Cykelkæden hopper over....

Hej med jer

Så er HPV'eren ( liggecyklen ) på vejen, eller rettere den halvfærdige model er til den første testkørsel. Gennerelt ser det godt ud, den ruller fint, der sal dog justeres lidt og st endeligt styr skal fremstilles så der kan komme gearskiftere og bremsere på HPV'eren.

MEN desværre hopper kæden tilsyneladende over på forkransen. Kæden er slap men ikke vildt. Mellem baghjulet og forklingen er der indsat en enkelt rulle der bærer kæden lidt op, den kan ikke komme til at løbe ret igennem, men løftet er kun ca 50mm. Der er en ogenlunde linie fra midter klingen på baghjulet til midterklinge forest, jeg kører dog på den store klinge forrest.
Der er brugt ca 2½ kæde så kæden er relativt lang.
Der er ingen skifter på forenden endnu. Den skal først bygges om, trækket er op ad og på en HPV'er skal det ned ad, så der skal lige laves en vende station til dette.

Bag i er der en skifter til en 8 krans, men endnu er skifet blot fixeret på et af midtergearene.

Har du en god forklaring på hvorfor der sker dette kædehop på forklingen ??

MVH Njord
Hej med jer Så er HPV'eren ( liggecyklen ) på... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jow jeg har da fået den ud at rulle :-)
Så vidt jeg husker var der lidt mismatch mellem tænderne og den bredde kæden havde.. men igen er det jo langt tilbage så jeg husker ikke helt hvad det var :-)

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis