Glasfiber arbejder

Jeg overvejer lidt at købe en båd med en lille påhængsmotor sådan at vi er nogle stykker der kan sejle ud med fiskestangen.

Og jeg har set at der jævnligt er både til salg til meget billige priser hvis de har glasfiber skader.

Derfor overvejede jeg at købe en sådan og så selv bruge lidt tid på glasfiber arbejde.

Men hvordan og hvorledes, er det til at gøre hjemme i garagen?
Selvfølgelig vil det tage tid og arbejdet skal gøres ordentlig, og der skal slibes og males og mange ting.

Men er der grunde til at jeg ikke burde gå i gang med sådan et projekt hjemme i garagen?

mvh
Claus

 

Jeg overvejer lidt at købe en båd med en lille... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Håndværkeren

Hej Egebo.

Har du svært ved at sove ? Natarbejde e.l.
Det er da fuldstændigt umuligt at arbejde med handsker på, bare vask fingre i Acetone når du får polyester på derefter vand og sæbe afslut med lidt fed cremé.

V.h. Håndværkeren


Det er direkte mundlort og et farligt råd. hvor tog du dit epoxycertificat ??
jeg har arbejdet en del med epoxy man skal være på mærkerne.
epoxy behøver ikke lugte grimt eller kræve åndedrætsværn, men det kræver ALTID beskyttelse af hud og øjne
hvis det er med isocyanater kan du få allergi første gang du røre det med bar hud.
jeg har haft en kollega der havde epoxyallergi.
det er en kedelig form for allergi det kan i sin værste form betyde at du ikke kan spise leverpostej af en foliebakke da den er behandlet invendig.
men det siger måske mere om dig end om foliebakken.
hvorfor tror du at du sov week-enderne væk dengang du arbejdede med polyester og fiber. ???

måske et dårligt navn... Håndværker.
Det har jeg søreme ikke, men jeg har ligget inde i skrogene når vi støbte dæk og skrog sammen. IIiiih hvor jeg sov godt om natten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvad har du sørme ikke, ???
"Ja men det er falige sager, det er jeg helt enig med dig i, har selv arbejdet i 2,1/5 år med glasfiber 8 timer hver dag (Undtaget Weekend) hvor jeg så sov det meste af tiden."
Det går også ud over hukommelsen.
pas på dig selv der er ikke andre der gør det.
Hør nu her, det er over 30 år siden og den gang var der ikke alle de ceretifikater og alskens finurligheder, vi taler trods alt om glasfiberens barndom i Danmark. Så inden i begynder med jeres for og bedømmelser så brug lige tænkeren.
vi vil gerne bruge tænkeren.
vi ved mere i dag.
det gjorde du ikke den gang.
men med vores viden i dag , mener jeg at dit råd ikke er ok.
så har vi alle jo lært noget i dag..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Jsø.
Jeg har jo efter hånden lært det, og er da også begyndt at råde andre LDSer at bruge værnemidler. Vi havde dengang nogle tunge masker af gummi med kæmpe filtere på, men ingen brugte dem de var simpelthen for tunge og for ulækre at gå med. Man svedte meget der hvor maskens gummi lå an mod huden. En anden grund tror jeg også lå i at vi ikke kunne tale sammen når vi havde dem på. Måske skulle det også ligge i at vores Mester aldrig brugte dem, for så kunne han jo ikke have sit elskede lokum (Pibe) i munden. Han arbejdede for tre snakkede for fem og der var altid fuld fyr på lokummet, selv når der blev sprøjtestøbt. Vores udsugnings anlæg bestod af lange metalkasser langs vægene, hvor filteret var træuld der blev skiftet hvert halve år.
Kun et sted brugte jeg fuldt værnemiddel, nærmest en slags dykkerhjelm hvor luft blev blæst ind i hjelmen så der altid var et lille overtryk i den, jeg var på det nærmeste klædt som en rummand når jeg havde alt udstyret på. Og grunden var et jeg ofte havde tjansen med at renskærer båker og andre finurligheder i et skur hvor udsugningen blot var en kæmpe ventilator der blæste glasfiber støvet direkte ud over den tilstødende mark. Men vi var ikke klogere dengang. Til gengæld blev der støbt både af virkelig høj kvalitet.
du tegner et godt billede af hvordan det var engang.
og du har jo ret i at man vidste ikke bedre dengang,
værnemidler var både tunge og uhandy hvis der var nogle.
hætten med overtryk har jeg selv brugt ved reperation af møllevinger,
det er en oplevelse specielt inde i vingen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også