Rosen hoveder

Jeg har købt 12 duftende rosenbuske i år og de er utroligt smukke, men jeg skal jo nærmest nippe hovederne af lige når de er smukkest, nu vil jeg gerne tørre dem men hvordan .
Nu ligger de nærmest og ser ud som de er skudt, kedelige m.m.
Kan en af jer hjælpe???

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tak for svaret , det er en sjov side, men mon det er sådan man gør i dag.
skal jeg vinke når nu jeg kører forbi dig jeg skal nemlig på ferie over hos jer om et par uger.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Jeg kunne ihvertfald godt finde på at prøve selv.

Skal dine roser bruges til potpourri eller til noget andet?

Jeg skal forsøge at vinke igen - men jeg vil ikke love noget, for jeg skal snart over til Sjællands Odde :lol:
ja til potpourri
ja jeg vil da også prøve.
God ferie

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Jeg har nu startet den gammeldaws måde at lave potpourri på - og glæder mig vildt til i januars tristhed at lette på låget og mindes denne her sommer, hvor det er så sommerligt, at jeg lige nu dårligt orker andet end at rokke med ørerne biggrin

Håber, at du også må få en rigtig god ferie herovre på min yndlingsplet i Østersøen! (lige før jeg indkalder til LDS-forsamling til næste sommer - du er den tredie, der skal på ferie her i år :wink: )
Annonce
Hej
Hvordan går det med dit projekt "roser"
Jeg har gjort som du anbefalede og sikken en god ide, det dufter så det er en fryd.

glæder mig til at nyde dem til vinter ( hvis den kommer)

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Citat fra fynboen

Hej
Hvordan går det med dit projekt "roser"
Jeg har gjort som du anbefalede og sikken en god ide, det dufter så det er en fryd.

glæder mig til at nyde dem til vinter ( hvis den kommer)

Det kunne sådan set godt have gået bedre :roll: Tror låget var for tætsluttende. Ihvertfald duftede de ikke godt og røg ud.

Meeen der er jo stadig lidt tilbage ude i haven. Så hvis du vil udbrede din erfaring, kunne jeg måske nå det endnu biggrin
Hej
Nej Nej Nej jeg tror ikke du må putte det i en dåse eller lignende før de er helt tørre.
Jeg havde det i en stor lerskål med masser af salt men så kunne jeg se og mærke at både salt og rosenblade var fugtige så jeg har det bredt ud på en bradeplade, så først når de er helt tørre kommer de en lækker grov stofpose evt. en hørpose .

Ja mine roser blomstrer også fint , måske netop fordi hovederne ryger så snart de hænger en smule.

Håber du når det.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Citat fra fynboen

Hej
Nej Nej Nej jeg tror ikke du må putte det i en dåse eller lignende før de er helt tørre.
Jeg havde det i en stor lerskål med masser af salt men så kunne jeg se og mærke at både salt og rosenblade var fugtige så jeg har det bredt ud på en bradeplade, så først når de er helt tørre kommer de en lækker grov stofpose evt. en hørpose .

Ja mine roser blomstrer også fint , måske netop fordi hovederne ryger så snart de hænger en smule.

Håber du når det.

Jeg stryger ud idag og tager dem, der er. Jeg kan høre, at jeg har været helt gal på den :oops:

I forsommeren trak jeg uudsprungne hybenroseknopper på bast og lavede en kæde, som hang i badeværelset og udsendte den skønneste duft. Først for en uges tid siden fjernede jeg den, fordi den virkede noget færdig. Men det er så også ca. 3 måneder, de har duftet - meget bedre en div. dufteting til badeværelset.

Og ja det er også min erfaring, at roserne giver meget mere, hvis man fjerner nogle blomster og især dem, der er afblomstret, så planten ikke skal bruge krudt på dem.
æv der er så lang tid til hybene kommer igen, for det skal prøves.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis