mahogni i højglans

Hvordan gør man lige det?!
Har en tromme i rent mahogni
36550x413.jpg
(billedet er det samme som i en anden tråd af mine, men har lavet 2 trommer i mahogni..)

og den ene vil jeg gerne ha lakeret i en flot dyb højglans. Hvordan gør jeg det?
Ved ikke meget om lakerings teknikker...confused
Og man skal selvfølgelig ikke kunne se penselstreger osv bagefterwink

Jeg har slebet trommen op til korn 400 indtil videre. Skal jeg højere op?

Hvad er mit næste træk så?

På forhånd tak for hjælpen!!

Kenneth
Hvordan gør man lige det?! Har en tromme i rent... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vandslibe korn 600 med klods og meget omhyggeligt fjerne støvet, og så bruge en helt ren pensel, og så lægge lakken forsigtigt på fra een side, ikke frem og tilbage med strøgene, endelig ikke røre i lakken, det kunne være små lakklumper fra en ikke helt renset pensel: Skal det være ekstra flot kører du over til sidst med en planstryger uden lak på, det ta'r evt streger fra penslen. Husk den skal vaskes først. Et problem med din flotte overflade er at alt, selv det minste skidt kan ses. Bare lidt støv fra luften eller tøjet kan ses, derfor sejlede de gamle kinesere ud på havet og lakerede for at komme væk fra støvet. I vore dage klares det med udsugning og statiske vægge, virker som en fjernsynsskærm.
ideelt ville det være at bruge et badeværelse afføre sig tøjet ta' et bad, så håret er vådt og så lakere in natura, det burde gi' et minimum af støv.
Du skal ikke polere ihvetfald ikke de første mange måneder, det skulle gerne være tip top med dette, det skulle du, hvis du havde brugt shellak, men det er et kæmpe arbejde at bruge.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg ville egentlig gerne ha' billeder med forklaring fra dit projekt til min side om lakering, for at hjælpe andre og vise hvad der kan komme ud af godt håndværk og omhyggelighed

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
1000 tak for svarene!! Det dér med badeværelset tror jeg faktisk at jeg vil prøve!! Det lyder umiddelbart logisk...rolleyes

For mere info om mine trommer så tjek http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=29341&st=0&#entry359716

og

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=29362&st=0&#entry361808

Har dog ikke taget billeder af kedlerne efter de er blevet "færdige". Men skal nok opdatere efter de har fået sidste gang lak.cool

Du får bedked...

Citat fra lynæs

Du kan vandslibe korn 600 med klods og meget omhyggeligt fjerne støvet, og så bruge en helt ren pensel, og så lægge lakken forsigtigt på fra een side, ikke frem og tilbage med strøgene, endelig ikke røre i lakken, det kunne være små lakklumper fra en ikke helt renset pensel: Skal det være ekstra flot kører du over til sidst med en planstryger uden lak på, det ta'r evt streger fra penslen. Husk den skal vaskes først. Et problem med din flotte overflade er at alt, selv det minste skidt kan ses. Bare lidt støv fra luften eller tøjet kan ses, derfor sejlede de gamle kinesere ud på havet og lakerede for at komme væk fra støvet. I vore dage klares det med udsugning og statiske vægge, virker som en fjernsynsskærm.
ideelt ville det være at bruge et badeværelse afføre sig tøjet ta' et bad, så håret er vådt og så lakere in natura, det burde gi' et minimum af støv.
Du skal ikke polere ihvetfald ikke de første mange måneder, det skulle gerne være tip top med dette, det skulle du, hvis du havde brugt shellak, men det er et kæmpe arbejde at bruge.
Hvis du har luftbobler i din lak så er det en ommer, støvpartikler ? Hvor skulle de komme fra ?
Du skal ikke polere med noget for har du gjort det rigtigt skulle den meget gerne ligne noget hvor der ligger et lag højglans lak på nu, så du næsten kan spejle dig i det.
det kan være svært at vide hvor støv kommer fra, men stil et glas vand og kik en time efter på overfladen

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
små bobler og støvpartikler kan du, tro det eller ej, fjerne med et stykke papir. men det skulle gøres når lakken er lige under klistertør. For at få den højglans du gerne vil have kan du pusse den med "Bro Centurio" Møbel Polish. Den kan købes i farvehandel, og har en meget højt korn 1200 måske højere. den skulle derefter gerne få en dyb fedtfri højglans.
- smør det på, tag en gammel REN klud og køre det rundt i cirkler. bare ikke kom for meget på. jo mere du kommer på et sted jo længere tager det før effekten kommer frem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også