Oliefyr - Naturgas

Jeg sidder og tænker på om man skulle tage skridtet og snart få naturgas installeret.

Senest 2008 skal min olietank nok udskiftes i flg. nye regler. Det koster ca 7-8000 for at få en ny incl bortskaffet den gamle.

Min kedel er i forvejen fra '85, dvs. den går nok inden for 10 år.. Den koster vel 20.000.

Jeg er ved at lave nyt køkken og vil godt ha gaskomfur. HNG skal ha' 8500,- for at lægge gasstikket ind. Disse 8500 blir fratrukket prisen, hvis man en dag vil ha' naturgas.

Jeg får mere plads i kælderen ved af fjerne oliebeholderen. Ulempen er så at man måske skal sætte et par ekstra radiatorer op.

Har i nogle meninger/tanker om dette ? Skal jeg beholde oliefyret og sætte en gasflaske op til køkkenet ?

Thomas
Jeg sidder og tænker på om man skulle tage... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej aja.

Nej du er ikke helt gal på den, faktisk har du ret i det du skriver. Men i Danmark er det ikke så udbredt, (angsten for det ukendte/ jantelov/ o.s.v.)
Sverige og Norge er derimod forgangs "Mænd" hvor alternativ energi angår, og det til trods for at deres el priser er noget vi andre blot kan sukke over. Det er ikke så billigt mere der oppe som det har været nu de er kommet ind i EU, men det er stadig langt under hvad vi i Danmark må betale. Grunden er at de har storer vandkraftværker hvor det sådan set kun er anlægs og vedligeholdelses udgiften der skal betales for. Faktisk er de flest huse i Sverige ( hvor jeg kommer en del) forsynet med elvame da det er den biligste opvarmning der oppe.

Jeg vil tro at det virkelig godt kan betale sig for dig at få indstaleret et par varmepumper.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Hej aja.

Jeg vil tro at det virkelig godt kan betale sig for dig at få indstaleret et par varmepumper.

V.h Håndværkeren smile



YES !! biggrin biggrin

Det lyder godt, nu skal det virkelig undersøges, både med hvilken forhandler, mærke og endnumere effektfaktor. Ved bare ikke hvordan det er med alt det salt der er i luften heroppe, men på den anden side, så er der vel også det på vestkysten i DK.

Tak for det !

v.

aja
Det med jordvarme er nok svært på klippeøerne.


Der vil altid være vand til rådighed smile

Det drejer sig blot om at flytte kalorier, (eller hvad de nu hedder i disse EU harmoniseringstider). Mange varmepumper fungerer på basis af vand, som pumpes op, "malkes" for varme, og sendes tilbage, hvor det kom fra. Saltvand fra havet er udmærket.

Varmepumpen er billigere som opvarmning end en almindelig el-radiator.

Mvh.
bodker

Nevermind.... fandt en knap man kan trykke på, så man ikke får mails mere....

Thomas
Hej ThomasR, ja det er nok min skyld. :oops:

Jeg har oprettet en ny tråd.


v.

aja
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis