Tilbygning - rædsel

Så forfærdeligt kan det gøres. Set i en annonce.
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/tilbygning.jpg

Mvh. JørgenE
Så forfærdeligt kan det gøres. Set i en annonce.... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til Njord.

Er et kærhus et man selv bygger, eller gør "De" det for dig, det lyder som om du selv har muret det sammen.

PS. Er du så ikke blevet en almindelig lønmodtager som banken holder rigtig, rigtig meget af ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Vedr Bygning af Kærhus, foregår det på den måde at mogle lokale håndværkere har ret til at bygge i kærhuse konceptet, Franchise om du vil. Du kan så få disse folk til at bygge et hus til dig enten som et af de huse de tidligere har gjort eller du kan bruge del elementer fra flere eller du kan i princippet selv tegne dit hus...
Grunden til at vi valget et his fra kærhuse var at vi godt kan lide stilen og at vi generelt var tilfredse med håndværket vi havde set på adskillige af deres færdige huse. desuden havde de en hus størrelse der tiltalte os meget. Dette grundkoncept ændrede vi med hensyn til rumfordelig, vinduesplacering og indretninger placeringen af T'et på huset osv osv. Desuden havde det en størrelse så vi kan bebo underetagen på 138 kvm og så selv senere udnytte overetagen på vel omkring 80-90 kvm. Vi har fået forberedt overetagen med støbt dæk for badeværelse, udveksling til trappen, monteret vinduer i gavle og tagflader samt lavet en kvist. Tagfladen er også isoleret og klar til indvendig beklædning. Der er ekstra gulvspær for at kunne bære gulvet, hanebåndsspær generelt. Varme og vand samt el og antenne tlf osv er også fremført til over etagen og ligger således klar. Det vil sige at vi har oftret mange penge på forberedelsen af overetagen, men nu er den klar til at gå igeng med.

Men sammenlignet med mange helt almindelige 90'er vilaer på samme størelse så er vores pris indtil nu kun et par hundrede tusinde over hvad mange af vore naboer har giver for deres meget almindelige huse, uden mulighed for udvidelse.

Vi kunne have overtaget en del af delentrepriserne selv hvis vi ville men valgte i stedet at have bygherre levering af gulve VVS og køkken samt bad og andre inventardele samt hårde hvidevarer. Så selve byggeriet har vi overladt i total entreprise.

Så har vi selv klaret en garage og have osv osv uden om..

Ja benken er glad for os, vi har selvfølgeligt måttet låne nogle penge til projektet. Men vores fornemmelse er at vi får en bedre total økonomi en hvis vi havde købt et ældre hus og selv startet op med renoveringen...

Venligst Njord

PS har du, eller andre mere konkret spørgsmål so send bare en mail til mig på [email protected]


MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lidt sjovt det med overetagen. Her hvor jeg bor er der en masse nybyggeri. Vi kender et par der får huset leveret uden isatte materialer på førstesalen. Så de skal altså selv lave førstesalen når de får "tid". Og hvornår har man så haft tid, i disse tider hvor kommunen skal have så meget i ejendomsværdiskat og m2 skat.
Ja hvis det var mig der stod med sådan et hus så fik jeg nok aldrig "tid" til at tage første salen i brug.
I foråret var jeg på rhodos, her skal man først betale ejendomsskat når huset er færdigt. Sjovt jeg så ikke et eneste hus der vær færdigt. Da manglede alle at få skåret nogle armeringsjern af på taget.
Nå men det hele startede vel med en rædsel og fik drejning over til et inspirationsforum.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja ja ja det sydlige udland !!

Så let går det ikke her i danmark...

Men der vil gå et par år før vi er klar med over etagen og så er børnene også blevet større og kræver lidt mere plads.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej alle amatører.

Dette er ikke for at nogle skal prøves, men bare for at give lidt lærdom.

Her et lille eksempel af en altan som har problemer, er der bud om hvilke problemer der er?
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/Altan.JPG

------------------
Poul Erik

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja PeterR, det er sjovt nok, som et emne udvider sig, og pludseligt drejer sig om noget helt andet.

Hvis ikke det lige er en, der har behov for svar på noget helt konkret, og så har fået det, gør det vel heller ikke så meget, da vi vel har nok af "rette linier" i vores hverdag.

Men ok, "Over Hækken" var tænkt brugt til dette, men da vi ikke gider at være for højtidelige går det nok, hvis ikke det kører helt af sporet.

De eneste gange jeg har haft det lidt dårligt er, hvis spørgeren ikke har fået svar, eller der efter 3-4 indlæg der bevæger sig væk, kommer et svar af en, der har brugt tid på at undersøge spørgsmålet. Så kan det virke som om de seriøse svar drukner i snak og det er uheldigt.

Så måske skulle vi overveje at skrive
---> Hækken, Kærhuset, og så give første indlæg i "Over Hækken" overskriften "Kærhuset" hvis det nu er det vi vil sludre om, og så fortsætte der.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Om pev's altan.

Lidt maling og den er så god som ny. Det vil enhver ejendomsmægler være enig i (men aldrig skrive under på). tongue

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også