Hvad hedder mit ukrudt?

jeg har ikke mange blomster i haven som jeg selv har sat, men der er tilgængæld en masse "ukrudt" som egentlig er ganske smukt, men jeg har funderet over hvad de mon hedder ?
begge blanter vokser ude i min"rundkørsel" den første er ca 1-1½ m høj og har lille blomster (ukrudt 2)
den anden vokser bedst hvor der er knastørt og hård stenet jord, jeg har forsøgt at flytte den til bedre leve vilkår men det ka den ikke lide og dør cry men en smuk lille plante (ukrudt1)

men mon der er nogen der kan sætte navn på dem for mig? biggrin

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jeg har ikke mange blomster i haven som jeg selv... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alskens oplysninger finder man her.....Fandt en lille sød lilla blomst på min næsten nedlagte terasse sidste år og kan nu se på billede(andetsteds) at det er en sæbeurt......dejligt..
Tilbage til ukrudt 2......det er da vist ikke torskemund...men jeg mangler at kunne se bladene på den....Gederams er da meget smuk men besværlig med alt det "vat" det kommer fra den.. Altid sidder det klæbet til lige det juletræ jeg skal ha......ÆV
Skift den ud med en der er endnu smukkere og dufter vidunderligt........Aftenstjerne (pengeblomst) Skal da gerne fiske frø når det er tid
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Ja hej Zephirine, har I ikke andet end ukrudt på Bornholm, :lol: :lol: :lol: :lol: ligner den anden ikke krybende gyvel (cytisus scopatus sesseilifolius ) mvh benny.

Benny N.
Vi har vist ret meget ukrudt - vild flora herovre, som naturfolk er stolte af, Benny :wink: Personligt er jeg kun stolt af ukrudt på udvalgte steder :lol:

Findes der en krybende Gyvel? Udfra foto og min erindring (fra dengang ukrudtet var mit), synes jeg at det ligner en Almindelig Kællingetand. De er jo begge svjv i ærteblomstfamilien - men er Gyvel ikke noget større i blomsten?
Citat fra Sniffer

Alskens oplysninger finder man her.....

jamen har da lige nuppet et nærbillede af den, men syns at kunne huske det "vat" du snakker om fra tidligere år :wink:
men ellers er alt "ukrudt" i den stil velkommen i min have, det er let at passe og samtidig smukt biggrin

de eneste jeg syns er knap så velkomne er mine brændenæller og brombær :evil: *suk*
men her under billede af ukrudt 2 bare tættere på og samtidig ku jeg da ik lige dy mig for at putte den smukke solnedgang ind 8)

mvh

Gert Møller

Hmmmm..nå ja...var nu ellers den anden "krut" men du kan da godt li at fotoe..ik??

Sniffer  
Annonce
Citat fra Sniffer

Hmmmm..nå ja...var nu ellers den anden "krut" men du kan da godt li at fotoe..ik??

nåååe biggrin

jamen den havde vi ellers fundet oprindelsen på smile
men jo holder meget af napse billeder (så længe jeg er bag kameraet :wink: )

så jeg smider da lige et foto af den lille flower ind biggrin

mvh

Gert Møller

Jamn...nyder jo lige dine dejlige billeder.. :lol: :lol:
Lad mig bare få nogle flere ik?? :mrgreen:

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Jamn...nyder jo lige dine dejlige billeder.. :lol: :lol:
Lad mig bare få nogle flere ik?? :mrgreen:

takker biggrin biggrin

jamen hvad vil du da ha billeder af ? biggrin tror jeg har leveret billeder af det der er værd at fotografere i haven :lol: resten er bare græs, brombær brændenæller og hyld :wink:

mvh

Gert Møller

*GG* jamen så kom med konen og børnene, hvis du har altså......(skal nok undlade artsbestemmelse der..LOL) nej ...elsker billeder af have og blomster..
hilsen
sniffer

Sniffer  
Citat fra Sniffer

*GG* jamen så kom med konen og børnene, hvis du har altså......(skal nok undlade artsbestemmelse der..LOL) nej ...elsker billeder af have og blomster..
hilsen
sniffer

he he nej kone og børn er der ingen af, så det nærmeste jeg kommer et barn er min gamle bil :lol:

men skulle der dukke lidt have fotogene ting op kommer der sikkert et foto af det her inde, om ik andet så ka det ikke var så voldsomt længe får stikkeprikke grisene dukker frem i små udgaver :wink:
så og hørte en del af forarbejdet til dem tidligere på sommeren :oops: :lol:

mvh

Gert Møller

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind