barnets sandkasse - kattens toilet!

Hej

Er der nogen der har et godt råd. Hvad gør man når kattens yndlings toilet er datterens sandkasse. Råde søges, på forhånd tak

mvh Anders
Hej Er der nogen der har et godt råd. Hvad gør... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad skal barnet byttes til?   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En korthåret hønsehund er formidabel til at holde katte væk. Særlig tæverne er territorietale. 

Eneste ulemper er, at den bider dem ihjel. Ingen af mine hønsehunde gennem årene har kunnet se forskel på katte og rotter. 

Det er egentlig underligt. De har alle fået besked på at holde sig fra hønsene, og det har de alle gjort uden muggeri.

Lige nu har vi et rørhønepar i søen lige uden for terrassen som hunden fik besked på også var fredet. 

... og inspektøren gør altid hvad far befaler.   


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu er der jo også regler om at katte skal holdes på EGEN grund... 

... prøv lige at forklare kattene reglerne.   Man kan selvfølgelig bede ejerne holde deres kræ på egen grund, men det er i praksis umuligt.

Det bedste råd jeg kan give er, at sætte net over sandkassen som flere også har foreslået. 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Her er der langt til nærmeste nabo(er) - og eftersom ingen af dem har kat - og hvis de havde, ville vi vide hvordan de så ud... sååå... en kat her, er = Vildkat = mad til dyr, der lever af andre døde dyr.. vi vil gerne have vores harer/fasaner/m.m. i fred.. så vildkatte er ikke velkomne..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Katter er besværlige for alle andre end deres ejere.   

De er umulige at holde på egen matrikel. Det er en utaknemlig opgave at bede ejerne holde deres kræ på egen grund som kun kan skabe splid, men jeg sætter grænsen ved at de skider i ungernes sandkasse. Man bliver pålagt en gene af katteejerne.

Min hønsehund har en indhegning på godt en tønde land som hundegård. Vildfarne katte bliver øjeblikkeligt opdaget og dræbt. Det er træls, fordi min jagthund er trænet til kun at stille og apporter vildtet og ikke dræbe det. Katteejere besværliggør opdræt af en god alsidig jagthund.

Det hænder jeg bliver bedt om at fjerne husskader i villakvarterer hvor antallet har taget overhånd, så andre småfugle får en chance, og der er fældefangst eneste lovlige metode. Jeg har ikke tal på hvor mange gange der har siddet en dum huskat og gloet i fælderne når de skal tilses. Katteejere besværliggør en fornuftig vildtpleje der også omfatter de ikke jagtbare arter.

Man er ikke i tvivl om det er en hus- eller vildkat. Huskatten kan bare lempes ud af fælden uden videre. Med en vildkat skal man først iføre sig rustning. Katteejere der ikke får neutraliseret deres kræ, pålægger os andre omkostningerne ved aflivning syge og skadede vildkatte for ikke at tale om besværet med forebyggende vaccinationer når skaden er sket.

Nogle gange - når jeg bliver tilstrækkelig provokeret - ville jeg ønske katte blev betragtet som en invasiv art.    

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis