Tagpaptag på havestue

Jeg har en havestue på 25 kvm. som i den grad trænger til et ny tag. Men, dem jeg har kontaktet skal alle have mellem 7200,- og 10900,- ex. moms!! OG DET SYNTES JEG ER DYRT! Jeg havde tænkt mig selv at give det en ordentlig gang med er produkt der hedder TAGTÆT, men til min store frygt har jeg opdaget at der på taget ligger ca. 75mm med småsten!? (Hva er ideen dog med det/dem?) Hvordan fjerner jeg dem uden at ødelægge mit i forvejen nok temmelig skrøbelige tagpap? Og mon ikke et lag af TAGTÆT ville løse pronblemet for et par år?

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MÅSKE !!

Men det forunderlige ved paptag er at man stortset aldrig kan afgørre nøjagtigt hvor hullern/hullet befinder sig. Da vandet ret let kan løbe langt inde i konstruktione før det finder en vej ned. De ca 10.000,- inkluderer formodentligt at der afskofles denne grusbelægning der er på taget nu, formålet var vel at beskytte mod solensnedbrydende stråler. Denne grus skal køres væk oh der skal fejes, måske lappes på det underste lag og der skal brændes en måske to lag pap på, der er mange kanter hvor pappet skal føres op og der skal monteres alukapsler på toppen. Kvm prisen er altid langt højere på små opgaver med mange finurligheder ohg afslutninger end hvis du skulle have lagt 1000 kvm plant pap.
Jeg tror ikke prisen er helt gal, pappet i sig selv er temmeligt pebret. Han vil vel også give en garanti på 5-10-15 år på at taget vil holde sig tæt. Tagtæt er et OK produkt til ret af små problemer, jeg har selv brugt det, men hvis taget er nedbrudt så er det kun at udsætte den nødvendige operation.

PS. måske var det en gave ide til konen, her i denne jule tid...

Venligst Njord wink

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis