Glasfiber arbejder

Jeg overvejer lidt at købe en båd med en lille påhængsmotor sådan at vi er nogle stykker der kan sejle ud med fiskestangen.

Og jeg har set at der jævnligt er både til salg til meget billige priser hvis de har glasfiber skader.

Derfor overvejede jeg at købe en sådan og så selv bruge lidt tid på glasfiber arbejde.

Men hvordan og hvorledes, er det til at gøre hjemme i garagen?
Selvfølgelig vil det tage tid og arbejdet skal gøres ordentlig, og der skal slibes og males og mange ting.

Men er der grunde til at jeg ikke burde gå i gang med sådan et projekt hjemme i garagen?

mvh
Claus

 

Jeg overvejer lidt at købe en båd med en lille... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja det er da samme skrog men jeg mener at min var 3,60m og med opdrift
men helt sikkert samme fabrikat.
Husk også at bruge handsker og tøj beregnet til formålet.
Tjek også hvor længe handskerne er godkendt til arbejdet før de bør skiftes.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Egebo.

Har du svært ved at sove ? Natarbejde e.l.
Det er da fuldstændigt umuligt at arbejde med handsker på, bare vask fingre i Acetone når du får polyester på derefter vand og sæbe afslut med lidt fed cremé.

V.h. Håndværkeren
Umuligt er det nu ikke men det er nu sundest.
Hør skal du slet ikke sove ?
Jeg medgiver dig at det er lidt usundt at arbejde med, på den anden side er det også usundt at krydse en trafikeret gade hvis man ikke ser sig for.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har ferie pt, så min døgnrytme er meget skæv for tiden.


Det er bestemt ikke sundt. Arbejder med epoxy, polyurethan osv til dagligt, polyester adskiller sig ikke ret meget.
Nåeh ja det forklare jo hvorfor du sidder og rager kl.03,35 !
Ja men det er falige sager, det er jeg helt enig med dig i, har selv arbejdet i 2,1/5 år med glasfiber 8 timer hver dag (Undtaget Weekend) hvor jeg så sov det meste af tiden. Det er over 30 år siden, og dengang var masker en by i Rusland. Men fordi du arbejder med det 8-10 timer om året, overlever du det nok uden alt det der gear.

V.h. Håndværkeren
Det er da fuldstændigt umuligt at arbejde med handsker på, bare vask fingre i Acetone når du får polyester på derefter vand og sæbe afslut med lidt fed cremé.

Acetone, fortynder o.lign. er organiske opløsningsmidler... dvs. at det opløser som navnet siger - organisk stof... En ting mange desværre ikke ved at det bevæger sig gennem hud lige så let som det optages gennem lungvæv..
Så hvis man stikker næven i fortynder vil man med det samme kunne måle værdier af fortynder i blodet! Gangske usundt og farligt og en hjerneceller står i kø for at komme ud når man tisser. Så handsker er et must - fuldstændigt som åndedrætsværn, er handsker og alm. hudbeskyttelse vigtigt.. wink

Det mindste man skal gøre er at bruge en usynlig handske ala kerodex.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

JA JA !
Men som i alle ved har jeg sikkert også taget skad skade ska ska !!
Hvis du har prøvet og ligge med snuden nede i en ankerbrønd med polyeste og topcoat tror jeg nok du ville tage en maske på.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også