skulle blandes mørtel i weekenden. Men jeg må sige, den gør det sku godt, det eneste jeg har at udsætte på den er patronen, den bider sig løs af piskeriset. Det kunne også være, at piskerisene er lavet ud af for blødt materiale.

Måske patronen fra makitaen har samme gevind. Det er nok det eneste jeg gemmer fra makitaen inden den ryger ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Okay, hvor langt skal man ned for at kalde det lavpris.

Jeg har en Power etellerandet bajonetsav i blå udførsel. Købt til dette ene formål at skære hul mellem gammelt hus og ny tilbygning, dvs. skæring i rørpuds, træ osv. Jeg ville ikke købe en dyr, for det var udelukkende denne ene opgave den skulle klare, og skulle jeg leje en ville det blive endnu dyrere. Den lever endnu, utroligt nok.

Så har jeg en model megetbillig overfræser, også kun købt til en enkelt opgave, også er den jo ellers rar at have, sålænge den nu kan holde :lol:

AEG Borehammer, har fulgt mig de sidste 7 år, den kan ikke undværes.
Bevares den kan ikke det hele, men er god og anvendelig til jævnt det meste, faktisk har den kun måtte se sig slået engang, hvor en makita tog over, men det var kun et kraftspørgsmål. Det eneste irriterende er, at den ikke har højre-/venstrefunktion.

Carsten
hej...
vil også lige komme med min solskins historie...
købte en kap-gerings sav med teleskop for 2 år siden (gul wanabee)
kunne hurtigt se at dens indstilinger var helt ad h...... til så jeg fant smig måler. tegnetrekant og vatepas frem og en halv time senere så passede den bare på et k.... hår og nu 2 år efter hvor den har haft en hårdt liv (X antal lejligheder samt et hus) så er det tid til en ny klinge som koster 149 kr i haraldnyborg....
saven koster nu på tilbud 498kr
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8433&n=20100
hvor en Dewalt koster mindst det 10 dobbelte
jeg ved godt der er forskel på kina tool og mærke vare men når man ikke har et firma hvor man kan trække det hele fra så kan det sgu godt blive dyrt at invistere i et komplet værksted...
vil dog aldrig købe noget som helst akku uden at det er et profesionelt mærke vare
hyg jer...

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Hej

Det kan godt være at total økonomien ikke er helt god når man køber f.eks dewalt 707 , men glem ikke glæden ved super godt værktøj :lol: :lol: - den er uvurderlig biggrin

mvh Anders
Hej.
Den er halvgammel denne tråd, men det er jo et fedt emne. Jeg er helt enig i at der ikke er så meget der slår et ordentligt stykke værktøj, og den rigtige fornemmelse får man vist først når dimsen har kostet en del penge smile

Men jeg har for nyligt købt hus og det skulle have den store omgang - bla. skulle et gulv bestående af nogle solide douglasplader brækkes op i 90 m² af huset. De var sømmet hver 5-10 centimeter og sad simpelthen fast uden for fatteevne. Jeg har et par ordentlige brækjern i 400 kroners klassen, som er rigtigt gode, men de gik simpelthen bare igennem træet uden at brække det løst. Forholdsvist tidligt i processen var jeg i Harald-Nyborg i andet ærinde og faldt over et lille brækjern lavet af et stykke 4 cm bredt fladjern.

Det brækkede jeg hele gulvet op med og det kostede 40 kroner. Ufatteligt. Jeg er ikke færdig med huset endnu, bruger det stadig dagligt og hver gang glæder jeg mig over det lille møgbrækjern, hehe.
Annonce
Mit mest gyldne stykke kina værktøj er til den sølle pris af en 10,- købt som en joke i Odense Lavpris tømmerhandel. Det er et lille Koben ikke meget mere en 20 cm, efter en slibning så den blev lidt mere skrap og spids har dette lille stykke vidunderværktøj fulgt mig i alt hvad jeg laver, det er genialt til alle de der ting hvor man lige skal løfte trække skubbe brække rykke med hvor der ikke skal voldsomme kræfter til.. alt muligt... åbne malingspande små søm

totalt universal og genialt...

Rasmus

www.killerbeast.dk/bad/ <- nu med nyt betongulv
Så vil jeg da også lige bidrage med min 25-øre!
Jeg skulle indrette et badeværelse på 1. sal med skråvæg. Pladsen er meget knap, og alle hjørner m.m. skal udnyttes for at få alt placeret ordentligt og som en udfordring fandt jeg på at ville beklæde det med granit.
I alt, har jeg regnet ud, har jeg lagt ca. 400 snit á 305 mm, til bl.a. et utalt indvendige geringer osv.
Til dette brugte jeg en lille vinkelsliber fra Harald Nyborg til dengang 98,- kr. idet jeg ikke ville ødelægge min proff. Bosch. Det eneste, det skete utilsigtet var, at jeg skulle rense kullene for umådelige mængder granitstøv. Jeg er imponeret ud over alle grænser. Siden har jeg købt 4 mere, så jeg er fri for at skifte mellem alle mulige skæreskiver, børster o.a.
Det er da rigtigt, at dyrt værktøj er lækkert, men når man nu laver alt arb. på sit hus med jord- og beton, murer, tømrer, VVS, el(næsten), maler, glarmester samt alt overhovedet på gamle biler m.m. kan jeg som alm. menneske ikke købe de afsindige mængder værktøj i den dyreste kvalitet.
Mit alternativ ville være, at opgive at lave alle disse ting.

Med venlig hilsen
ktm

 

Som gør det selv person har man som regel tid nok og kan vente til byggemarkedet åbner dagen efter hvis noget værktøj går i stykker. Alligevel er det til grin at en stålhammer til 40 kr. i tilbudskurven i Silvan simpelthen knækker efter kort tids brug! Sådan er der utallige eksempler så stadigvæk: køb dyrt når det er nødvendigt, køb billigst muligt til engangsforestillinger uden de store krav til nøjagtighed, sikkerhed eller holdbarhed.
Det kan godt undre, nogle gange, at det billige værktøj kan blive godkendt til salg herhjemme.. jeg ville ikke turde stole på en 200,-'s rundsav.. og som du skriver, en hammer der går i stykker... av av av.
Pointen med at bruge ½ million på en husrenovering og så købe skrammelværktøj er god. Hver gang jeg langer et større beløb ud på kvalitetsværktøj tænker jeg altid på hvor meget en håndværkertime koster. Så føler man nærmest at man får smidt både Dewalt, Makita, Metabo mv i nakken!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også