Nydning 2005

Iflg. havens takt og tone for juli - efter hvad jeg har læst gennem flere år - så er det nu tid til at nyde i haven :wink:

Rent personligt har jeg en del til gode m.h.t. ukrudt - og så er det også tid til stiklinger og lidt frøformering.

Men nydningen er der da bestemt også levnet god tid til her, hvor sommeren kører derudaf med 200 km./t. og hvor der er meget langt imellem regndråberne.

Så hermed starten på tråden om "Nydning 2005" i ord og billeder rundt om i de ganske LDS haver biggrin

Jeg lægger forsigtigt ud med en stikling, som jeg "lånte" sidste sommer. Den har jeg pint og plaget vinteren igennem i meget lidt vand (ingen jord). Sidst på foråret forbarmede jeg mig over den bette, plantede den og har siden givet den større potte.

Nu er den godt på vej til at blive en god, kraftig hindbærfarvet Pelargonie, som allerede nu lyser op i den alderstyngede gård.
Iflg. havens takt og tone for juli - efter hvad... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uh jamen der er jo rigtig meget at nyde lige nu biggrin

Det bliver dog også til en hel del "arbejde" derude i dette herlige efterårslune. Et af mine projekter er at omdanne en græsoverbegroet stub inkl. lyngplanter til et smukt syn i vinter.

Jeg er forløbig nået hertil:
Og jeg nyder det hele :lol: også arbejdet :wink:

Sniffer  
biggrin nu er jeg nået så langt med efterlysning af navnet på mine ukendte "stauder", at de måske er stueplanter !!! Euphorbia !!!
Der kommer rigtignok hvid "mælk" ud af en stilk.

Jeg vil gerne vise jer min lille baggårdshave. Har passet den i 19 år og er stadig glad for at have den,(jeg bor til leje, og ejer ikke jorden)

sender et par billeder fra sommeren 2004

Hilsen Fuzzy
Nøj hvor ser det godt og hyggeligt ud. biggrin

Sniffer  
Fuzzy.....
Euphorbia - navnet dækker mange planter bl.a. julestjernen og en der kaldes noget i retning af "kristi`s tornekrans". Mange af arten er udeplanter, men jeg har endnu ikke set den du har på billedet imellem den art. Dermed ikke sagt at det ikke er sådan en - jeg ved det ikke, men sjov er den.

Sniffer  
Euphoria er vortemælk, en stor familie, men de plejer at have gule eller grønne blomster. som F.ex. Julestjerne og Kristi Tornekrone (jeg ved godt at der er nogen der ser røde eller hvide ud, men det er deres højblade. Selve blomsten er de små kugler i midten som er grøn-gule)
Den staude du efterlyser har jeg ikke set før, men den er sød.

Green

Citat fra Zephirine

Uh jamen der er jo rigtig meget at nyde lige nu biggrin

Det bliver dog også til en hel del "arbejde" derude i dette herlige efterårslune. Et af mine projekter er at omdanne en græsoverbegroet stub inkl. lyngplanter til et smukt syn i vinter.

Jeg er forløbig nået hertil:


Så er jeg færdig for i år biggrin
hej Zephirine
gej er sikker på at din "dtub" bliver meget dekorativ, du har fat i det rigtige. Glæder mig til at følge den. Hilsen Fuzzy biggrin
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis