Holdbarhed af stentrin opbygget med fliselim

Hej,

Vi har fået lagt herregårdssten foran vores hus og har fået opbygget et trin foran døren bestående af "rugbrød" (herregårdssten i dobbelt højde).
Trinnet er opbygget af 2 lag rugbrød, der er limet sammen.

Arbejdet er udført af en stenlægger, men vi er kommet i tvivl om holdbarheden af denne opbygning. Skulle trinnet have været gravet ned? Er der risiko for at stenene vil løsrive sig (de er limet sammen på alle sammenfaldende flader samt ind mod huset på to af trinnets sider).

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ellers er rimeligt drænet (dvs. ikke en fed muldjord) under fliserne og underlaget er korrekt opbygget til fliser, så skal det såmænd nok holde. Har bygget en del med fliseklæb og det holder!

Har kun været udsat for et par sten, der har løsnet sig, fordi de var fugtige, da jeg lagde dem (vel at mærke efter 4 år ..... og med 110 kg bag ved storetåen, der løsnede dem.......) ;-)

Mvh.

Jan R.
Hej alle I kloge hoveder!

Jeg har et kolonihavehus - træ - i udmærket stand, som jeg har været den glade ejer af i 3 år. Og så er der lige taget. Det er noget bølget sort noget, som én af naboerne mener hedder onduline. Og det ser ud til at ligge oven på noget gammelt tagpap. Det virker tæt nok, også i de sidste ugers monsunregn. Men hvad skal jeg gøre, for at det forbliver tæt? Jeg har ingen anelse om dets alder. Hvad er onduline lavet af, hvis det er sådan noget?

Der er nogle underlige, store, tagformede, firkantede søm i, som nogle steder stikker lidt op. Skal de bankes på plads? Er der andet jeg kan gøre? Behandle det med ét eller andet? Ude i siderne er sat noget skumgummiagtigt ind i endebølgerne. Det er ved at falde ud. Er det vigtigt at sætte noget nyt ind - og til hvad nytte? confused

Jeg er ikke specielt erfaren ud i gør det selv... men er da rimeligt fiks på fingrene, hvis jeg får at vide, hvad jeg skal gøre.

Venlig hilsen havenissen Annie
Jeg tror du skal starte med at flytte dit indlæg over som en ny tråd.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis